Fractal Design släpper universellt fäste för vertikal grafikkortsmontering

Permalänk

Så här ser min dator ut

Visa signatur

Intel i7-6700K 4.00 GHz
32GB ram
GeForce GTX 1080Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enial:

Det kan påverka i längden ja. Det var steve på gamers nexus som nyligen startade en storm till detta.
Jag är fullt medveten om att man BÖR ha den åt andra hållet.
Nu är det ju inte detta tråden handlar om dock.

Fan vilket jävla svar. Jag vet att det inte var det tråden handlade om, Jag försökte bara vara vänlig och påtala det. Ta det som du vill!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Fan vilket jävla svar. Jag vet att det inte var det tråden handlade om, Jag försökte bara vara vänlig och påtala det. Ta det som du vill!

Var inte meningen låta otrevlig, skrev i all hast.
Det är dock inte fel att montera radiatorn så, livslängden kan dock bli längre med slangarna i botten.
Om de vore helt fel bör samtliga tillverkare se över sin marknadsföring.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk

Så bra att de tagit fram något som sitter längre från sidan. Gick på ett annat fabrikat före deras egen tidigare riser (trots jag köpt en) just för den punkten, men denna ser stabilare ut genom att komma i ett stycke(?) snarare än två man sätter ihop. Mycket nöjd med lösningen jag fick, så det kommer nog folk att bli med denna också.

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ronnylov:

Man kan lägga ner chassit på sidan så blir grafikkortet vertikalt.
Om man är ute efter en enklare lösning

Nån gång kanske desktop-chassin gör comeback

Men då vill man säkert ändå vända på grafikkortet för bättre kylning.

För min egen del hade det varit lite halvsmidigt med nån liknande lösning för att få in ett fullstort grafikkort i ett 2U rack-chassi, lågprofilkorten som finns på marknaden är inte superskojiga tyvärr.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Nån gång kanske desktop-chassin gör comeback

Men då vill man säkert ändå vända på grafikkortet för bättre kylning.

För min egen del hade det varit lite halvsmidigt med nån liknande lösning för att få in ett fullstort grafikkort i ett 2U rack-chassi, lågprofilkorten som finns på marknaden är inte superskojiga tyvärr.

Det är konstigt att ingen gör lite bättre lågprofilkort. typ minst RX5500 eller RTX 2060. Rent tekniskt skulle det säkert gå att lösa genom att göra dem lite tjockare och/eller någon finurlig fläktlösning. Då skulle kanske chassitillverkarna också skulle vakna och börja tillverka lite tunnare desktop/tvbänks-chassin.
Marknaden finns garanterat.