Permalänk
Medlem

Svartvitt med R9700Pro

Hallå!

Jag har ett Gigabyte R9700Pro. Och när jag ska köra TV-out med den så blir bilden på tv:n svartvit? När jag kör med ett Ti4400 så blir den i färg när jag har ändrat att den ska köra Komposit-signal ut. Vart väljer man att man vill köra Komposit-singnal ut på ett 9700Pro?

Jag kör med S-vid kontakt som jag konverterar till Scart kontakt vid tv:n.

Tack för svar!

Visa signatur

- - -

Permalänk

Pröva att ha pal-g typ lr ställ in Theoratical mode (stavning) allt finns inne på avancerade inställningar för graffet.
Jag hade samma problem som du förut men det löste sig

Lycka till!

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Lite OT men dronkers hur fungerar din fläkt på ditt gigabyte radeon 9700pro? har du värmeproblem? hur länge har du haft ditt grafikkort?

Permalänk

Programmet TvTool torde fixa problemet. Programmet kostar visserligen en liten slant men man får utvärdera det gratis ett tag.

///Psycho Squid.

Visa signatur

Every machine that runs on a CPU is immense fun!

Permalänk
Medlem

Ingen aning om hur den fungerar, sorry! =( har inte använt den någongång.. kör med Vkylning på hela systemet.

Visa signatur

- - -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut
Pröva att ha pal-g typ lr ställ in Theoratical mode (stavning) allt finns inne på avancerade inställningar för graffet.
Jag hade samma problem som du förut men det löste sig

Lycka till!

vad menar du med Theoratical Mode? vart hittar man den, inne på "avancerade" på TV-ut, eller någon annastans? (kan inte hitta det) o.b.s, jag har svenska versionen kör med Pal - G nu iaf.

Visa signatur

- - -

Permalänk
Medlem

ingen som vet vad man ska göra, för nu ska jag kolla på film med flickvännen hatar när det är svartvitt!?

Visa signatur

- - -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psycho_Squid
Programmet TvTool torde fixa problemet. Programmet kostar visserligen en liten slant men man får utvärdera det gratis ett tag.

///Psycho Squid.

Jag kan tyvärr inte använda TvTool, eftersom jag använder ett ATI Graifkkort (R9700Pro)

Visa signatur

- - -