Vi som ska på SweClockers Live! – 20-årsjubileum i Stockholm

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vi som ska på SweClockers Live! – 20-årsjubileum i Stockholm

I denna tråd samlar vi alla som ska till SweClockers 20-årsfest på Skyddsrummet i Stockholm! Jag har sammanställt gästlistan nedan och den kommer såklart att uppdateras i takt med att vi skickar ut inbjudningar och fler medlemmar löser biljett.

Passa på att ...

  • Organisera samåkning. Skriv i tråden och efterlys medresenärer!

  • Tipsa om boende och hotell

  • Tipsa om vad långväga besökare kan passa på att uppleva i Stockholm

  • Ta upp frågor om allt som har med festligheterna att göra!

Vi ses där!

Klicka här för att visa gästlistan

"=)"
0verseer
AfterShock
Aka_The_Barf
AkP86
Albert
Alling
Alpock
Amp.RC.
aMpari
AndersT
Andiders
Andra94
Andreaz1
Ankarman
apanx
Aphex
Aqualize
Argammon
AxelMork
axelpaxel
Bananfan
Bascule666
BettyBoo42
biberu
Biew
bl0m1
Black_pete
blunden
Blunder
bobish
Borix
Brainlessbob
Brodholm
Bugge999
Bussović
C4B12
Calathea
Callezzon
car2ns
Casgar
Castor
CCWarlock
ceEEEEo
ch1n
Cheers
Container
Craz Ferret
Crion
Crowwops
CynXen
Daemon
Dannesthlm
DavidtheDoom
dbxxx
deranger
Deriveh
Dimestam
Dinoman f.d. Dinoman
Disector
DJache
Dreijer
Drygman
duck_the_hitman
EagiZ
Edin
Eisenhart73
elhund
Elitist
Emil
emilakered
eXpander_
Faggan
Fialisa
Flamso
Flukke
Fook
FredrikMH
Freezer64Pro
Frida
froe
Fulci
fumped
Gambit_2K
Garland Greene
Garvey
gh0glund
Gibzon666
Gixx
Grabbengrå
Gruarn
Grukk
GuessWho
Gunnaar
Gurt
Guybrush82
Hannablomgren
HappyPie
har-inget
Hcz
Henrik-W
HerrKantarell
holter
hugozeberg
hunden
huxflux
ilstallione
InaneG
Iron_E
Ischy
Jackbob
Jacob
Jiiniasu
Joakim Bennet
jock3
Jokkocze
JonasT
Jonssown
joppe999
JoXo
jreklund
jsjoblom
kabex
Kargnus
Kennel
Kenneth
Kent
Klorixx
KnightCharger
Kristallkrona
Kumpa
Lan
LeJoke
Lindstrooom
Liquidedust
loevet
Lojne
Loxus
luckychris888
m0REc
macce601
Majky
Martin K
Maxizor
Maxsteel
Mental
MetallicAcid
miikks
miljon3
Miscal
misko
MisterX
Mkp
Mordekai
Moreempty
Motherofgod
Mr_3D
MrAdde
MulleEng
Mustangarn
My2nd
N4kame0
N4ttkryp4rn
Neohamster
niagi
Niczo
nidas
Nilzon
Nioreh83
Nissling
Noxxer
NUKEGREEN
obbeluff
olleb
Ozzed
Paddanx
Patan77
PeanutPowerz
Penguin
persson78
Pierreb
Pl4yGround
PlogarN97
prophetic
ProsaCC
Psionicist
Ragin pig
Raptor67
relikpray
riiga
robbonn
roxkz
Rönnlund
Sandsu
Sarakin
SchaaSchaa
Sebban84
Seraj5
serdyllon
Shudnawz
Siglolmic
Simpledream
SinisterSnake
Sitrus
Sleepstreamer
Sloback
Snickarglädje
sniglom
Spidey
squix
star-affinity
Stefflo
Stonecape
SunQ
SwedBear
Sveklockarn
swinge
söderbäck
Taskman
tcntad
THB
The_Donut
TheMadPanda
thompson
Thule
Timpelay
Tobbeh94
Tobi the Dobi
Tomika
Trattgunnar
trickeh2k
Trigger
Trisk3lion
Triton242
Tsc
Tvelander
Uzanar
Wammax
Warbear
vargeEEEEn
Vasa1
waspcustoms
Wasted Hobbit
Viktorph
Vilse.se
wittwang
Vzano
XHI
Xougar
XspawnX
Xyborg
Yaana
Yatagarasu
Überklass
Yoshman
ZanninZannin
Zariel
Zeedarn
zeleni
Zeuligan
Zonar
Zone
Zpnk
ågren

