God afton.
Den årliga fakturan för webbhotellet har trillat in och nu känner jag att det är läge för att se över alternativen för byte.
Jag har varit en trogen kund hos One.com i 10 år, utan att ha några klagomål alls på tjänsten.
Men efter att ha sett att priset nästan har dubblerats de senaste 3 åren så känner jag nu att det kanske finns billigare alternativ.
Det jag betalar för idag är 50GB webbutrymme, 50 e-postadresser, 1 databas och SSL-cert.
När jag skaffade domänen och webbutrymmet så var tanken att hosta min portfolio för att promota mig själv under spelutvecklingstider förr.
Numera är webbutrymmet helt tömt och jag använder det endast för min email tillsammans med domänen.
Kostnad per år idag: 662kr
Med tanke på att jag betalar för ganska mycket funktioner som jag inte använder, så funderar jag på om det finns några vettiga alternativ att byta till, som kanske fyller mitt behov till ett lägre pris.
Finns det någon hosting-tjänst för mail och egen domän som inte kostar skjortan eller blir jag dumsnål nu?
~60kr per månad är kanske ingen superhög kostnad, men kan man trimma ner det lite så blir man ju glad.
Förslag eller tankar och funderingar?
Kan till sist nämna att jag inte har orken till att hosta mailserver själv, föredrar att ha en stabil tjänst man kan lita på, även om jag förstår att det givetvis blir billigare att köra det själv