Posta era erfarenheter om radiatorer från bilvärmepaket!!

Permalänk

Posta era erfarenheter om radiatorer från bilvärmepaket!!

Jag och säkert måånga andra vill veta vilket värmepaket som är bäst.

Så jag tänkte att ni skulle posta alla era erfarenheter här såsom:

Vad ni tycker om era radeatorer.
Från vilken bil de kommer och årsmodell.
Hur ni har den, fläkt, utanför/innanför datorn etc...
Och annat intresant.
Vad är den gjord av. Aluminium, koppar....
Och vad ni fick pröjsa för den./Hur ni fick tag på den.
Och framför allt om ni är nöjda med den.
Och bilder är alltid lika trevligt!!

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

Ja har dock ingen bilradiator men ja har en black ice extreme och är väldigt nöjd med den Har den högst upp i lådan i taket med en 120mm fläkt på halvvarv.
Köpte från en internet butik. Den är gjord i koppar och är av årsmodell -03 pröjsa runt 900kr tror ja de va.

Aja kanske hjälpte lite iaf

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem

Jag har mitt värmepaket från en Opel Manta - 77:a i taket med en 120mm fläkt (reglerbar via superpanel). Den hänger i en sånn shroud eller vad man ska säga så att fläkten tar på hela ytan.

Den är lagom stor och jag har lackat den svart. Prestandan är så pass bra att jag kan köra den passivt om jag vill, trots min varma t-bird @1500mhz...

Pröjsade typ 250kr för den! Ett klipp!

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

jag har en grymt stor radiator (för att vara till dator). Den är typ 40*15*10cm stor.
meningen var att jag skulle bygga nått billigt vattenkylningssystem men det hela föll när vattenblocken kostar nästan 1000:- styck.
kanske ska tillägga att den är till salu om nån vill köpa. tryckprovad till 24bar... hej

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Kör själv på en heatercore vilken får duga

offt: glemmy, välkommen till forumet, men kolla in reglerna för din sig.

Permalänk
Medlem

Har ett värmepaket från en Ford Taunus från 197X (koppar)
Pröjsade 300spänn för på skroten (låg på hyllan färdigutplockad) Den är stor som svin, får plats med 2st 120fläktar så den passar nice i min fulltower längst upp Fläktarna sitter under ovanför radiatorn och blåser upp i luften som en helikopter, borde kanske ha gjort tvärtom men lätt att vara efterklok!

Tempsen jag har nu enligt avläsaren under cpun är 32grader när jag halvarbetar lite med burken, kör allt på 5v, t-bred AIAB 1700+ @ 1664mhz standard vcore. Mitt gamla slitna abit kg7 orkar inte upp mer stabilt.

Rätt nöjd med den faktiskt, ser stor och läskig ut

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Chevette 86 och Camaro 89 är bra värmepaket, men då kan man lika gärna köpa DanderDens "The Heatercore" eller Dtek's Pro Core som är nästintill indentiska med Chevette värmepaket.

Värmepaket från skroten brukar vara svårt att hitta någon bra. Man brukar få åka många rundor, det från Opel Kadett 88 var hyffsat, men för brett. 240ins är för stor/bred och är inte det bästa. Sen har jag väl använt någon oljekylare och ett annant litet värmepaket som inte varit så bra presterande.
Nu kör jag med ett värmepaket jag tycker är bra, men jag vet inte vilken bil det kommer ifrån, det är väl runt 15x27x5cm

Btw ni som köper för 300kr på skroten, vafan åk till andra skroter. 300kr för ett bagagnat är inte värt, Jag köpte ett som låg på hyllan för 40kr, det är ju inga pengar utan mer en symbolisk summa. T ex tänker jag på usa där du kan köpa nya värmepaket för 20-30$

Permalänk
Medlem

Har en från en Volvo 740, den har plats för två 120mm fläktar brevid varandra.
Jag gav 120kr för den på en skrotmarknad.

Visa signatur

Data

Permalänk
Avstängd

jag ägde en Pro Coer från Dtek förut...mycket bra kylning och mycket lågt flödesmotstånd vilket resulterar i en radiator av den bästa klassen när det gäller vattenkylning till datorn, dock så passar inte en 120mm fläkt på den så det är rekomenderat att man bygger sig en egen fanshroud så fläkten blåser över hela radiatorn.

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk

Har ett värmepaket från en Toyota Corola början av 80 talet, sa dom iallafall. Den är 14*18*6cm och sitter uppe i toppen med en 120mm fläkt. Flänsarna är gjord av koppar & gavlarna är av mässing, 1/2" anslutning. Har inte testat den än men tror att den funkar utmärkt, gav 100kr på skroten.

[T-bred 2400+@2185MHz][EPoX 8RDA][2x256Mb TwinMOS PC3700][
Sapphire 9700 np@370/370][Seagate 80gb]

Visa signatur
Permalänk

Plockade ett från en Saab 99, stort som ett A4-ark och kanske 5cm tjockt. Kör till 90% passivt, alltså jag sätter på fläktarna emellanåt. Det är 2x120mm, 220V som drar 30w styck. Blåser 85cfm.
Plockade bort den själv helt gratis, så jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

Tycker iofs inte 300 spänn är spec mycket att lägga ut

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Har ett från en Audi/Opel (båda loggorna finns stämplade på)
Jag har den inne i burken, längst ner till höger på 'baksidan' (den sidan som inte går att nå moderkortet ifrån ) av ett Chieftec Dragon Fulltower. Gick lös med kapmaskinen och gjorde ett redigt hål där. Sitter fast mellan hdd-hållaren och mellanplåten där. Det får med råge plats fyra st 120mm fläktar på, två på varje sida. (använder dock bara en 120mm papst än så länge, smäller på mer när behovet finns).
Den är gjord av aluminium och jag betalade 250kr för den NY.
Jag är fett nöjd med den, kyler riktigt bra, och klarar uppgraderingar i flera steg då den kyler ordentligt

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Jag har ett värmepaket från en starlet, funkar fina fisken tycker jag

Visa signatur

Epox 8rda+ , 2500+ @ 225*11, 80 GB , 512 mb 333, gf4, eheim 1048, swiftech MCW 5000, black ice pro
| Gentoo!