Dark souls remasterad köp?

Permalänk
Medlem

Dark souls remasterad köp?

Jag söker åsikter från spelare som har både pc och ps4 versionen.
Jag äger sedan tidigare ps4 versionen som jag tycker fungerar bra. Är PC versionen samma eller sämre? Är det värt ett köp när jag kan köpa det på steam för 4 euro?

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Även PC versionen är låst till 60 fps men annars är det inget fel på den. Jag rekommenderar dock att spela med kontroll istället för tangentbord och mus (PS4 kontrollen t ex). Det fanns klagomål vid release då folk tyckte att man kunde få samma upplevelse av originalversionen + mods. Nuförtiden verkar majoriteten av PC playerbasen spela Remastered men trots allt ganska dött online.

Permalänk
Medlem

Plockade upp remastered för ett tag sedan och det kändes bra att spela på ps4an. Responsivt och bra fps. Inget att klaga på.

Ingen aning dock om det är värt att köpa det en gång till i ditt fall. Jag har ju iofs köpt spelet två ggr nu så...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kapar tråden lite..
Dark souls serien reas ut på steam för tillfället och det fick mig lite sugen.
För någon som aldrig har spelat ett spel ur Dark souls serien och enbart är intresserad av PvE/story på PC vad skulle ni rekommendera, remastered eller någon annan del i serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Kapar tråden lite..
Dark souls serien reas ut på steam för tillfället och det fick mig lite sugen.
För någon som aldrig har spelat ett spel ur Dark souls serien och enbart är intresserad av PvE/story på PC vad skulle ni rekommendera, remastered eller någon annan del i serien?

Jag rekommenderar att du spelar samtliga Souls spelen de är alla mycket bra spel, börja med Dark Souls Remastered, det var spelet som skapade genren. De har kraftfull story men det mesta får du själv lista ut, inga sekvenser med nån som narrerar m.a.o. Du kan spela dem offline om du vill, på så sätt slipper du PvP aspekten.

Permalänk

Jätte bra optimerat spel, oavsett om det gäller pc eller konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Jag rekommenderar att du spelar samtliga Souls spelen de är alla mycket bra spel, börja med Dark Souls Remastered, det var spelet som skapade genren.

För att vara petig så är Dark Souls den spirituella uppföljaren till Demon's Souls som släpptes exklusivt till Playstation 3. Demon's Souls var i sin tur en spirituell uppföljare till King's Field till Playstation 1.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

För att vara petig så är Dark Souls den spirituella uppföljaren till Demon's Souls som släpptes exklusivt till Playstation 3. Demon's Souls var i sin tur en spirituell uppföljare till King's Field till Playstation 1.
https://www.youtube.com/watch?v=xd5u_LrqmPo

https://www.youtube.com/watch?v=b5KvrbZvmMw

Ja, ja är välbekant med From Software och alla deras spel, och du har rätt i att King's Field och Demon's Souls var alla före Dark Souls men spelet som myntade genren "Soulslike" och dess typiska kännetecken (såsom en enda sammankopplad värld till skillnad från hubbvärlden i Demons' Souls, bonfire systemet som otaliga gånger har kopierats i andra spel och ett Estus-flask liknande föremål som kan fyllas på vid checkpoint) var Dark Souls. Jag ser King's Field och Demon's Souls som prototyper, de banade vägen för Dark Souls spelen, Bloodborne och Sekiro (med lite inslag av Tenchu) som alla följer just Dark Souls formeln.