Vi som ska på SweClockers Live! – 20-årsjubileum i Stockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Kommer från Vallentunahållet. Tåg 27 om jag inte minns fel...

Nice! Då kan vi ju försöka sammanstråla i så fall.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

@LeJoke:

Absolut!
Vi tar tag i det när det börjar närma sig

Visa signatur
Permalänk
Bussovi_ by XHI

@Rönnlund:

Det hade varit trevligt!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Skrivet av Stonecape:

Åker från Sundsvall med bil. Vill någon åka med från Sundsvall-ish, eller ort efter E4 så går det bra.

Jag samåker gärna från Njurunda om det går för sig!

Permalänk
Skrivet av The_Donut:

Jag samåker gärna från Njurunda om det går för sig!

Visst, det går bra. Jag har inte bestämt exakt hur jag ska bo och när jag ska åka än, men skicka pm så kan vi diskutera det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Då har man bokat hotell också 😁

Permalänk

Av oss som tar in på hotell, hur många har valt sjöfartshotellet?

Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Freezer64Pro:

Av oss som tar in på hotell, hur många har valt sjöfartshotellet?

Freezer

Jag har bokat rum på Scandic Malmen.
Ser verkligen fram emot att träffa allihopa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Jag bokade på Rygerfjord, båten som ligger ett stenkast från Skyddsrummet 😁 Ganska billigt också.

Permalänk
Medlem

Sitter och kikar lite på en hotellnatt nu. Hittade ett billigt Radisson I Solna. Är det knepigt att ta sig från Skyddsrummet bort mot Solna när man är lite rund om fötterna? Skulle helst vilja ta det billigast möjliga.

Kollade I SL-appen och fick upp smidigaste sättet var att ta Mariatorget T-bana till Centralen, för att där byta mot Solna Centrum. Skulle ta drygt 20 minuter. Finns det något smidigare sätt? Vet att i somras visade appen inte spårvagn t.ex. men då var det avstängt på vissa linjer och mycket arbete i tunnelbanan. Det kanske inte ens går till Solna? Det var ju dock grymt bekvämt från Grönan in till Centralen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Sitter och kikar lite på en hotellnatt nu. Hittade ett billigt Radisson I Solna. Är det knepigt att ta sig från Skyddsrummet bort mot Solna när man är lite rund om fötterna? Skulle helst vilja ta det billigast möjliga.

Kollade I SL-appen och fick upp smidigaste sättet var att ta Mariatorget T-bana till Centralen, för att där byta mot Solna Centrum. Skulle ta drygt 20 minuter. Finns det något smidigare sätt? Vet att i somras visade appen inte spårvagn t.ex. men då var det avstängt på vissa linjer och mycket arbete i tunnelbanan. Det kanske inte ens går till Solna? Det var ju dock grymt bekvämt från Grönan in till Centralen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det går inga spårvagnar på söder. Blir nog inte bättre än vad SL-appen föreslagit.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Har köpt biljett men det visar sig att jag inte kan gå. Kan jag sälja biljetten alternativt ge tillbaks den till sweclockers? Känns onödigt att det ska stå en tom plats.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av siglolmic:

Har köpt biljett men det visar sig att jag inte kan gå. Kan jag sälja biljetten alternativt ge tillbaks den till sweclockers? Känns onödigt att det ska stå en tom plats.

Jag har svarat dig i PM.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Ok om det är någon som vill köpa en biljett till sweclockers live så meddela mig så ska vi se om vi kan överföra den genom swec staff.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jag bokade på Rygerfjord, båten som ligger ett stenkast från Skyddsrummet 😁 Ganska billigt också.

Då blir vi minst två som mönstrar på denna båt! Jag tänkte det är bra att kunna skylla på kraftig sjögång om man senare på banketten skulle vingla lite ;-P

Annars undrar jag om det är några goa Örebroare som skall ta sig till kalaset? Är från Borås men av någon anledning kommer jag utgå och återvända till Örebro runt denna happening. Vore kul att värma upp med lite tekniktjöt redan under färden dit!

