Sälja stationära och köpa laptop?

Permalänk

Sälja stationära och köpa laptop?

Hej

Just nu sitter jag med en stationär som har i7 10070k samt 2080ti
Men jag funderar lite på att byta till laptop dels för o spara plats och lättare o sköta nu när man har barn!

Det jag funderar är på en laptop med 2060 samt nya i7an för runt 18000

Vad har ni för åsikter? Är rädd att jag kommer att ångra mig!

Det jag gör på datorn är att spela!

Permalänk
Medlem

Behöver du rummet där datorn står så forstår jag problemet.

Annars är väl inte en laptop enklare att sköta än en stationär. Jag skulle påstå att en stationär är enklare, eftersom det är enklare att byta delar osv. Om man har barn eller inte borde inte ha något med saken att göra. Har haft barn i 13 år och här har vi 2-3 laptopar och 4-5 stationära. Om inte mer...

Vil du spela på en laptop, bör du nog acceptera lite fläktljud?

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speedtriple3:

Hej

Just nu sitter jag med en stationär som har i7 10070k samt 2080ti
Men jag funderar lite på att byta till laptop dels för o spara plats och lättare o sköta nu när man har barn!

Det jag funderar är på en laptop med 2060 samt nya i7an för runt 18000

Vad har ni för åsikter? Är rädd att jag kommer att ångra mig!

Det jag gör på datorn är att spela!

Ganska brutal prestanda skillnad RTX 2060 Laptop motsvarar ungefär GTX 1660 Super eller GTX 1660 Ti.

Desktop CPU kommer heller inte klara av lika höga Boost frekvenser.

Mini Itx kan vara ett alternativ finns riktigt små och bra mini itx chassin.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Inte prövat själv men benchmarksen ser ju extremt lovande ut. Sen finns det två vägar att gå, något portabelt och slimmat + extern GPU är ett alternativ. Mycket flexibelt om du reser ibland med laptopen, men vill ändå kunna gejma hemma. Alternativt en klassisk gaminglaptop, med mer kräm men också betydligt tyngre och låter mer. Så jag skulle säga beror lite på hur du använder datorn samt om du kör windows eller linux.

Har själv gått åt andra hållet dvs haft laptop just pga de skälen du nämner, men kör nu även en stationär men mest pga snålhet :D.