Final i Samsung Galaxy Note10 Championship – rösta fram vinnaren

Permalänk
Melding Plague

Final i Samsung Galaxy Note10 Championship – rösta fram vinnaren

Deltagarna har under hösten tävlat i Samsung Galaxy Note10 Championship om presentkort på valfria datordelar på 10 000 kr. Nu är det dags för medlemmarna att utse vinnaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att av de två porträtten så är det enbart EN som faktiskt har använt sina fingrar!!!
Så, personligen så tycker jag inte att en av de har där att göra, då den inte följt reglerna. Förstår inte heller hur den kunde gå vidare av juryn, då den tydligen bröt mot reglerna. Då reglerna var "Rita eller måla ett självporträtt med hjälp av enbart fingrarna"

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Ganska säker på att av de två porträtten så är det enbart EN som faktiskt har använt sina fingrar!!!
Så, personligen så tycker jag inte att en av de har där att göra, då den inte följt reglerna. Förstår inte heller hur den kunde gå vidare av juryn, då den tydligen bröt mot reglerna. Då reglerna var "Rita eller måla ett självporträtt med hjälp av enbart fingrarna"

Du inser att korvfingers tavla är 150*100cm? Att få till såna detaljer på en så stor tavla är garanterat möjligt om man är duktig. Väldigt svenskt att vara så missunnsam mot någon som uppenbarligen har talang

Min röst gick, utan tvekan, till korvfinger iallafall. Oerhört imponerande!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

tävlingen var ju baka "en" samsung s10 note, Quellcrist bakade 2

Permalänk
Medlem

Alltså, jag tycker det hade varit bättre om man fick rösta på en vinnare från varje kategori. De är ju så otroligt olika färdigheter och svårighetsnivåer. Visst hade det varit svårt att få till 10 papp x3, men ändå :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyces:

Ganska säker på att av de två porträtten så är det enbart EN som faktiskt har använt sina fingrar!!!
Så, personligen så tycker jag inte att en av de har där att göra, då den inte följt reglerna. Förstår inte heller hur den kunde gå vidare av juryn, då den tydligen bröt mot reglerna. Då reglerna var "Rita eller måla ett självporträtt med hjälp av enbart fingrarna"

Jasså? Vad baserar du detta på?

Permalänk
Avstängd

Jag var helt hundra på att Korvfingers otroligt välgjorda porträtt skulle diskvalificeras då han använde handskar som hjälpmedel under målningen.

"Jag använde enbart handskar för att skydda pappret mot det fett som finns på fingrarna samt skydda fingrarna mot missfärgning."
- 2019-10-01 11:07

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Du inser att korvfingers tavla är 150*100cm? Att få till såna detaljer på en så stor tavla är garanterat möjligt om man är duktig. Väldigt svenskt att vara så missunnsam mot någon som uppenbarligen har talang

Min röst gick, utan tvekan, till korvfinger iallafall. Oerhört imponerande!

Skickades från m.sweclockers.com

Kan personligen tycka att poängen med fingermålandet försvinner när man målar på en så stor tavla. Men juryn bestämmer såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Alltså, jag tycker det hade varit bättre om man fick rösta på en vinnare från varje kategori. De är ju så otroligt olika färdigheter och svårighetsnivåer. Visst hade det varit svårt att få till 10 papp x3, men ändå :/

Jag trodde tävlingen var upplagd så att vinnaren är den med högst poäng samlat från alla kategorier.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLifeTime:

Jag var helt hundra på att Korvfingers otroligt välgjorda porträtt skulle diskvalificeras då han använde handskar som hjälpmedel under målningen.

"Jag använde enbart handskar för att skydda pappret mot det fett som finns på fingrarna samt skydda fingrarna mot missfärgning."
- 2019-10-01 11:07

0,3mm tunna handskar. Det är faktiskt en rent larvig kritik.

Skrivet av Adrikkropotkin:

Kan personligen tycka att poängen med fingermålandet försvinner när man målar på en så stor tavla. Men juryn bestämmer såklart.

Jag kan förstå den synvinkeln men reglerna sade ändå inget om formatet. Sen må ett större format göra det lättare att få till detaljer men det finns också andra saker som blir svårare. Att kunna se helheten och bedöma proportioner kan exempelvis vara en utmaning. Detaljer är dessutom kraftigt överskattat - det är typ högst upp på listan över saker totala noviser fokuserar på (vilket jag förstås inte menar att Korvfinger är).

