Doom Eternal System Req

Permalänk
Medlem

Doom Eternal System Req

Full Doom Eternal PC Specs
Minimum

Requires a 64-bit processor and operating system
Processor: Intel Core i5 @ 3.3 GHz or better, or AMD Ryzen 3 @ 3.1 GHz or better
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB), GTX 1060 (6GB), GTX 1650 (4GB) or AMD Radeon R9 290 (4GB)/RX 470 (4GB)
Storage: 50 GB available space
Additional Notes: (1080p / 60 FPS / Low Quality Settings)
Recommended

Requires a 64-bit processor and operating system
Processor: Intel Core i7-6700K or better, or AMD Ryzen 7 1800X or better
Memory: 16 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB), RTX 2060 (8GB) or AMD Radeon RX Vega56 (8GB)
Storage: 50 GB available space
Additional Notes: (1440p / 60 FPS / High Quality Settings)

https://www.gamespot.com/articles/doom-eternal-pc-system-requ...

Permalänk

Hoppas jag kan lira 1080p 60 FPS med min 6700k o GTX 1070

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

The hype is here. Najs med +22h single player !

Permalänk
Medlem

Även ultra nightmare settings släppta. 120fps 1440p kräver 2080ti. Undrar om de implementerat ray tracing trots allt vid release, eftersom kravet går upp så rejält från ultra settings.

Permalänk
Avstängd

Det var feta krav
Får se vad mitt gamla 1070 kan få ut med allt på low.

Permalänk
Medlem

Väldigt taggad över DOOM. Laddar ned det just nu, spelade demot på DH. Väldigt bra! Men vi kan alltid hoppas på min skrutna dator faktiskt klarar av det ; )

Permalänk

Funkar det på Lenovo Y50-70 laptop?

Hej, undrar om spelet fungerar på min relativt gamla laptop:

Lenovo Y50-70 - i7, 16GB, 256GB SSD,
GTX 860M 4GB, Windows 8.1

Och ja, jag vet att om det funkar går det LÅNGSAMT, frågan är bara vilka kraven är för att överhuvudtaget kunna starta spelet? Har INGA förhoppningar om prestanda, vill bara starta spelet och prova. Minimikraven tolkar jag som minimikrav för en bra spelupplevelse, inte för att kunna köra spelet?

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Tror du jag kan lira Doom Eternal på hyfsade inställningar. Mina specs:

Skärm 1920x1080:
CPU: i7 4790k
GPU: GTX 1070 8 Gb Windforce
Ram: 16 Gb DDR3

Permalänk

I ett snabbt spel som doom kan man köra allt på low utan atr hinna pixelpeeka och se någon skillnad. Det enda jag hade önskat var typ ultra low om något.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Tror du jag kan lira Doom Eternal på hyfsade inställningar. Mina specs:

Skärm 1920x1080:
CPU: i7 4790k
GPU: GTX 1070 8 Gb Windforce
Ram: 16 Gb DDR3

Ja Det bör vs lugnt. Jag kunde köra på högsta med säkert 90+ FPS hela tiden. Sjukt bra optimerat

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Ja Det bör vs lugnt. Jag kunde köra på högsta med säkert 90+ FPS hela tiden. Sjukt bra optimerat

Ok! Har du typ lika bra specs som jag har då eller? D.v.s. kan jag också köra på högsta med 90+?

Gillar du Doom Eternal? Är det ett av de bättre FPS spelen som du har spelat? Jämfört med Doom från 2016, COD, BF, Pubg, Apex Legends, Unreal Tournament, Quake etc?

Permalänk

Ok! Har du typ lika bra specs som jag har då eller? D.v.s. kan jag också köra på högsta med 90+?

Gillar du Doom Eternal? Är det ett av de bättre FPS spelen som du har spelat? Jämfört med Doom från 2016, COD, BF, Pubg, Apex Legends, Unreal Tournament, Quake etc?

