Diablo IV i 24 minuters Barbarian-gameplay

Permalänk
Melding Plague

Diablo IV i 24 minuters Barbarian-gameplay

Att kalla Diablo IV en emotsedd speltitel är något av en underdrift. Nu kan du beskåda hela 24 minuter av gameplay som Barbarian.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte spelat Diablo sedan II:an, för en herrans massa år sedan, men det här ser ju om inte annat snyggt ut.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

Man borde kunna spela som de onda, typ välja story

Visa signatur

Ryzen 3600, Navi 5700.

Permalänk

En gång i tiden gjorde Blizzard bra spel idag är det bara lootboxes och grind som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

En gång i tiden gjorde Blizzard bra spel idag är det bara lootboxes och grind som gäller.

Ja fy för grind. Tacka vet jag D2!

Permalänk
Medlem

Jag är rätt så säker att jag kommer köra D4. Övriga produkter har jag tappat allt sug på.
Lyssnade lite på Kripparians tankar om spelet då han fick spela demot. Alldeles för tidigt att säga något om hur det är. Majoriteten av saker kommer nog ändra sig innan nästa demo/beta och launch.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta, men förväntar mig inget förrän 2021.
Under tiden så har jag nu installerat Open Beta av Lost Ark som är sjukt kul att lira.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

Blir bra att ha ett till alternativ från path of exile.
Dessa spel tenderas att spela i omgångar (ligor)

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

En gång i tiden gjorde Blizzard bra spel idag är det bara lootboxes och grind som gäller.

(MMO)RPG med grind? Vad är det för nytt påfund?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Avstängd

Det kommer i slutändan finnas 1 eller max 2 sätt att spela varje klass på enligt någon guide folk kommer på.

Så med det sagt så spelar nog dessa personer klassen fel i 24 minuter för att hypa upp spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Så med det sagt så spelar nog dessa personer klassen fel i 24 minuter för att hypa upp spelet.

Va?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Alltså man kan spela karaktärer hur man vill, men givetvis är det något eller några builds som presterar bättre än andra. Så var det i D2 med - det är få palas som kör vengeance, 90% kör hammer och de andra 10% kör zeal. Samma med barbarer och vilken klass som helst. Det har blivit mycket tydligare med D3, på grund av grifts och leaderboards där man får det hela svart på vitt, men det har alltid varit så och är nog oundvikligt.

För egen del är det lugnt, jag behöver inte ha meta-buildsen. Men jag hoppas att de kan utjämna det något; att prioritera legendaries över set items är ett bra steg på vägen.

Bara tre klasser av fem som är discloseade. Skulle tro att de kommer att ha en range-gubbe, hoppas de går tillbaka till Amazon. Då finns det bara en plats kvar, och den borde gå till någon form av caster, typ necro. Lite tråkigt för min favoritklass är Paladins. Kanske kommer de göra en summoner-twist av Paladinen, vilket jag inte hoppas. Aja, får vänta till D4 exp då

Permalänk
Avstängd

Får mer d3 vibbar än d2 vibbar, speciellt av inventoryn.. d2 remaster vs d4 så blir det nog med stor säkerhet d2 remaster som kommer att spelas.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Jag var stor fan av Diablo 2 för många år sedan, men nu är allt intresse helt borta. Jag reagerade inget speciellt när dom spelade i videon. Orkar inte spela flera timmar längre

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Vissa människor går inte att tillfredställa. Ser ju förfan heeeeelt magiskt ut! Som den Diablo 3 som vi alla väntat på!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Spontant gillar jag designen. Man kan se att dom tar efter Diablo 2. . Jag hypar ialf redan. Har mycket svårt att se dom göra ett sämre spel än diablo 3. Det kan till och med bli riktigt bra.

Dags och förboka haha? : länk

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Ser fruktansvärt bra ut, är sjukt taggad.
Även Diablo 3 blev ju ruggigt bra tillslut även fast första året var lite av en besvikelse.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Någon som vet om devs nämnt något om identifying? Ser jäkligt kluttrigt ut med alla dessa långa namn på saker. Ser hellre att det står ”One-handed Mace” så får man identifiera den, blir ju lite som en extra överraskning med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Någon som vet om devs nämnt något om identifying? Ser jäkligt kluttrigt ut med alla dessa långa namn på saker. Ser hellre att det står ”One-handed Mace” så får man identifiera den, blir ju lite som en extra överraskning med!

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle vara konstigt om man frångick den biten, tror de ville göra det enkelt just under demot bara.
Vill nästan sticka ut med hakan och säga att det kommer finnas i livespelet, inget devs har sagt ännu dock.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34

Permalänk
Medlem

Det är fan på tiden att de släpper ett nytt Diablo! Efter flera säsongers kämpande i D3 så har jag tröttnat och vill ha något nytt.. Dock fick vi väl lite förändringar på senare seasons så som community buffs osv för att bryta normen lite.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Jag tittade på Rykker's demo stream igår. Ser lovande ut än så länge men det är fortfarande tidigt. Tror inte spelet släpps tidigare än våren 2021.

Jag hoppas att antalet spelare inte blir så många att det kryllar av dom i den publika spelvärlden. Några enstaka åt gången räcker, annars försvinner upptäcktskänslan.

Det nya, mörka temat är ett steg i rätt riktning men det kan vara råare, tycker jag. Sen tyckte jag att färgerna var överdrivet urtvättade. Det måste inte ha 10 nyanser av brunt för att se realistiskt ut, men som sagt, det är fortfarande tidigt och vi har bara fått se en liten snutt av spelet. Håller tummarna för ett välpolerat Diablo som inte sprutar legendaries i ansiktet på'n.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Kan nog bli roligt, men det är väldigt likt förgångarn dom verkar vara rädd för att göra nått nytt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.