När kommer RTX 2070/2080 Super i combo med Ryzen 4000 till laptops?
Hej,
Frågan är som rubriken lyder, Jag har kollat runt endel men hittar ingen info.
Har tänkt att köpa en ny laptop i sommar och kravet är att den bankar min stationära dator med i5 4670K @4,4ghz, Vega 56.
Och för att uppnå detta har jag listat ut att jag behöver åtminstonde Ryzen 4800H+, Rtx 2070 super (m)?.
Har någon en aning om när det kan komma att släppas och vad det kan tänkas kosta? Tacksam för hjälp!.
Frågan är som rubriken lyder, Jag har kollat runt endel men hittar ingen info.
Har tänkt att köpa en ny laptop i sommar och kravet är att den bankar min stationära dator med i5 4670K @4,4ghz, Vega 56.
Och för att uppnå detta har jag listat ut att jag behöver åtminstonde Ryzen 4800H+, Rtx 2070 super (m)?.
Har någon en aning om när det kan komma att släppas och vad det kan tänkas kosta? Tacksam för hjälp!.
Som jag förstår det så finns inga AMD 4000s kombinerade RTX 2070 MaxQ eller bättre. Det bästa du kan få är RTX 2060. Det är säkert Intel som har avtal som står i vägen.
Det enda undantaget är Clevos AMD laptop som använder sig utav stationära AMD processorer och grafik upp till RTX 2070. Kom ihåg att stationära 3000-serien=bärbara 4000-serie så det är egentligen samma sa med skillnaden att de bärbara inte går att överklocka. Du kan alltså stoppa in en galen 16 kärnig CPU i en laptop och få ut 8000 poäng i Cinebench R20 multi. Detta kan jämföras mot 4900H med 4330 poäng och 9900K stock med 4600 poäng.
Test av den kända överklockaren Derdauer finner du i länken. Du kan ju också köra med flytande kväve för extra bra prestanda :).