Metallicgear Neo Qube rymmer dubbla system i kubformat

Permalänk
Melding Plague

Metallicgear Neo Qube rymmer dubbla system i kubformat

Phanteks-ägda Metallicgear rider på kubchassivågen med sin nya modell Neo Qube, vilken bjuder på generösa mängder härdat glas och stöd för dubbla moderkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Först tänkte jag, vem behöver dubbla system idag när man kan köra så mycket med VM:s och t ex köra streaming på samma CPU nu när det finns så många trådar tillgänliga eller på GPU osv. Sen kom jag på att om man får in massa disk så hade det vart rätt coolt att köra windows-spel-dator på ATX och faktiskt köra Plex/NAS på itx! Hade faktiskt funkat perfekt för mig! Dock faller ju allt på att det inte ser ut som man kan sätta vaggor i "tomrummet" som är för vattenylningen

Permalänk
Medlem

Wow, det var ju nästan läskigt vad likt O11-Dynamic det var. De har inte ens försökt differentiera lite grann

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

snacka om ripoff på dynamic chassit

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

Ung snygg tjej kommer in på Dreamhack med sin dual Threadripper 3990X maxad vad den bara går med bla. 4st 2080 Ti, 2* 256GB ram. 2* 8TB SSD lite hdd etc. Jag tror få grabbar inte hade lagt märke till henne.

Men annars dualchassi har funnits länge, nu när processorerna har fått fler kärnor och t.o.m folk mammor har börjat använda sig av hypervisors så känns dualchassi som en extremt nischad produkt.
Det känns inte som målgruppen är de som är behov av extrem datorkraft, utan de som av någon anledning inte vill lösa samma problem med en dualchassi som man kan lösa genom med hypervisor. Vill man köra windows, linux samtidigt, så var 2st datorer det ultimata år 1997. Idag, ja det är extremt få som ej löser det genom hypervisorn.

Permalänk
Medlem

Finns det en Svensk Åf för Metallicgear?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ung snygg tjej kommer in på Dreamhack med sin dual Threadripper 3990X maxad vad den bara går med bla. 4st 2080 Ti, 2* 256GB ram. 2* 8TB SSD lite hdd etc. Jag tror få grabbar inte hade lagt märke till henne.

För det första, öh va?

För det andra, undra vart hon fick tag i ett itx kort för 3990X? Du kanske kan fråga henne ?

Permalänk
Medlem

Tur att jag har typ 6 månader på mig att klura ut vad jag vill ha för chassi. Börjar bli svårare och svårare varje gång någon släpper något sådant här. Hade precis bestämt mig för Fractal R6 och nu R7 an igår och detta idag.

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

För det första, öh va?

För det andra, undra vart hon fick tag i ett itx kort för 3990X? Du kanske kan fråga henne ?

Det är bara ta en bågfil att kapa bort den del man anser är onödig.
Skämt åsido. Varför vill man montera in 2st datorer i samma chassi av mer konsument desktop modell?
Jag ser främst 2st anledningar. Det är coolt att ha hemma och de kan släpa med 2 datorer samtidigt.
Problemet rent praktisk i hemmet så sparar man lite plats, men när man kan köpa väldigt kraftiga cpuer så minskas behovet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Skämt åsido. Varför vill man montera in 2st datorer i samma chassi av mer konsument desktop modell?

Jag vill se ett anti-RGB bygge med alla komponenter gömda på extraplatsen och bakom shrouden.

Behövs dock hyllor för alka POP's

Permalänk
Avstängd

Alltså, hade jag haft mer pegar hade den sett otroligt intressant ut.

Renderingsrigg på E-ATX, och ITX:en till vardgsrummet för emulatorer, rocket league, andra kontrollspel och eventuella lan-gäster.
En ryzen 2600 och ett 580 skulle förvisso räcka gott och väl till det, så det skulle nog inte vara så blodigt dyrt. Lagring, chassi och ström är ju ändå en ganska stor del av kostnaden för mindre byggen, och här delar man ju på allt sådant förstås.

Eller går sådant här köra på ett ensamt nätagg?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Alltså, hade jag haft mer pegar hade den sett otroligt intressant ut.

Renderingsrigg på E-ATX, och ITX:en till vardgsrummet för emulatorer, rocket league, andra kontrollspel och eventuella lan-gäster.
En ryzen 2600 och ett 580 skulle förvisso räcka gott och väl till det, så det skulle nog inte vara så blodigt dyrt. Lagring, chassi och ström är ju ändå en ganska stor del av kostnaden för mindre byggen, och här delar man ju på allt sådant förstås.

Eller går sådant här köra på ett ensamt nätagg?

