Iphone 8 med irriterande fel...

Permalänk
Avstängd

Iphone 8 med irriterande fel...

Hej

Har en firmatelefon som jag inte orkat åka iväg med till butiken så jag frågar lite snabbt här först.
På vänster sida sitter volymknappar och ibland då jag rör vid skärmen i närheten av dessa så kommer volymfönstret upp och då det också går att höja och sänka via skärmen då så händer det att ljudet stängs av eller går på max. Jag rör inte knapparna utan endast på skärmen, ibland känns det bara som att fingret är i närheten av fältet så kommer det fram.

Har aldrig varit med om detta tidigare men kanske en ny funktion som kommit med senaste uppdateringen.

Någon som vet om funktionen går att stänga av eller om det går att lösa via återställning av telefonen eller om den bara ska skickas på rep.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Tack för svaret men mitt problem är att volymkontrollen på skärmen kommer fram utan att jag trycker på knapparna, endast rör ett finger över skärmen (nuddar inte ens).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fjädrar volymknapparna tillbaka ordentligt när du använder dem?
Om knapparna klibbat fast eller sitter fast för att ramen har fått sig en smäll, räcker det nog med trycket på skärmen för att aktivera dem.

Stavfel
Visa signatur

//////Lummis

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lummis:

Fjädrar volymknapparna tillbaka ordentligt när du använder dem?
Om knapparna klibbat fast eller sitter fast för att ramen har fått sig en smäll, räcker det nog med trycket på skärmen för att aktivera dem.

Telefonen är bara ett par månader gammal och har haft samma problem sen uppdateringen som gjordes direkt när den kom. Har alltid haft skydd, aldrig tappat de eller spillt något så känns mer som att något mjukvarufel. Jag har inte provat att återställa den ska tilläggas.

Visa signatur