Permalänk
Skrivet av Argammon:

Då blir vi minst två som mönstrar på denna båt! Jag tänkte det är bra att kunna skylla på kraftig sjögång om man senare på banketten skulle vingla lite ;-P

Annars undrar jag om det är några goa Örebroare som skall ta sig till kalaset? Är från Borås men av någon anledning kommer jag utgå och återvända till Örebro runt denna happening. Vore kul att värma upp med lite tekniktjöt redan under färden dit!

++Rygerfjord, jag bokade där också! Hoppas det inte blir orkan dårå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argammon:

Annars undrar jag om det är några goa Örebroare som skall ta sig till kalaset? Är från Borås men av någon anledning kommer jag utgå och återvända till Örebro runt denna happening. Vore kul att värma upp med lite tekniktjöt redan under färden dit!

Jag kommer åka från Hallsberg med tåget under förmiddagen. Åker du bil? Jag fick dock sambon med mig då hon skulle träffa någon gammal kollega.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Hotell bokat för natten, hoppas och tror på en kul kväll! Ser fram emot att planerade aktiviteter.

Permalänk
Medlem

Tänkte meddela att min bil som går Gävle-Sthlm ToR nu är fylld med tre medresenärer (för bekvämlighetens skull låter jag mittensätet i bak vara ledig). Jag återkommer om någon plats blir ledig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Donut:

++Rygerfjord, jag bokade där också! Hoppas det inte blir orkan dårå

Skickades från m.sweclockers.com

Kul med fler matroser! Ja, hoppas det inte blir storm, vore tråkigt om båten slet sig och man vaknade i Estland eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag kommer åka från Hallsberg med tåget under förmiddagen. Åker du bil? Jag fick dock sambon med mig då hon skulle träffa någon gammal kollega.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade nog inte tänkt bil, frugan skall ha den i Örebro. Jag har förstått att det går ganska bra bussar från Örebro, men såklart är ju tåg bekvämare. Jag har ännu inte bokat resa så du får gärna tipsa om vilket tåg du tar så kan man ju se om det är prisvärt. För visst går det tåget via Örebro? Sambon din kanske ändå förstår nörd/hårdvarusnack om du skulle hamna med en frände på tåget?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Andreaz1:

Hotell bokat för natten, hoppas och tror på en kul kväll! Ser fram emot att planerade aktiviteter.

Härligt! Jag kommer skicka ut mer info till alla gäster under denna vecka, så håll i hatten.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimestam:

Härligt! Jag kommer skicka ut mer info till alla gäster under denna vecka, så håll i hatten.

Gött, håller utkik.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Blir tåg ToR Skövde och boende på Mosebacke Hostel för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av persson78:

Blir tåg ToR Skövde och boende på Mosebacke Hostel för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Du åker inte möjligtvis 10.40 tåget?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Någon som åker från Göteborg på fredagen och tillbaks på söndagen? Skulle vara fint om man kunde samåka med någon.

Permalänk
Entusiast

Då var Långholmens hotell "fängelse" bokat inför en oförglömlig kväll! Det är några kilometer ifrån såväl stationen som Skyddsrummet men lite extra promenad kan ju inte skada

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@Dimestam ”... kortbetalning i baren” någon koll på om något kort inte fungerar? Jag har ett Amex primärt men föredrar att slippa hela plånboken. Ska jag ta med Mastercardet istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av LeJoke:

@Dimestam ”... kortbetalning i baren” någon koll på om något kort inte fungerar? Jag har ett Amex primärt men föredrar att slippa hela plånboken. Ska jag ta med Mastercardet istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte exakt vilka kort som fungerar eftersom det är eventbyrån som tar hand om baren. Ta med båda kort? I vilket fall som helst fungerar Mastercard garanterat.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag vet inte exakt vilka kort som fungerar eftersom det är eventbyrån som tar hand om baren. Ta med båda kort? I vilket fall som helst fungerar Mastercard garanterat.

Har begränsat med plats i mitt mobilskal men då tar jag det säkra före det osäkra och tar med Mastercardet. För vem vill gå törstig egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2