Skickades från m.sweclockers.com

Finns vissa adaptrar, men annars är det väl Phanteks som har nätagg som kan driva två system, surprise surprise då det typ bara är de som lanserar såna här chassin där man får plats med extra ITX-system

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Varför vill man montera in 2st datorer i samma chassi av mer konsument desktop modell?

Man har två system till exempel för att man spelar på det ena och hanterar sin stream på det andra. Man kan göra det på ett system också, men kör man separat är streamen och spelet oberoende av varandra så när något krånglar med det ena är det mindre risk att det påverkar det andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li TU150 Silver # ASUS ROG Crosshair VIII Impact [AMD Ryzen 3700X|G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 (2x16GB)|Samsung 970 EVO plus (500GB)|Intel 660p (2TB)|MSI RTX 2070 Super Ventus OC 8GB] + Seasonic FOCUS SGX 650W #

Permalänk
Skrivet av mickeko:

Man har två system till exempel för att man spelar på det ena och hanterar sin stream på det andra. Man kan göra det på ett system också, men kör man separat är streamen och spelet oberoende av varandra så när något krånglar med det ena är det mindre risk att det påverkar det andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket en hypervisor också fixar.. Betydligt mer systemkritiska system delar idag host än nöjesprogram. Men spel och hypervisor är svårt. Vilket leder till att det finns en målgrupp.
Men den gruppen ä ej stor. Innan när det var 4 core som var standard så kunde man få med nödarna som ej klarade sig på en cpu beräkningsmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ung snygg tjej kommer in på Dreamhack med sin dual Threadripper 3990X maxad vad den bara går med bla. 4st 2080 Ti, 2* 256GB ram. 2* 8TB SSD lite hdd etc. Jag tror få grabbar inte hade lagt märke till henne.

Men annars dualchassi har funnits länge, nu när processorerna har fått fler kärnor och t.o.m folk mammor har börjat använda sig av hypervisors så känns dualchassi som en extremt nischad produkt.
Det känns inte som målgruppen är de som är behov av extrem datorkraft, utan de som av någon anledning inte vill lösa samma problem med en dualchassi som man kan lösa genom med hypervisor. Vill man köra windows, linux samtidigt, så var 2st datorer det ultimata år 1997. Idag, ja det är extremt få som ej löser det genom hypervisorn.

Jag har ännu inte hittat någon hypervisor som funkar -stabilt- med gpu passthrough till två vm:s. Jag har labbat en hel del på senaste tiden med fleta olika hypervisors, men det är fortfarande väldigt mycket meck för att få allt att funka stabilt. Tyvärrr. Är själv inne på att köra dubbla system istället för hypervisor till desktopdatorn/datorerna. Men vet i fasen om jag är sugen att slänga in dom i samma chassi ändå..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

@sKRUVARN: med tanke på att denna https://www.asrockrack.com/general/productdetail.asp?Model=EP... finns för Intel Xeon Scalable Processors/2nd Gen. Intel Xeon Scalable Processors. Så är det nog bara en tidsfråga..

Permalänk
Medlem

Och jag tyckte Thermalright kopierade chassin...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Synd det är itx bara. Hade varit perfekt för hypermodern gamingrigg och retrorigg i ett.
Som det nämnt tidigare. GPU Passthrough verkar riktigt meckigt och stödet för det verkar lite si så där, annars så skulle ju vm räcka gott och väl.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ELF:

Synd det är itx bara. Hade varit perfekt för hypermodern gamingrigg och retrorigg i ett.
Som det nämnt tidigare. GPU Passthrough verkar riktigt meckigt och stödet för det verkar lite si så där, annars så skulle ju vm räcka gott och väl.

Du kan ju ha din moderna rigg på mini ITX!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Nu ångrar jag verkligen att jag köpt ett o11 och inte väntat på detta chassit istället.

Men jag får väl helt enkelt leva med den ända skillnaden som är att startknappen är fyrkantig istället för rund.

Permalänk
Medlem

Löjligt likt 011 dynamic, kunde ju haft lite andra designdrag på utsidan iaf

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Man undra om det finns någon copyright överträdelse här? Under hur Lian Li regera?
Jag tror jag har spanat på en reset knapp på framsidan. Stämma det?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Intressant sak har letat efter låda för två system sill ett bra pris kanske denna duger vi få se när dom släpper den få kolla in lite om montering i lådan ... riktpriset gör den intressant .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

ooops
Ripoff!
Phanteks
https://youtu.be/TWiOZAAUZJM?t=451

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Finns det en Svensk Åf för Metallicgear?

Skickades från m.sweclockers.com

Precis! Vart kan jag köpa detta chassi i vårt avlånga land?

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t