Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

så hette det ja, var precis det spelet jag tänkte på men lyckades inte komma på namnet

Finns ett par olika, Starsiege: Tribes, Tribes 2 och Tribes Ascend

Härliga gamla AFPS

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Stämmer,

Gamla Starsiege: Tribes

Minns att jag hittade det någon tidig gång i när jag fick snabbare internet, inte bara gamla modem från farsans jobb.. Har typ inte tänkt på det sen dess, coolt att det ändå finns där inne i huvudburken.

Här kommer ett spel som precis kvalar in här som jag älskade på mitt Nintendo DS.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Ledtråd: Bilderna är inte från Nintendo DS men spelet är från en väldigt känd och älskad strategiserie med fantasy-tema. Detta hade dock helt annat stridssystem.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ledtråd: Bilderna är inte från Nintendo DS men spelet är från en väldigt känd och älskad strategiserie med fantasy-tema. Detta hade dock helt annat stridssystem.

Jag vet vilket spel det är, men har inget annat på gång att posta här. Så jag säger ingenting! (eller ska jag göra det ändå? Så får någon annan ta bollen?)

Spelade det också på ds iallafall, fantastiskt bra spel!

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Minns att jag hittade det någon tidig gång i när jag fick snabbare internet, inte bara gamla modem från farsans jobb.. Har typ inte tänkt på det sen dess, coolt att det ändå finns där inne i huvudburken.

Här kommer ett spel som precis kvalar in här som jag älskade på mitt Nintendo DS.

https://i.ytimg.com/vi/lFeqFZaX4g8/maxresdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/f8RU2hJVrsE/maxresdefault.jpg

Orcs and Elves?

Visa signatur

På informationssupermotorvägen sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Orcs and Elves?

Nope, men ganska säker på att båda de raserna är med i spelet. Och serien i övrigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Jag vet vilket spel det är, men har inget annat på gång att posta här. Så jag säger ingenting! (eller ska jag göra det ändå? Så får någon annan ta bollen?)

Spelade det också på ds iallafall, fantastiskt bra spel!

Klart du ska, det är bara att skänka bort bollen så finns det alltid någon som vill plocka upp den.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Dåså!

Might & Magic: Clash of heroes!

Då jag är säker på jag har rätt, och lyckades hitta på ett spel iallafall, så postar jag det direkt

Spelet släpptes på två olika plattformar, där jag spelade det på PC. kommer ihåg att jag tyckte spelet var så fantastiskt snyggt när jag spelade det, haha!

Spelade det här spelet ganska mycket i ungefär ett år. Sedan släpptes ett annat mycket populärt spel i ungefär samma genre som tog all min(och många andras) fritid

Slänger in en bild till:

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Dåså!

Då jag är säker på jag har rätt, och lyckades hitta på ett spel iallafall, så postar jag det direkt

https://media.rawg.io/media/resize/420/-/screenshots/caf/caf7838a6b1f585812edfe6fa1a84ccb.jpg

Helt rätt och det där ser intressant ut! Ringer inga klockor direkt, får se vad alla andra lyckas gräva fram.
Angående mitt val av spel blev det precis 10 år gammalt 😁

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Helt rätt och det där ser intressant ut! Ringer inga klockor direkt, får se vad alla andra lyckas gräva fram.
Angående mitt val av spel blev det precis 10 år gammalt 😁

Wow, tiden går fort! Såg att det fanns till android och ios nu också. Fantastiskt!

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Dåså!

https://media.rawg.io/media/resize/420/-/screenshots/caf/caf7838a6b1f585812edfe6fa1a84ccb.jpg

Spelet släpptes på två olika plattformar, där jag spelade det på PC. kommer ihåg att jag tyckte spelet var så fantastiskt snyggt när jag spelade det, haha!

Spelade det här spelet ganska mycket i ungefär ett år. Sedan släpptes ett annat mycket populärt spel i ungefär samma genre som tog all min(och många andras) fritid

Slänger in en bild till:

https://cdn.cdon.com/media-dynamic/images/product/digitalgame/pcdownload/image417/darkstone-34960522-xtra1.jpg

Tycker det där ser ut som gamla darkstone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Tycker det där ser ut som gamla darkstone

Hela rätt! Bra jobbat.
Finns tydligen till diverse plattformar nu, säljs även på steam! Darkstone släpptes 1999

Andra spelet som tog all mitt fokus var Diablo 2, släppt 2000

Din tur!

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg jag spelade det när jag......gick i gymnasiet tror jag det var, gillade spelet men tror aldrig jag klarade ut det, kanske skulle ta och köpa det på gog och spela det igen.

Postar något när jag kommer hem från jobbet

Permalänk
Medlem

Ok kom på ett spel jag gillade mycket som tonåring.

vi börjar med en lite svårare bild från spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Ok kom på ett spel jag gillade mycket som tonåring.

vi börjar med en lite svårare bild från spelet

https://puu.sh/FPToP/c6767fc117.png

Haha, jag har postat en annan screen från vad jag tror är samma spel tidigare i tråden.

Magic: the gathering? Fantastiskt spel för en magicnörd som mig kunde ha alla decks man inte hade råd med på riktigt

Svår bild men, tycker mig känna igen dom där karaktärerna.

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem

aha, har den varit med tidigare i tråden redan? bah, låter dig avgöra om jag ska ta ett annat spel eller du tar tillbaka bollen igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

aha, har den varit med tidigare i tråden redan? bah, låter dig avgöra om jag ska ta ett annat spel eller du tar tillbaka bollen igen

Aa, jag har postat den

Kör ett nytt spel, jag har inget på lager ändå

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem

Ok här kommer en annan då (denna gång gjorde jag en lite sökning före för att försäkra mig om att den inte varit med tidigare)

Också ett spel jag gillade mycket när man var yngre.

Vi börjar med en lite svårare bild så tar vi en mer "basic gameplay" bild senare om ingen lyckas.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Nimafor:

Ok här kommer en annan då (denna gång gjorde jag en lite sökning före för att försäkra mig om att den inte varit med tidigare)

Också ett spel jag gillade mycket när man var yngre.

Vi börjar med en lite svårare bild så tar vi en mer "basic gameplay" bild senare om ingen lyckas.

https://puu.sh/FPU45/d1b456ac97.png

Freespace 2: Descent? Eller om det är descent freespace 2 minns inte ordningen

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Freespace 2: Descent? Eller om det är descent freespace 2 minns inte ordningen

Japp det är Freespace 2, älskade det spelet.
Fast vad jag vet hade det ingen undertitel, Descent är ju en helt annan spelserie som inte har något med freespace spelen att göra.

bollen är din

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Descent är ju en helt annan spelserie som inte har något med freespace spelen att göra.

Udda, men Ettan hette faktiskt Descent Freespace

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Ok den här då?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Min första tanke som poppade upp var 7th guest fast har för mig det är för nytt med tanke på grafiken i bilden

Permalänk
Medlem

Hmm vad kan det där vara?

Definitivt äldre än 7th guest. (7th guest var väl typ allt baserat på FMV i 3d? Det här är ju ren handritad 2d såvitt jag kan se)
Osäker på om det är PC eller 16 bitars dator.
Riktigt nyfiken

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@UndaC: Hmm Det fanns ett pusseldeckarspel till Nintendo DS som hette Hotel Dusk: Room 215.

Det ser inte riktigt ut som DS grafik tycker jag, men med tanke på dörren på bilden så måste jag gissa på det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Ingen som är nära hittills.

Spelet är till en dator, inte konsol.
Det släpptes på Mac först i mitten av åttiotalet. Den här versionen kom lite senare men har svårt att hitta info om när exakt.
Den här versionen är visuellt väldigt annorlunda mot Mac versionen.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Hmm kan det vara någon av Deja vu spelen möjligen (tvåan?) i någon ovanlig upplaga?
Tror inte stilen matchar riktigt mot det heller, men måste gissa åtminstone

Visa signatur

Permalänk
Medlem

King of Chicago?
Men jag vill minnas att det var på Amiga (eftersom det var det enda jag hade)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Lessier suit Larry?
Deja vy är en bra gissning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

King of Chicago?
Men jag vill minnas att det var på Amiga (eftersom det var det enda jag hade)?

Ah jäklar det spelet borde jag tänkt på. (har inte spelat det själv dock)
Inte säker på om det är rätt (kom det ut på mac först?) men en bra gissning

Visa signatur