3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Jag har gått från att trycka F5 på alla ÅFs sidor till att trycka F5 på min beställningssida på Komplett... Jag behöver fan terapi.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Jag har gått från att trycka F5 på alla ÅFs sidor till att trycka F5 på min beställningssida på Komplett... Jag behöver fan terapi.

Ja me.....gör det även när jag vet att dom har stängt hahahahahahaahah
detta tar på psyket.

404: Hoppsan! Sidan kunde inte hittas. står det nu!!!
Nä går och kollar film istället;)

Permalänk
Skrivet av Rico01:

The pain is real.. uppdaterat min beställning 3ggr i timmen sen den 17e. känner mig som ett psykfall

Visa signatur

Moderkort. MSI X870 TOMAHAWK || CPU. Ryzen 9 9950X3D || Minne: CORSAIR Vengense 64gig 6000Mhz. ||Nätagg: Phanteks Revolt Pro 1000W || OS Linux Mint || GPU: Nvidia RTX 3080 MSI GAMING X TRIO Monitor:Asus ROG Swift PG348Q #3440x1440@100htz

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

Ni som beställt GeForce RTX 3090 EAGLE OC 24G från webhallen.
När la ni er order, samt när fick ni erat kort?

Beställde 24/9 15:02, inte kommit nåt kort än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Haha same! Mitt behandlas ens inte, tror det är något problem med att jag valde KomplettBank faktura och gjort det på 3 beställningar innan som jag avbokat hehe, hoppas dom håller kortet till mig bara

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boko234:

Haha same! Mitt behandlas ens inte, tror det är något problem med att jag valde KomplettBank faktura och gjort det på 3 beställningar innan som jag avbokat hehe, hoppas dom håller kortet till mig bara

Faktura via Komplett suger brutalt hårt. Gjorde misstaget nyligen och fick faktura därifrån. Känns som de ligger typ 20 år efter i utvecklingen med fakturabetalningar.

Hoppas inte detta ställer till det för din bokning. Förhoppningsvis är de seriösare än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Faktura via Komplett suger brutalt hårt. Gjorde misstaget nyligen och fick faktura därifrån. Känns som de ligger typ 20 år efter i utvecklingen med fakturabetalningar.

Hoppas inte detta ställer till det för din bokning. Förhoppningsvis är de seriösare än så.

Japp, ska ringa supporten direkt imorgon. Ser ut som kortet är reserverat till mig fortfarande men vem vet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

Japp, ska ringa supporten direkt imorgon. Ser ut som kortet är reserverat till mig fortfarande men vem vet..

Inget fel på kompletts faktura, fick mitt Palit jag beställde på release idag. Sen var det lite tråkigt att det inte fungerade men det är ju klåparna på nvidias fel.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Inget fel på kompletts faktura, fick mitt Palit jag beställde på release idag. Sen var det lite tråkigt att det inte fungerade men det är ju klåparna på nvidias fel.

Eller Palit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Eller Palit?

Palit byggde ett trasigt kort, Nvidia stressade fram en katastrofal lansering. Tycker Nvidia har gjort det större felet.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk

Undra om jag någonsin kommer få grafikkortet jag beställde i våras?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

https://i.imgur.com/ArIOxHV.png

Undra om jag någonsin kommer få grafikkortet jag beställde i våras?

Kan tyvärr inte avboka den.
Vi har kollat och den ska komma den 5:e... nej jag menar 2021.. nej jag menar 5:e.. nej jag menar januari nästa år.

Du kan tyvärr inte avboka den för att ditt kort är reserverat men det är redan installerat i din dator.

Tack för att du kontaktade Elgiganten support!

Permalänk

Samtidigt så står den ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC jag beställde på Inet vid releasen i evigt 2021-01-04 limbo.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

----------------------------------------------------
http://www.google.se - The holy Graal of knowledge.
-----------------------------------------------------

Permalänk

12k lmao. Så desperat är jag nog inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

12k lmao. Så desperat är jag nog inte.

En annan är det då jag inte har något kort i datorn för tillfället. En tusenlapp över Inets pris kan jag leva med. Hoppas att jag lyckades knipa det.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Men vad är det för jäkla pris dem vill ha? Scalper-varning för fasen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Permalänk
Viking

Tveksamt...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Tveksamt...

Man kan alltid testa att köpa på faktura om man inte vill ligga ute med dom pengarna. Dock alldeles för dyrt för mig oavsett. Men nej, EG har inte precis det bästa track recordet här.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Synd man inte är intresserad av Aourus korten 😭

Permalänk
Medlem

Står samtidigt "FÖRVÄNTAD LEV JAN 2021", vilket skämt

Permalänk
Medlem

Satt och knappade in mina uppgifter när jag såg priset. Njaaa

Tack iallafall

Permalänk
Medlem

Hade dem legat ute för normalt pris hade jag gett det ett försök. Gillar inte vad dessa butiker håller på med... Någon kommer ju stirra sig blind på "i lager"-symbolen och köpa det ändå...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Viking

”Vi kan dessvärre inte leverera din order i tid. Beräknat leveransdatum blir därför ändrat till 20. Oktober.”

-Elgiganten

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Gör man det för man ju skylla sig själv/ta konsekvensen att medvetet köpa ett dyrare kort. Fattar inte hur folk kan vara så jävla desperata av en produkt som vissa verkar vara här. Det är på gränsen till sjukligt. Sitt ner i båten och vänta på kortet om du nu inte har ett jobb som kräver det eller MÅSTE HA kortet för du på något sätt verkligen behöver det då du är utan eller bara har massa snabba cash.

Permalänk
Medlem

Där kom sms från Elgiganten att leveransdatum är framflyttat till 19e oktober. Ändå går det inte avboka för att "varan redan är skickad". Snyggt jobbat ännu en gång Elgiganten!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jepp, 19e oktober här också... kommer flyttas fram hela tiden är min gissning.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i