Permalänk

Telia DNS-byte

Halloj!

Jag skulle verkligen vilja ha OpenDNS på mitt nätverk men kan inte få igång det. Hade det för ett bra tag sen när technicolor hade sitt gamla gränssnitt men nu med det nya är allt väldigt förvirrande. Under "Local network" finns bara de två "guest" nätverk som inte ens är aktiva, deras DNS verkar jag kunna ändra men inre de vanliga som heter något med "telia-...". Någon som kan detta och kan förklara? Det är en Technicolor TG799VAC och jag sitter dessvärre på ADSL. Svar uppskattas.

Mvh

Visa signatur

R7 5800X | 500 GB SSD | 1TB HDD | RM750X | MSI GTX 1660 TI GAMING X | 16 GB 3200 MHz | GIGABYTE B550 GAMING X V2 | CM 212 EVO V2 |

Permalänk

Kort uppdatering, varit i kontakt med Telia men de skakade bara på huvudet och visste inte alls vad jag pratade om. Ingen här som bytt DNS på Telia router?

Visa signatur

R7 5800X | 500 GB SSD | 1TB HDD | RM750X | MSI GTX 1660 TI GAMING X | 16 GB 3200 MHz | GIGABYTE B550 GAMING X V2 | CM 212 EVO V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel.Lil:

Kort uppdatering, varit i kontakt med Telia men de skakade bara på huvudet och visste inte alls vad jag pratade om. Ingen här som bytt DNS på Telia router?

Skulle jag tippa på något så använder nog de flesta här någon annan router, men de kanske har låst de inställningarna.

Om det går byta DNS-inställningar i routern eller inte borde Telia dock kunna svara på rakt av...

Permalänk
Skrivet av GuuFi:

Skulle jag tippa på något så använder nog de flesta här någon annan router, men de kanske har låst de inställningarna.

Om det går byta DNS-inställningar i routern eller inte borde Telia dock kunna svara på rakt av...

Jo, det tyckte jag med. Nåväl, ska kolla efter en alternativ router.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur