Importera en XML-fil till Access?

Permalänk
Medlem

Importera en XML-fil till Access?

Jag har en XML-fil, stor sådan (tvprogram i XMLTV-format) som jag vill skapa en accessdatabas av. Konverteringen måste ske via en ASP-sida.

Någon som vet ett färdigt skript som kan loopa igenom XML-filen och skapa databasen?

Permalänk
Avstängd

Om du inte kan göra något sådant lätt själv så borde du inte handskas med det!

Visa signatur

[size="1"]#define QUESTION ((bb) !(bb)) // - Shakespeare[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

thecookie: Eftersom att du tydligen verkar veta hur man gör, kan väl du berätta det?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

Förstår inte riktigt poängen med ett forum om det är meningen att man redan ska kunna allt man frågar om.

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Avstängd

Denniz PoP:

Jag jobbar varken med access eller asp.

Xml+php+valfri relationsdatabas är inget problem. Skulle nog inte ta lång tid att slänga ihop något i asp heller.

Visa signatur

[size="1"]#define QUESTION ((bb) !(bb)) // - Shakespeare[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thecookie
Denniz PoP:

Jag jobbar varken med access eller asp.

Xml+php+valfri relationsdatabas är inget problem. Skulle nog inte ta lång tid att slänga ihop något i asp heller.

Hum säger du inte mot dig själv lite du jobbar inte med access eller asp men vilken valfri relationsdatabas som helst och det borde inte ta tid att slänga ihop nått i asp.

Kan du inte hjälpa till borde du inte hålla på med nått så simpelt som att vara medlem på ett forum.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

At importera en XML-fil i programmet Access är ju inga problem, men att få en göra det via en ASP-sida verkar inte vara så enkelt. Har letat ganska så länge på nätet utan att hitta nåt.

Permalänk
Medlem

Här är iallafall en xml-parser för asp:
http://www.sofotex.com/download/software/8990.html

Visa signatur

Schemer: "Buddha is small, clean, and serious."
Lispnik: "Buddha is big, has hairy armpits, and laughs."

Permalänk
Medlem

LordT: Tack, verkar vara en bra parser, skall se om man inte kan sätta ihop ett skript med hjälp av den.

Nån annan som använder XMLTV?

Permalänk
Medlem

Här är resultatet, ett script som omvandlar en XMLTV grabbad xml-fil till en Access mdb-databas. Quick and dirty men kanske hjälper det någon Obs, kräver ovanstående parser för att fungera.

http://www.liden.net/xmltv2mdb.zip