Final i Samsung Galaxy Note10 Championship – rösta fram vinnaren

Trädvy Permalänk
Number Six
Registrerad
Dec 1999

Final i Samsung Galaxy Note10 Championship – rösta fram vinnaren

Deltagarna har under hösten tävlat i Samsung Galaxy Note10 Championship om presentkort på valfria datordelar på 10 000 kr. Nu är det dags för medlemmarna att utse vinnaren.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2010

Ganska säker på att av de två porträtten så är det enbart EN som faktiskt har använt sina fingrar!!!
Så, personligen så tycker jag inte att en av de har där att göra, då den inte följt reglerna. Förstår inte heller hur den kunde gå vidare av juryn, då den tydligen bröt mot reglerna. Då reglerna var "Rita eller måla ett självporträtt med hjälp av enbart fingrarna"

Qsnap Linksys 12TB
HTPC: Intel NUC & Zotac UH65

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderbärke
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Reaverinc:

Ganska säker på att av de två porträtten så är det enbart EN som faktiskt har använt sina fingrar!!!
Så, personligen så tycker jag inte att en av de har där att göra, då den inte följt reglerna. Förstår inte heller hur den kunde gå vidare av juryn, då den tydligen bröt mot reglerna. Då reglerna var "Rita eller måla ett självporträtt med hjälp av enbart fingrarna"

Du inser att korvfingers tavla är 150*100cm? Att få till såna detaljer på en så stor tavla är garanterat möjligt om man är duktig. Väldigt svenskt att vara så missunnsam mot någon som uppenbarligen har talang

Min röst gick, utan tvekan, till korvfinger iallafall. Oerhört imponerande!

Skickades från m.sweclockers.com

Nörd, utvecklare, pappa, löpartokig, vegan och besserwisser.

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jun 2011

tävlingen var ju baka "en" samsung s10 note, Quellcrist bakade 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Alltså, jag tycker det hade varit bättre om man fick rösta på en vinnare från varje kategori. De är ju så otroligt olika färdigheter och svårighetsnivåer. Visst hade det varit svårt att få till 10 papp x3, men ändå :/

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av Reaverinc:

Jasså? Vad baserar du detta på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2012

Jag var helt hundra på att Korvfingers otroligt välgjorda porträtt skulle diskvalificeras då han använde handskar som hjälpmedel under målningen.

"Jag använde enbart handskar för att skydda pappret mot det fett som finns på fingrarna samt skydda fingrarna mot missfärgning."
- 2019-10-01 11:07

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av NisseG91:

Du inser att korvfingers tavla är 150*100cm? Att få till såna detaljer på en så stor tavla är garanterat möjligt om man är duktig. Väldigt svenskt att vara så missunnsam mot någon som uppenbarligen har talang

Min röst gick, utan tvekan, till korvfinger iallafall. Oerhört imponerande!

Kan personligen tycka att poängen med fingermålandet försvinner när man målar på en så stor tavla. Men juryn bestämmer såklart.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av trickeh2k:

Alltså, jag tycker det hade varit bättre om man fick rösta på en vinnare från varje kategori. De är ju så otroligt olika färdigheter och svårighetsnivåer. Visst hade det varit svårt att få till 10 papp x3, men ändå :/

Jag trodde tävlingen var upplagd så att vinnaren är den med högst poäng samlat från alla kategorier.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av MrLifeTime:

Jag var helt hundra på att Korvfingers otroligt välgjorda porträtt skulle diskvalificeras då han använde handskar som hjälpmedel under målningen.

"Jag använde enbart handskar för att skydda pappret mot det fett som finns på fingrarna samt skydda fingrarna mot missfärgning."

0,3mm tunna handskar. Det är faktiskt en rent larvig kritik.

Skrivet av Adrikkropotkin:

Kan personligen tycka att poängen med fingermålandet försvinner när man målar på en så stor tavla. Men juryn bestämmer såklart.

Jag kan förstå den synvinkeln men reglerna sade ändå inget om formatet. Sen må ett större format göra det lättare att få till detaljer men det finns också andra saker som blir svårare. Att kunna se helheten och bedöma proportioner kan exempelvis vara en utmaning. Detaljer är dessutom kraftigt överskattat - det är typ högst upp på listan över saker totala noviser fokuserar på (vilket jag förstås inte menar att Korvfinger är).

Tycker kritiken är obefogad och han förtjänar att vara med i finalen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018

Fulaste bakningarna så klart kom i finalen jaja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av FatDimaond:

Fulaste bakningarna så klart kom i finalen jaja

Taskig attityd bara för att din inte gick vidare.

Lian Li PC-O11 Dynamic | Asus ROG STRIX Z370-F | Intel Core i7 8700k | 32GB@3000MHz | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | MX100 512GB & Samsung QVO 1TB | RM750x v2

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2019

Jag gillar egentligen inte att handlare eller tillverkare får ha såna här jippon på en sajt som vill framstå som opartisk. Finns alltid en risk att bli uppfattad som köpt, vilket därmed kan resultera i att recensioner etc kan komma att uppfattas som mindre trovärdiga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Reaverinc:

Vad tror du han höll penna/pensel (eller vad som nu använts) med, munen??

Skrivet av MrLifeTime:

Hur vill du få ett par tunna handskar till ett hjälpmedel?
Så om jag sätter på mig ett par sådana kan jag helt plötsligt rita/måla?

Vilket jag inte kan annars.

Dold text
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2003

Korvfingers porträtt var något han gjorde sedan en tid tillbaka och kunde ta fram vid tävlingen. Så han behövde inte göra särskilt mycket i tävlingen förutom att ta ett foto av verket. Det är enda invändningen jag har, i övrigt ett helt makalöst bra porträtt och något som säkert kan gå hem dyrt på auktion eller liknande för den som gillar sådana porträtt/målningar.

Förstod inte heller att samtliga bidrag skulle användas vid ett tillfälle för att sedan utse en vinnare utan att detta skulle delas upp med tanke på hur tävlingen lades fram i olika segment. Nåväl Skulle kanske läst mer noggrant. Vet inte varför men det känns lite som om att tävlingarna riktar in sig mest till de som är artistiska, den som kan Photoshop är ju i princip redan inräknad som deltagare i princip vilken tävling som helst. När ska det komma något lite mer slumpmässigt där faktiska alla kan delta utan att behöva någon direkt "skill" i något?

.:. 101218 - Mitt allt .:.
http://www.escapefromtarkov.se/ - Svensk EFT Discord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2011

Någon som vet varför tävlingen förlängdes till den 7? Hittar ingen anledning från mod 🤔

Nystartad youtube kanal 🎥😃 www.youtube.com/channel/UCYdBcAewmLe_0SHc5lc955w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2005

Oj, otroligt svårt att rösta fram en ensam vinnare här. Känns ju omöjligt att jämföra bidragen mellan de olika deltävlingarna med varandra.
Skulle vilja rösta på Patan77 i deltävling 1, TheIzaW i deltävling 2 och Quellcrist i deltävling 3.
Hur gör man detta?

[IA]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av Tomika:

Korvfingers porträtt var något han gjorde sedan en tid tillbaka och kunde ta fram vid tävlingen. Så han behövde inte göra särskilt mycket i tävlingen förutom att ta ett foto av verket.

Denna kommentar gör mig väldigt konfunderad och gör mig minst sagt nyfiken på vart du fått detta ifrån?

Tavlan skapades till just denna tävlingen och är utformad därefter.
Kan du vänligen citera eller på annat sätt påvisa ett underlag till din kommentar/anklagelse?

CPU - Intel i7 9700k @ 5ghz
GPU - Evga XC Ultra 2080
RAM - GSkill TridentZ rgb 3200mhz
PSU - Evga G3 850w

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2003

@Korvfinger: Sorry. Jag som läst inläggen på tok för fort och blandar ihop bidrag/deltagare.

.:. 101218 - Mitt allt .:.
http://www.escapefromtarkov.se/ - Svensk EFT Discord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2011

Kommer allmänheten få veta vilka som vann eller är det hemligt?

Nystartad youtube kanal 🎥😃 www.youtube.com/channel/UCYdBcAewmLe_0SHc5lc955w