Jag har liknade dig, lite vassare cpu (se profil/signatur)
Jag gillar det! Jag gillar nog alla "old school" singleplayer shooters. Typ doom 2016, all's "Nya" Wolfenstein osv

Uppskattar bra singleplayer shooters mycket sen man fick barn med då begränsat med speltid och då jag kan bli tvingad att pausa mitt i så funkar inte multiplayer så bra längre

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Jag har liknade dig, lite vassare cpu (se profil/signatur)
Jag gillar det! Jag gillar nog alla "old school" singleplayer shooters. Typ doom 2016, all's "Nya" Wolfenstein osv

Uppskattar bra singleplayer shooters mycket sen man fick barn med då begränsat med speltid och då jag kan bli tvingad att pausa mitt i så funkar inte multiplayer så bra längre

Har samma situation som dig kan jag säga. Har två små barn som är 2 och 4 så det är ganska tufft att få till multiplayer med kompisarna ibland. Vet inte vilken årgång/generation du är men jag kan säga att jag växte upp där jag fick min först konsol julen 1993 (Super Nintendo med Super Mario World, Super Ghouls n Ghosts, Zelda A Link to the Past, Super Metroid, Mortal Kombat, Street Fighter etc). Egentligen började min spel-era redan runt 1991 när jag fick mitt första Gameboy med Tetris, Batman, Turtles I och Turtles II mm.

Men min första riktiga PC dator fick jag julen 1996. Det första FPS:spelet jag testade var i samband med detta då jag fick en demoskiva med Doom 1 (Doom 95). På min födelsedag när jag fyllde 12 (1997) fick jag Duke Nukem 3D Action vilket jag blev helsåld på. Fick samma år även Quake 1 och året efter Quake 2 och även Half Life. Så det är dessa FPS spelen jag är uppväxt med och jag gillar dem verkligen skarpt! Händer faktiskt då och då att jag lirar några av dessa klassiska mästerverk.

Har faktiskt tänkt köpa tre nya spel då jag fyller år nästa vecka:
Star Wars Jedi Fallen
Metro Exodus
samt även det efterlängtade Doom Eternal...

Hoppa alla dessa spel flyter på hyfsat bra på min dator...

Permalänk

Har samma situation som dig kan jag säga. Har två små barn som är 2 och 4 så det är ganska tufft att få till multiplayer med kompisarna ibland. Vet inte vilken årgång/generation du är men jag kan säga att jag växte upp där jag fick min först konsol julen 1993 (Super Nintendo med Super Mario World, Super Ghouls n Ghosts, Zelda A Link to the Past, Super Metroid, Mortal Kombat, Street Fighter etc). Egentligen började min spel-era redan runt 1991 när jag fick mitt första Gameboy med Tetris, Batman, Turtles I och Turtles II mm.

Men min första riktiga PC dator fick jag julen 1996. Det första FPS:spelet jag testade var i samband med detta då jag fick en demoskiva med Doom 1 (Doom 95). På min födelsedag när jag fyllde 12 (1997) fick jag Duke Nukem 3D Action vilket jag blev helsåld på. Fick samma år även Quake 1 och året efter Quake 2 och även Half Life. Så det är dessa FPS spelen jag är uppväxt med och jag gillar dem verkligen skarpt! Händer faktiskt då och då att jag lirar några av dessa klassiska mästerverk.

Har faktiskt tänkt köpa tre nya spel då jag fyller år nästa vecka:
Star Wars Jedi Fallen
Metro Exodus
samt även det efterlängtade Doom Eternal...

Hoppa alla dessa spel flyter på hyfsat bra på min dator...

Haha Det stämmer in nästan på pricken med min uppväxt vad gäller spel och intressen. Förutom att vi hade NES som första konsol och lirade mest Turtles, MegaMan, m.m. Men PC karriären började med Wolfenstein 3d och sen har jag nog lirat de mesta FPS på 90 och 00 talet efter det 😂
Jag är 89a så några år yngre än dig, en 9 månaders och en 3 åring.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Jag hoppas detsamma med min i7 4790k samt GTX 1070 8 gb. Hittills har det gått mycket bra. Nästa månad tänkte jag köpa en ny skärm (27 tum, 2560x1440p, 144 hz, 1 ms) och hoppas även då jag kan lira med höga grafikinställningar...