Visa mer
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Yay! Har lite att se fram emot under hösten. Meet & Geek i Göteborg nästa vecka, Brian Cox i Sthlm i oktober, sen detta i November. Blir en bra höst

@brainlessbob, @Kargnus och jag kommer att bo på Clarion Sign, bokat och klart.
Sen är det lite oklart när vi åker till Stockholm och hur. Gissar på tåg främst.

Permalänk

Någon mer från Linköping som ska upp. Funderar på att ta tåget upp och ta in på hotell, men om någon tar bilen upp är jag intresserad av att hänga på.

/Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Corsair P600 1024GB, HDD *8, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem

Det finns två platser i min Hyundai i20 som åker från Gävle och tillbaks efter eventet (23:00) om någon vill hänga på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hittade ett bra erbjudande på Best Western and hotel (konstigt namn) så där slaggar jag.

Ligger en bit från Skyddsrummet men ligger bra till nästa dag när jag tänkte göra stan. Hoppas man kan hitta någon kollektivtrafik till/från festen.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Henrik-W:

Jag hittade ett bra erbjudande på Best Western and hotel (konstigt namn) så där slaggar jag.

Ligger en bit från Skyddsrummet men ligger bra till nästa dag när jag tänkte göra stan. Hoppas man kan hitta någon kollektivtrafik till/från festen.

Ladda ned SL-appen, så kan du enkelt söka bästa väg med lokaltrafiken och köpa biljett.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sl.SLBiljet...
https://apps.apple.com/se/app/sl-biljetter/id918418291

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

@ccwarlock se på fan, lite avundsjuk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Beroende på hur mycket kollektivt man ska åka kan det vara värt att skaffa ett 24h SL kort för 130:-
Har använt det förut, är väldigt smidigt.

Permalänk

Åker från Sundsvall med bil. Vill någon åka med från Sundsvall-ish, eller ort efter E4 så går det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Ladda ned SL-appen, så kan du enkelt söka bästa väg med lokaltrafiken och köpa biljett.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sl.SLBiljet...
https://apps.apple.com/se/app/sl-biljetter/id918418291

Skrivet av niagi:

Beroende på hur mycket kollektivt man ska åka kan det vara värt att skaffa ett 24h SL kort för 130:-
Har använt det förut, är väldigt smidigt.

Bra tips med appen och 24h! Jag har nog ett SL-kort liggande sedan tidigare besök, används sådana fortfarande?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Henrik-W:

Bra tips med appen och 24h! Jag har nog ett SL-kort liggande sedan tidigare besök, används sådana fortfarande?

Japp SL-kort används fortfarande.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem

@Dimestam , jag har sett frågan om namnbrickor etc flyta runt lite här och där. Hade det inte varit jäkligt ballt att ha pins med våra avatarer på?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av vargeEEEEn:

@Dimestam , jag har sett frågan om namnbrickor etc flyta runt lite här och där. Hade det inte varit jäkligt ballt att ha pins med våra avatarer på?

Kul idé! Men hur löser man det rent praktiskt?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem

Det här är så kul, bokat och klart

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Kul idé! Men hur löser man det rent praktiskt?

https://www.swedoffice.se/show_subcategory.php?gid=47202 (Första google träffen så går nog att hitta billigare)

+ en bunt papper
+ skrivare
+ tid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har köpt biljett men tycks saknas på listan?

