Permalänk
Medlem

tips på messaging program

Hejsan!
Jag vill gärna ha lite tips på bra messenger program för linux som ska klara av iaf både msn och icq, och helst ska de va grafiska.
Jag har testat gaim fast det är inte nått viare bra program med klent av funktioner.
Tack på förhand

Visa signatur

((::In Trance We Trust::))
Athlon Xp 1800+, 512mb ddr, Gf4 ti, 80+60gb hd

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

center icq, fast det är inte grafiskt...

Permalänk

Jag fick nyss själv tips om Gaim. Det är programmet du letar efter, kan jag lova dig.

http://gaim.sourceforge.net

Permalänk
Medlem

Re: tips på messaging program

Citat:

Ursprungligen inskrivet av phriik

Jag har testat gaim fast det är inte nått viare bra program med klent av funktioner.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Gaim och finner det ypperligt utmärkt! Så jag kan starkt rekommendera det till dig.

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk

Re: Re: tips på messaging program

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zajko
Ursprungligen inskrivet av phriik

Oj, såg inte det.:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zajko
sim sägs vara bra

Sim är jättebra, men det klarar bara ICQ och inte MSN.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

Kopete är också bra, klarar av ICQ och MSN plus fler....

Permalänk
Medlem

Det enda alternativet är Center ICQ visserligen inte grafiskt men oj oj oj vad det är snyggt och bra.

Visa signatur

Ibland kör jag Wintendo men mest kör jag Ubuntu.

Permalänk
Medlem

centericq är bättre iaf tror jag!
Fast vill man ha lite grafik med i det hela så
är nog gaim bra.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk

Asså, jag har testat en massa olika icq-kloner nu. Hittar ingen som är riktigt bra. I Gaim t.ex, jag ser ju inte ens om jag är online lr away? Jag kör IceWM, måste man köra gnome för att allt ska funka lr?. Går det inte att få Gaim att skita i att visa grupper?

I Sim-icq blir jag utloggad lite då och då, och ljudet funkar när man testar i Setup'en men inte när jag får meddelandet.

Licq har jag aldrig lyckats installera. Minns att jag provat det flera gånger tidigare. Alltid samma fel, den hittar inte gui-plugin'en. Har inte testat den från source, endast emerge denna gång iofs.

Centericq är den enda som funkar hyfsat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IoR_Kongo
* POFF *
Licq har jag aldrig lyckats installera. Minns att jag provat det flera gånger tidigare. Alltid samma fel, den hittar inte gui-plugin'en. Har inte testat den från source, endast emerge denna gång iofs.

För att få Licq att funka så ska du kompilera qt-gui som ligger i licq-X.X.X/plugins/qt-gui.
Efter det kan du starta licq.

Visa signatur

must!

Permalänk
Hedersmedlem

hur lägger man till ett msn konto i gaim?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Kär licq nu och funkar hur bra som helset. Tycker oxå att det saknads en jävla massa i gaim. Finns ju inte någon inställning för något... ba!

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

jag får inte licq till att tanka hela icq listan från servern, får bara fram typ 4 pers hur göra?

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Medlem

Det är inte så att de ligger 4 personer i gruppen som heter new user? det fick jag samt att alla låg som vanligt i sina grupper fast vissa log då dubbelt, dvs i new user och sin grund grupp. Bara att ta bort dom ur new user sen.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk

Jag hade också vissa problem att få ner alla users första gången jag tankade listan från servern... men efter att ha startat om licq en gång så funkade det bra. Jag tror att det ställde till sig med alla snorungar som envisas att ha icq-nicks med en massa olustiga tecken typ "|@/\/\£€€+"... *suck*.

Licq är förövrigt klart bättre än vad jag förväntat mig. Utmärkt enkelt och ändå snyggt och funktionellt.

Permalänk

Jepp, fick igång Licq nu när jag tog hem från deras sida och kompilerade qt-gui oxå. (äntligen ) och det verkar funka riktigt bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nope, licq har inte tankat listan.. ser bara 4 pers och det är fyra pers som har skrivit till mig.. har kollat alla grupper.. finns bara dessa 4. hur får man licq att tanka listan?

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Medlem

Någon jabber-klient som t.ex psi eller gabber.

Visa signatur

hmm...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BananJan
nope, licq har inte tankat listan.. ser bara 4 pers och det är fyra pers som har skrivit till mig.. har kollat alla grupper.. finns bara dessa 4. hur får man licq att tanka listan?

Om du inte redan gjort det så måste du klicka i inställningen för "serverside contact list" eller nåt sånt under alternativ. Den inställningen är inte aktiverad som default.