steelseries arctic pro dimmar/stänger av ljudet? [LÖST]

Permalänk
Medlem

steelseries arctic pro dimmar/stänger av ljudet? [LÖST]

Om man sitter i t ex destiny2 som jag spelar så dimmar ljudet ner helt plötsligt, för att sedan komma tillbaka vid starkare ljud? Eller om man börjar spela eller om man lyssnar på musik så är det på?

Någon som vet vad det beror på?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det här känner jag igen! Kämpade med det när jag spelade PUBG eller vad det var. Det blev liksom helst tyst fram tills att man t.ex. skjuter ett skott. Det var något i mina inställningar som jag tyvärr inte kommer ihåg nu, men här är mina nuvarande inställningar där det nu INTE händer:

Se till att inte ha din ljudkälla som "Chat"-varianten av headsetet.

Det hela var något i stil med att mikrofonen skulle vara tyst när man inte pratade, men om man körde fel ljudkälla så blev volymen nedskruvad istället för miken. Gud vad svamligt detta blev, men ställ in som jag har

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

@Printscreen: Tack:D nu funkar det.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av MackanS:

@Printscreen: Tack:D nu funkar det.

Av ren nyfikenhet, vad var det som fixade det? Var det bara ljudkällan?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med mina, och ja det var bara byta ljudkälla från chat till game, och mycket bättre ljud blev det åxå

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX 9070 , FD R5