Kan tillägga att jag köpte biljetten i måndags.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

@Dimestam , jag har sett frågan om namnbrickor etc flyta runt lite här och där. Hade det inte varit jäkligt ballt att ha pins med våra avatarer på?

Ooooh ska jag få glänsa med min unika avatar?

Låter som en bra idé för det är många namn som min hjärna endast reagerar på när det kombineras med avatarer.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Datavetare

"Organisera samåkning"

Tar nog pendeltåget från Sollentuna, helt OK för andra att åka på samma tåg. Kan till och med ta med några i samma vagn om det behövs!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av PlogarN97:

https://www.swedoffice.se/show_subcategory.php?gid=47202 (Första google träffen så går nog att hitta billigare)

+ en bunt papper
+ skrivare
+ tid

Skickades från m.sweclockers.com

Om någon frivillig kan tänka sig att ta sig an detta ser jag till att vi hjälper till!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Om någon frivillig kan tänka sig att ta sig an detta ser jag till att vi hjälper till!

Om några fler ställer upp och att pysselverkstan hålls på ert kontor så ställer jag upp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av PlogarN97:

Om några fler ställer upp och att pysselverkstan hålls på ert kontor så ställer jag upp

Skickades från m.sweclockers.com

Det vore störtkul! Jag ska klura lite och återkommer

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Köpte i tisdags, men är inte med på listan.

Lär bli en skoj tillställning, detta!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Nioreh83:

Köpte i tisdags, men är inte med på listan.

Lär bli en skoj tillställning, detta!

Vissa slarvpellar skrev sin epostadress istf. användarnamn. Jag håller på att fixa det nu.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PlogarN97:

Om några fler ställer upp och att pysselverkstan hålls på ert kontor så ställer jag upp

Skickades från m.sweclockers.com

Jag anländer huvfudstaden lördag förmiddag så kan absolut hjälpa till med lite pyssel.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Har antalet gäster utökats eller räknas vissa av er i redaktionen osv. inte som gäster? Jag fick det till 197st namn i listan och det står att fler inbjudningar kommer att skickas ut men jag tyckte att det stod max 200 gäster i ett tidigare inlägg? Låter störtkul i alla fall, grattis till alla er som löst biljett!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av ågren:

Har antalet gäster utökats eller räknas vissa av er i redaktionen osv. inte som gäster? Jag fick det till 197st namn i listan och det står att fler inbjudningar kommer att skickas ut men jag tyckte att det stod max 200 gäster i ett tidigare inlägg? Låter störtkul i alla fall, grattis till alla er som löst biljett!

Skickades från m.sweclockers.com

Cirka 200 medlemmar är vad vi siktar på exklusive redaktionen, barpersonal/crew/tekniker etc. Sen är det såklart roligt om det går att klämma in fler än så, men det beror på hur mycket plats som behövs för aktiviteterna i lokalen. Work in progress!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Vi som bor på Bästkusten behöver planera lite mer än Ni som redan bor i STHLM. Min egna express (Porsche Macan, 400 Hk) avgår från Göteborg 8/11 och har tills nu tre passagerare inklusive förare och ett ledigt säte. Expressen går tillbaka 10/11 men det är inget krav att man åker båda vägarna. Vill du hänga på?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Vissa slarvpellar skrev sin epostadress istf. användarnamn. Jag håller på att fixa det nu.

Aha ja, där ser man. Jag måste öva på att läsa instruktioner

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

@Dimestam , jag har sett frågan om namnbrickor etc flyta runt lite här och där. Hade det inte varit jäkligt ballt att ha pins med våra avatarer på?

Jag har en bekant som säljer reklamknappar, kan kolla med honom... kan dock inte säga någonting om priset när det ska vara 200 olika motiv på dem.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av flukke:

Jag har köpt biljett men tycks saknas på listan?

Kan tillägga att jag köpte biljetten i måndags.

Skickades från m.sweclockers.com

Du råkade skriva ditt användarnamn som "Flulle", men det är fixat nu!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015