3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoskildeKille:

Dum fråga kanske. Men är det troligt att fler ÅF får leveranser samtidigt? Det ligger nämligen i mitt intresse att Webhallen får in TUF 3080 kort.

Tackar och bockar.

Så är det säkert, gäller troligtvis alla ÅF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Nu fick jag meddelande om försening till 5e

Jag fick det igår,dock nämde kundtjänst att "Vi har inte fått in några 3080-kort alls"
Samt att det är slut i "hela världen"
lmao.

Skrivet av Fortitude:

Försening här också till den 5:e okt... (Elgiganten)

När beställde ni?
Jag lade beställning 16:46 17/9 på elgig STRIX OC.
Som sagt. Elgig har ej fått in några kort alls.

Skrivet av kheldan:

Fick också uppdatering om försening nu på morgonen, dock den 6e oktober. Beror antagligen på att jag bor lite norrut, frågan är hur många gånger detta kommer hända? Ett per vecka tills januari eller?

Har jag inte fått några fler uppgifter till 3070-release så klickar jag nog hem ett sånt också, så kör jag på det som kommer fram först i guess.

Förmodligen.
0 kort hos Elgiganten enligt kundtjänst samt att det är JAN21 som är bekräftat levdatum just nu men dem jobbar att få hem det tidigare.

Skrivet av Toss3:

Ja tidigare fick ju komplett och Webhallen in leveranser samtidigt, dock fick Komplett betydligt fler kort än webhallen.

Komplett är trotsallt hela norde och även störst i norden om jag inte minns fel

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Jag fick det igår,dock nämde kundtjänst att "Vi har inte fått in några 3080-kort alls"
lmao.
När beställde ni?

Förmodligen.
0 kort hos Elgiganten enligt kundtjänst samt att det är JAN21 som är bekräftat levdatum just nu men dem jobbar att få hem det tidigare.

Glömde elgiganten lägga en beställning eller vad hände där?
Är inte Elgiganten/elkjop också väldigt stort i norden?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Sms från ups nu kan endast vara 3080 😃

Permalänk
Skrivet av Gaius Julius Caesar:

Åh vad nice! Vilken modell samt vilken butik beställde du ifrån?

Permalänk
Skrivet av Flippen00:

Åh vad nice! Vilken modell samt vilken butik beställde du ifrån?

Asus Tuf icke-OC från Elgiganten.

Permalänk

Asus Tuf icke-OC från Elgiganten.

Då får man bara säga grattis! Då hoppas man att man också får ett sms snart då

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

lmao.
När beställde ni?

Förmodligen.

Beställde den 21 sep.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | be quiet! Pure Rock 3 Black | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Kingston NV3 M.2 NVMe Gen 4 1TB | Gigabyte B850M D3HP | PowerColor Radeon RX 9060 XT 16GB Reaper | ASUS TUF Gaming 850W Gold ATX 3.1 | NZXT H3 Flow Svart

Permalänk
Medlem

Fick inte du också ett sms idag om leveransuppdatering från Elgiganten att det blev flyttat till 5e oktober?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | be quiet! Pure Rock 3 Black | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Kingston NV3 M.2 NVMe Gen 4 1TB | Gigabyte B850M D3HP | PowerColor Radeon RX 9060 XT 16GB Reaper | ASUS TUF Gaming 850W Gold ATX 3.1 | NZXT H3 Flow Svart

Permalänk
Medlem

Fick precis besked om att jag kan hämta upp ett GIGABYTE RTX 3080 Gaming OC i min lokala butik som jag beställde för en vecka sen.

Ska man knipa det för 9k eller ska man vänta på ett STRIX eller TUF som jag också kommer få lite senare i månaden?

Permalänk
Skrivet av Fortitude:

Fick inte du också ett sms idag om leveransuppdatering från Elgiganten att det blev flyttat till 5e oktober?

Visst det fick jag men paketet från Nederländerna kan endast vara 3080!?!

Permalänk

Visst det fick jag men paketet från Nederländerna kan endast vara 3080!?!

Vad står det på din orderstatus på elgigantens hemsida? Om det är skickat så borde det väll stå där

Permalänk
Medlem

Svar från Proshop Michael i det danska forumet ang leveransläget till proshop:
https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=2&tid=986632
Proshop Michael
Gigabruger
30-09-2020 12:23

Reports to Admin
# 39 - Just a very general information. I have the last few days worked a bit internally that we can share the same information on our own page as I do here. So over the next few days we will be playing with 100% open cards as before here.

