Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Kylskåp i datorn?

Tänkte bygga ett kylskåp i sommar, men går de bra att ha den i datorn eller blir de inte konstigt varmt på enda och kallt på andra så kylen kanske blir varm? någon som provat?

P.S har sökt men hittar inget om just de

Permalänk
Medlem

Jag ska bygga in min kyl i datorn. Den genererar mycket värme, så jag ska se till att skicka ut all varmluft ur lådan.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <Mordred>
Jag ska bygga in min kyl i datorn. Den genererar mycket värme, så jag ska se till att skicka ut all varmluft ur lådan.

Stoppa in hela lådan i mammas kylskå istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <Mordred>

ok, men de går nog att fixa med några fanducts och 80mm fläktar

Permalänk
Medlem

nån som vet vars man kan köpa stora flänsar att ha inne i kylen då?

Permalänk
Medlem

Jag har byggt en mini kyl som jag har i mitt chassi rymmer 6st 33cl burkar, kyls med en peltier 80w rekomendrar att inte ta en kraftigare peltier när det handlar om luftkylning.

Denna pelt http://www.overclockers.se/catalog/product_info.php?cPath=23_... sen använde jag socket A flänsar och en extra fläkt i kylen som gör att det blir kallare fortare.

Ta t.ex denna fläns till baksidan, och en stor till insidan: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=318&session=e7f5339...

Skicka ett msg om ni har frågor om hur man bygger en sådan kyl.

På icq: 94468867, msn: boboa@hotmail.com, mail: csda_@hotmail.com, irc: CSDA@qnet #malung.te1, #dreamhack.trade

Visa signatur

"Var glad över att Nintendo Game Cube inte ser ut som en stor svart verktygslåda eller en kupévärmare på högkant"

Permalänk
Medlem

ah, tack boboa.
Mordred, också hört att du fick problem med avfrostning efter några dar på dreamhack? finns de nåt sätt att lösa de enkelt för man vill juh inte ha massa vatten i datorn

Permalänk
Medlem

Har inte tänkt så mycket på det på senaste faktiskt. Jag oroar mej inte så mycket eftersom att jag har kylen i botten av lådan samt har isolerat insidan med tunna träskivor. Detta gör att ifall det skulle börja frosta (krävs något fuktigt i kylen för det) så är det bara att stänga kylen och tippa lådan framåt så rinner det ut på golvet.

Men frost är bra om du är på sommarlan. Man kan nog överaska polarna med att kasta en liten snöboll på dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hehe japp, ska på många lan i sommar, men ja tror ja tänker ha kylen i en påse full med toapapper i säkerhets skull som suger upp allt om de skulle läcka ut vatten, så då kan man bara byta den efter varje lan, iaf i början. sen senare om pappret aldrig blir blött så kan man ta bort de

Permalänk
Medlem

Tror inte att du behöver vara så rädd. Även om det nu bildas frost (vilket det inte ska göra om du inte har något fuktigt däri) så är det ju bara frost, dvs fruset vatten. Inte rinner det någonstans. Det sitter fast på flänsen tills du stänger ner apparaten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jomen de är de jag menar, om jag stänger av så smälter de juh, aja, får se hur mycke de smälter, ska ha på den ett tag utanför datorn ändå för att se att allt funkar