Har samma situation som dig kan jag säga. Har två små barn som är 2 och 4 så det är ganska tufft att få till multiplayer med kompisarna ibland. Vet inte vilken årgång/generation du är men jag kan säga att jag växte upp där jag fick min först konsol julen 1993 (Super Nintendo med Super Mario World, Super Ghouls n Ghosts, Zelda A Link to the Past, Super Metroid, Mortal Kombat, Street Fighter etc). Egentligen började min spel-era redan runt 1991 när jag fick mitt första Gameboy med Tetris, Batman, Turtles I och Turtles II mm.
Men min första riktiga PC dator fick jag julen 1996. Det första FPS:spelet jag testade var i samband med detta då jag fick en demoskiva med Doom 1 (Doom 95). På min födelsedag när jag fyllde 12 (1997) fick jag Duke Nukem 3D Action vilket jag blev helsåld på. Fick samma år även Quake 1 och året efter Quake 2 och även Half Life. Så det är dessa FPS spelen jag är uppväxt med och jag gillar dem verkligen skarpt! Händer faktiskt då och då att jag lirar några av dessa klassiska mästerverk.
Har faktiskt tänkt köpa tre nya spel då jag fyller år nästa vecka:
Star Wars Jedi Fallen
Metro Exodus
samt även det efterlängtade Doom Eternal...
Hoppa alla dessa spel flyter på hyfsat bra på min dator...