In short, we will show how many orders we have on all RTX 3080 and probably also 3090 cards, as well as how many we have received so far and how many we have confirmed from the manufacturer. That way, it can probably take the top of questions from all of you.

I'll throw up a link when we'm ready. Unfortunately, it will still not contain a queue list.

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem

Dags för andra återförsäljare att komma ut med mer info då med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimmuxx:

Dags för andra återförsäljare att komma ut med mer info då med.

Ja man känner lite så eftersom man inte vet ett skit från någon ÅF just nu.

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Fick precis besked om att jag kan hämta upp ett GIGABYTE RTX 3080 Gaming OC i min lokala butik som jag beställde för en vecka sen.

Ska man knipa det för 9k eller ska man vänta på ett STRIX eller TUF som jag också kommer få lite senare i månaden?

Du har ju redan aktivt valt att beställa den så varför inte hämta ut?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Min status på Inet har blivit ändrad från 2021-01-04 till ”Delvis bokad”, vad det nu betyder.

Beställde 19.30ish eller något senare på releasedagen, 3080 TUF OC

Något verkar vara pågång iallafall

Permalänk
Skrivet av Belsebull:

Min status på Inet har blivit ändrad från 2021-01-04 till ”Delvis bokad”, vad det nu betyder.

Beställde 19.30ish eller något senare på releasedagen, 3080 TUF OC

Något verkar vara pågång iallafall

Har samma status på mitt Gigabyte gaming OC som jag beställde igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Har samma status på mitt Gigabyte gaming OC som jag beställde igår

Tror jag ser vad det beror på nu, det Watchdogs och Geforce Now som ligger som bokade nu, kortet är kvar på samma datum.

Permalänk
Medlem

Lite info som jag fått:
Netonnet - TUF 3080 kort, beställt 22e. ännu inget besked (fått 2 mail av Netonnet där de inte kan säga något om levdatum). Har ringt dom och har ett ärende där de ska snacka med inköp och återkomma med besked.

Komplett - TUF 3090 kort, beställt 24e, senaste beskedet är 1 nov. Snackade med kundtjänst nyss och de tror att det är ett rimligt datum. Jag ska dock avbeställa kortet

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Lite info som jag fått:
Netonnet - TUF 3080 kort, beställt 22e. ännu inget besked (fått 2 mail av Netonnet där de inte kan säga något om levdatum). Har ringt dom och har ett ärende där de ska snacka med inköp och återkomma med besked.

Komplett - TUF 3090 kort, beställt 24e, senaste beskedet är 1 nov. Snackade med kundtjänst nyss och de tror att det är ett rimligt datum. Jag ska dock avbeställa kortet

Bra att du delar med dig!
Mitt kort från komplett skall landa 7 oktober enligt kundtjänst samt per telefon.
Dem har fått det datum som prel 7 oktober, och jag skall ligga med på första batchen,
Hört att många andra har fått sina kort från dem flyttade från 7 okt till 22. Men det var iförrigår+igår och mitt kort är orört. Och tog detta med kundtjänst som nämnde att deras beställningar ligger för en annan batch.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Verkar som att proshop fått in några OC VISION-kort

https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-3080-V...

beställde ett nu så får man se vad som händer

Permalänk
Medlem

Beställde 3090 TUF vanliga från NetonNet 24e på kvällen. Inget leveransdatum från NetonNet ännu.

Permalänk
Medlem

Proshop: "Varan säljs inte för närvarande."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Proshop: "Varan säljs inte för närvarande."

Den har gått fram och tillbaka sådär flera gånger nu. Har inte fått någon bekräftelse eller avbruten order än dock. Får vänta och se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Kan det vara att dom har ett bekräftat antal som är inkommande och att ett kort reserverats till dig i den försändelsen? Säger ju ändå inte så mycket om exakt när det kommer, men möjligen att du får ett kort när nästa pall med kort kommer in.

Permalänk
Medlem

En palit 3080 version står det att det finns 3 på webhallen i lager. Men går inte att köpa ??

Permalänk
Medlem

@KalBumling håller tummarna för att det är så, men tror inte jag får mitt kort än på några veckor med tanke på tiden jag beställde, jag blir dock gärna motbevisad av Inet 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebmyr:

Verkar som att proshop fått in några OC VISION-kort

https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-3080-V...

beställde ett nu så får man se vad som händer

Nu lade jag en beställning på proshop med på det kortet, får se vad de säger till mig.

Permalänk
Medlem

"I dagsläget ser vi ut att kunna leverera din beställning mellan 02-10-2020 - 07-10-2020 "