Tycker kritiken är obefogad och han förtjänar att vara med i finalen.

Permalänk
Avstängd

Fulaste bakningarna så klart kom i finalen jaja

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatDimaond:

Fulaste bakningarna så klart kom i finalen jaja

Taskig attityd bara för att din inte gick vidare.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Jag gillar egentligen inte att handlare eller tillverkare får ha såna här jippon på en sajt som vill framstå som opartisk. Finns alltid en risk att bli uppfattad som köpt, vilket därmed kan resultera i att recensioner etc kan komma att uppfattas som mindre trovärdiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Ganska säker på att av de två porträtten så är det enbart EN som faktiskt har använt sina fingrar!!!
Så, personligen så tycker jag inte att en av de har där att göra, då den inte följt reglerna. Förstår inte heller hur den kunde gå vidare av juryn, då den tydligen bröt mot reglerna. Då reglerna var "Rita eller måla ett självporträtt med hjälp av enbart fingrarna"

Vad tror du han höll penna/pensel (eller vad som nu använts) med, munen??

Skrivet av MrLifeTime:

Jag var helt hundra på att Korvfingers otroligt välgjorda porträtt skulle diskvalificeras då han använde handskar som hjälpmedel under målningen.

"Jag använde enbart handskar för att skydda pappret mot det fett som finns på fingrarna samt skydda fingrarna mot missfärgning."
- 2019-10-01 11:07

Hur vill du få ett par tunna handskar till ett hjälpmedel?
Så om jag sätter på mig ett par sådana kan jag helt plötsligt rita/måla?

Vilket jag inte kan annars.

Dold text
Permalänk
Medlem

Korvfingers porträtt var något han gjorde sedan en tid tillbaka och kunde ta fram vid tävlingen. Så han behövde inte göra särskilt mycket i tävlingen förutom att ta ett foto av verket. Det är enda invändningen jag har, i övrigt ett helt makalöst bra porträtt och något som säkert kan gå hem dyrt på auktion eller liknande för den som gillar sådana porträtt/målningar.

Förstod inte heller att samtliga bidrag skulle användas vid ett tillfälle för att sedan utse en vinnare utan att detta skulle delas upp med tanke på hur tävlingen lades fram i olika segment. Nåväl Skulle kanske läst mer noggrant. Vet inte varför men det känns lite som om att tävlingarna riktar in sig mest till de som är artistiska, den som kan Photoshop är ju i princip redan inräknad som deltagare i princip vilken tävling som helst. När ska det komma något lite mer slumpmässigt där faktiska alla kan delta utan att behöva någon direkt "skill" i något?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet varför tävlingen förlängdes till den 7? Hittar ingen anledning från mod 🤔

Permalänk
Medlem

Oj, otroligt svårt att rösta fram en ensam vinnare här. Känns ju omöjligt att jämföra bidragen mellan de olika deltävlingarna med varandra.
Skulle vilja rösta på Patan77 i deltävling 1, TheIzaW i deltävling 2 och Quellcrist i deltävling 3.
Hur gör man detta?

Permalänk
Skrivet av Tomika:

Korvfingers porträtt var något han gjorde sedan en tid tillbaka och kunde ta fram vid tävlingen. Så han behövde inte göra särskilt mycket i tävlingen förutom att ta ett foto av verket.

Denna kommentar gör mig väldigt konfunderad och gör mig minst sagt nyfiken på vart du fått detta ifrån?

Tavlan skapades till just denna tävlingen och är utformad därefter.
Kan du vänligen citera eller på annat sätt påvisa ett underlag till din kommentar/anklagelse?

Visa signatur

CPU - Intel i9 9900k @ 5ghz
GPU - Gigabyte Aorus Xtreme 3080
RAM - GSkill TridentZ rgb 3200mhz
PSU - Evga G3 850w

Permalänk
Medlem

@Korvfinger: Sorry. Jag som läst inläggen på tok för fort och blandar ihop bidrag/deltagare.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Inaktiv

Kommer allmänheten få veta vilka som vann eller är det hemligt?