Tips om laptop 13"-14" för max 15K kr.

Permalänk
Medlem

Tips om laptop 13"-14" för max 15K kr.

Hejsan!
Behöver en laptop som ska funka till studier plus alla vardagsgrejer som kan dyka upp. Kommer kanske bli något enkelt spel plus AutoCAD som blir det mest krävande.

Ute efter:
- 13-14 tum
- minst 16GB ram
- Liten smidig och välbyggd
- Plus om USB-C funkar för laddning och video men inget krav.

Några jag kikat på:

Acer Swift 3

Asus Zenbook 14 UX431FL-Pure4

ASUS Zephyrus G14 (lite overkill kanske men klarar kanske spela lite på oxå.

Tar tacksamt emot alla tips och råd då laptops är en djungel.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Hejsan!
Behöver en laptop som ska funka till studier plus alla vardagsgrejer som kan dyka upp. Kommer kanske bli något enkelt spel plus AutoCAD som blir det mest krävande.

Ute efter:
- 13-14 tum
- minst 16GB ram
- Liten smidig och välbyggd
- Plus om USB-C funkar för laddning och video men inget krav.

Några jag kikat på:

Acer Swift 3

Asus Zenbook 14 UX431FL-Pure4

ASUS Zephyrus G14 (lite overkill kanske men klarar kanske spela lite på oxå.

Tar tacksamt emot alla tips och råd då laptops är en djungel.

MSI Prestige tror jag är vettig (och har väldigt bra batteritid), lätt, finns både som 14 och 15 tum. 14 varianten kan möjligen gå något varm, bäst att kolla några reviews, fattar inte varför MSI enbart har en fläkt i 14 varianten.
https://www.youtube.com/watch?v=YFko0WFGH4s

Permalänk
Skrivet av maLakai:

ASUS Zephyrus G14 (lite overkill kanske men klarar kanske spela lite på oxå.

Damn det måste va en ny serie ASUS har börjat med eller? Ser ju riktigt nice ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Damn det måste va en ny serie ASUS har börjat med eller? Ser ju riktigt nice ut.

Du hittar många reviews på youtube för G14, möjligen klagar en del över att de är lite högljudda under last och går lite varmt men mest positiva reviews.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

MSI Prestige tror jag är vettig (och har väldigt bra batteritid), lätt, finns både som 14 och 15 tum. 14 varianten kan möjligen gå något varm, bäst att kolla några reviews, fattar inte varför MSI enbart har en fläkt i 14 varianten.
https://www.youtube.com/watch?v=YFko0WFGH4s

Ska ta och kolla upp den, tack för tipset!

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |