Vi som ska på SweClockers Live! – 20-årsjubileum i Stockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

Är det någon från Uppsala som tänkt åka dit?
Själv hade jag tänkt ta tåget. Verkar inte överdrivet långt till skyddsrummet från centralen iaf.

jag och 3 andra åker från Uppsala om du vill åka med oss. (tåg) Skicka ett pm.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av aMp:

Även jag har brottats med den frågan då fotografering ligger en nära om hjärtat, men har inte tagit modet att fråga så det var skönt att @Nissling frågade istället! Det kanske blir en liten grupp FotoClockers på plats?

En följdfråga: har ni någon fotograf dedikerad att fota under kvällen? Lite så att man kan planera vilka objektiv som eventuellt får följa med i fotoväskan. 70-200mm-gluggen är ju en favorit, men också något som ökar på väskans vikt rejält..

Vi har en professionell fotograf på plats som kommer att ta "officiella" bilder! Men, vill du och andra motionera era kameror är det såklart mer än välkommet! Gör gärna ett galleri sedan med de bästa korten.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Bra att man får fota, kan behöva lite amatörfoton till min Instagram
Kommer ju garanterat bli ett minne man måste föreviga på något sätt

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jacob:

Det som händer på moderatorträffen stannar på moderatorträffen.

Hoppas på fler baguetter den här gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

För samåkning, denna borde funka
Sista vagnen, sweclockers t-shirt med blå ytterrock på (tror jag)
Halvöppen så trycket syns..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

https://i.ibb.co/yhJmRTL/F973-A5-C2-AEC4-4538-AE25-41-F174345671.png

För samåkning, denna borde funka
Sista vagnen, sweclockers t-shirt med blå ytterrock på (tror jag)
Halvöppen så trycket syns..

Åker typ samma sträcka men tänkte mig nog försöka vara där strax efter 16 ist för 17

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av aMp:

Lite så att man kan planera vilka objektiv som eventuellt får följa med i fotoväskan. 70-200mm-gluggen är ju en favorit, men också något som ökar på väskans vikt rejält..

Jag kommer nog att köra 40mm macro samt nifty-fifty (på APS-C, så med synfält som motsvarar 75mm). Bra om någon har zoomobjektiv också så att de får lite annan karaktär.

Jag tar med mig en ColorChecker Passport också som du kan profilera mot. Leta upp en snubbe med svart kostym och Nikon-kamera (förmodligen även med svart tygpåse) så hjälper han dig...

Permalänk
Lego Master

Jag har en mobil. Den har kamera. Det blir bilder.

I övrigt, hypat! Allt packat, flyget går om ett par timmar. NICE!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Hoppas inte dörrarna stängs för oss som riskerar att komma lite sent!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Just hoppat på tåget, får bara hoppas att SJ sköter sitt uppdrag 🤔😁

Permalänk
Medlem

Jag antar att det inte är optimalt att ta med sig en drönare att filma med...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Snusfri

Lite drygt 2h kvar tills man rör sig mot tåget då 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Jag antar att det inte är optimalt att ta med sig en drönare att filma med...

Skickades från m.sweclockers.com

Alla vet väl att drönare trivs som bäst i skyddsrum?

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

@Wasp: Vilken tid åker ni? Tänkte ta 14:44 tåget. Då borde man ju kunna vara där i ganska lagom tid.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Göteborgsexpressen är på plats sedan igår, frukosterade och redo för gemytligt tjöt. Om någon är i stan och har tid att slå ihjäl innan 16 så spatserar vi snart från Långholmens fånganstalt för att reka den brottsplatsen.

Noterar för övrigt att östkusten försöker sig på det här med regn. Omdömeslöst, rent av svagt. Det här mindfulness-skvalpandet liknar ju inte regn alls. Det kommer ju inte ens i vertikal riktning.

Permalänk
Medlem

@serdyllon: Jag misstänkte att jag inte behövde ta med sydvästen 😁☔

Permalänk
Hedersmedlem

Någon annan söderifrån som tog snälltåget nr 3940? Sitter i vagn 11 o läser arkitekten om någon vill säga tjosan.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Göteborgsexpressen är på plats sedan igår, frukosterade och redo för gemytligt tjöt. Om någon är i stan och har tid att slå ihjäl innan 16 så spatserar vi snart från Långholmens fånganstalt för att reka den brottsplatsen.

Noterar för övrigt att östkusten försöker sig på det här med regn. Omdömeslöst, rent av svagt. Det här mindfulness-skvalpandet liknar ju inte regn alls. Det kommer ju inte ens i vertikal riktning.

Jag tänkte besöka Söders Sportfiske innan festen. De stänger vid 15 så jag har en timma att slå ihjäl.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Jag hade helt misstagit datumet och missat att det var idag...
Men tur att jag löste det! Ses där allihopa som kommer!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Argammon:

Just hoppat på tåget, får bara hoppas att SJ sköter sitt uppdrag 🤔😁

Jag tordes inte lita på tåget så för mig blir det buss från Västerås till Stockholm. Det har ju kommit någon millimeter regn som kan ställa till det för tågen, blöta löv på spåret är inte att leka med😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Nu börjar det dra ihop sig. Framme i storstaden! Ser fram emot en kanonkväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Snart dags! Vilken dunderkväll detta kommer bli!
Jag själv åker från Ekerö vid 14-tiden. Vi ses utanför bunkern!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MulleEng:

Någon annan söderifrån som tog snälltåget nr 3940? Sitter i vagn 11 o läser arkitekten om någon vill säga tjosan.

Jajamän, här har du en resekamrat som hoppar på i Linköping! Dessvärre verkar ni ju vara en timme försenade, vilken högoddsare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Kanske inte kan komma 😶, problemet är jag inte vet säkert före 15:00.

Hoppas på det bästa här!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tar själv tåget som kommer in till Stockholm 13:46 från Västerås och var nu den kan ha startat ifrån! Nån mer på detta tåg?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Uzanar:

Jajamän, här har du en resekamrat som hoppar på i Linköping! Dessvärre verkar ni ju vara en timme försenade, vilken högoddsare

Skickades från m.sweclockers.com

👌Fick precis info, verkar bli cirkus 2 h total försening 😒

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MulleEng:

👌Fick precis info, verkar bli cirkus 2 h total försening 😒

Det är de där blöta löven på spåret, räknas säkert också som force majeure. 😀
I värsta fall får du gå ut och knuffa på.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stefflo:

Det är de där blöta löven på spåret, räknas säkert också som force majeure. 😀
I värsta fall får du gå ut och knuffa på.

Säkerligen, "outförsedda väderhändelser" kommer det säkert klassas som.
Eller tagit en dressin i närheten.

Edit: Men kanske bara blir 1.5h sent enligt senaste uppgifterna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MulleEng:

👌Fick precis info, verkar bli cirkus 2 h total försening 😒

Räknade kallt med det från början men då kan vi ju i alla fall komma sent tillsammans... Min första plan var att helt sonika köra dit med bilen men dessvärre blev det reparationsdags lagom till detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Uzanar:

Jajamän, här har du en resekamrat som hoppar på i Linköping! Dessvärre verkar ni ju vara en timme försenade, vilken högoddsare

Skickades från m.sweclockers.com

även jag sitter och väntar i Linköping på snälltåget 😡