Apple avtäcker höstnyheter den 15 september

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Blir nog att följa. Hoppas på något som får fart på äppelfolket och aktien drar iväg uppåt, dags att sälja mitt innehav känns det som.

Permalänk
Medlem

Redan bekräftat att eventet är till för Apple Watch och iPad. Bra där!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

"Today we're focusing on Apple Watch and iPad" = jag stängde av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werner:

"Today we're focusing on Apple Watch and iPad" = jag stängde av.

Samma här fast fick lyssna på några minuter självgod Jesus masturbation från han som tog över efter Jobs. Varför tar amerikanarna i så in i helskotta?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Samma här fast fick lyssna på några minuter självgod Jesus masturbation från han som tog över efter Jobs. Varför tar amerikanarna i så in i helskotta?

Haha, och direkt därefter kommer en videosnutt om hur Apple Watch räddar folks liv.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Fy.fan. vad apple watch är en ointressant produkt.
Tur att dom börjar med den iallafall, det tyder på att den inte är fokusprodukten för eventet

Permalänk
Medlem

Det kanske blir en överraskning med iPhone i slutet, hoppas det iaf.
För er som inte orkar kolla så kan man sjukt nog sätta Playback Speed på 2x och skippa till slutet. Efter någon sekund så reversar den till 1x men det är bara att spamma 2x.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qwertylol1:

Det kanske blir en överraskning med iPhone i slutet, hoppas det iaf.
För er som inte orkar kolla så kan man sjukt nog sätta Playback Speed på 2x och skippa till slutet. Efter någon sekund så reversar den till 1x men det är bara att spamma 2x.

Det är ju live?

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Det är ju live?

Nejnej, det är förinspelat. Men en miss av Apple att ha en (fungerande) hastighets-knapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Det är ju live?

"Live"

Permalänk
Medlem

Hur i hela lyckas de tugga i 30min om en ny klocka med typ en ny sensor?

Permalänk
Medlem

Ofasiken, att ta bort laddare från deras produkter räddar världens miljö = 50 000 bilar. Man blir ju gråtfärdig med hur Apple bryr sig om oss.

Skrivet av CloX:

Jomen det är ju fantastisk att de fått in en funktion som Garmin haft länge under annat namn.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Ofasiken, att ta bort laddare från deras produkter räddar världens miljö = 50 000 bilar. Man blir ju gråtfärdig med hur Apple bryr sig om oss.

Jag blev mest förvånad över att det inte var fler bilar... tyckte att 50 tusen per år var ganska lite.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Apple fitnes plus... Jäsp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werner:

Nejnej, det är förinspelat. Men en miss av Apple att ha en (fungerande) hastighets-knapp.

Produktpresentationerna är "live" men Tim Cook är live, live på riktigt.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Apples producerade demosnuttar under prestentationen är liksom bara en annan bakgrundsmusik och lite omklippning ifrån att vara Westworld-nivå på framtidsdystopi Datorerna styr dit liiiv!

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem

ingen ny iphone.. RIP

Permalänk
Medlem

Och där kom Apple One. Apple ger sig på allvar in i prenumerationsvärlden.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

@cooldfs: Nej inge iPhone elller storlek, pris mm men stäng av och läs denna tråd istället. Roligare Och så slipper du all amerikansk ordbajseri.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Glöm inte det revolutionerande nya armbandet!

Permalänk
Medlem

Alltid lika roligt varje år att läsa kommentarerna i denna typ av trådar. Det känns som om alla apple-motståndare lever upp lite extra.

Permalänk
Medlem

Så 5nm A14 gör debut på Ipad Air, och inte iPhone. Intressant.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som blir tokig hur liberalt de använder ordet "love"? För mig får det motsatt effekt, vill absolut inte köpa några av deras produkter när jag inser hur mycket psykologi de använder för att få mig att köpa

Edit:

"Imagine having console graphics in your hand"

Nintendo Switch: ":("

Permalänk
Medlem

Beställde hem airpods igår och är faktiskt på watch 6 också.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Alltid lika roligt varje år att läsa kommentarerna i denna typ av trådar. Det känns som om alla apple-motståndare lever upp lite extra.

Inte avig mot deras produkter. Avig mot deras sätt att presentera tech som om de tillverkar saker för att frälsa folk och inte för att tjäna pengar. Sedan att jag tycker deras kvalité på produkterna blivit sämre med åren gäller inte bara Apple. Kunder har blivit glada betatestare hos många stora företag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

Så 5nm A14 gör debut på Ipad Air, och inte iPhone. Intressant.

Eftersom iPhone-släppet blev framskjutet till senare i höst så är det en fråga om ren semantik då även den med största sannolikhet kommer med 5nm A14.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Inte avig mot deras produkter. Avig mot deras sätt att presentera tech som om de tillverkar saker för att frälsa folk och inte för att tjäna pengar.

Då rekommenderar jag att du läser om det istället för tittar. Så har jag löst det. För min del ger det väldigt lite att titta på denna typen av presentationer, oavsett om det är AMD, Intel, nvidia eller Apple som presenterar något. Jag har inte tålamod att titta och det är alldeles för mycket floskler och dylika ting för min smak.

Permalänk
Medlem

@joakim99: Precis vad jag nu gör. Läser här istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Inte avig mot deras produkter. Avig mot deras sätt att presentera tech som om de tillverkar saker för att frälsa folk och inte för att tjäna pengar. Sedan att jag tycker deras kvalité på produkterna blivit sämre med åren gäller inte bara Apple. Kunder har blivit glada betatestare hos många stora företag.

Trams, alla techföretag framställer sina produkter på det viset. Du missade uppenbart produktdemon av Surface Duo, precis samma halleluja-stämning.

Visa signatur