Call of Duty®: Black Ops Cold War

Permalänk
Medlem

Call of Duty®: Black Ops Cold War

Inte långt kvar tills nya Call of Duty släpps så tänkte att vi behöver en tråd här på Sweclockers.

Call of Duty®: Black Ops Cold War - Multiplayer Reveal Trailer:

𝙲𝚊𝚕𝚕 𝚘𝚏 𝙳𝚞𝚝𝚢®: 𝙱𝚕𝚊𝚌𝚔 𝙾𝚙𝚜 𝙲𝚘𝚕𝚍 𝚆𝚊𝚛 - 𝚁𝚎𝚟𝚎𝚊𝚕 𝚃𝚛𝚊𝚒𝚕𝚎𝚛:

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Multiplayer spelas och streamas just nu av många på Twitch och Youtube!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Early Access and Open Beta Times*:
There are two weekends of Black Ops Cold War Beta content with each “weekend” lasting a total of around five days, scheduled to begin each Thursday morning at 10AM, with exact timing to be decided.

Weekend 1: PlayStation®4 Exclusive Beta
The first Beta Weekend is exclusively for PlayStation 4 owners, running from Thursday, October 8 to Monday, October 12.

Weekend 1: Early Access
Thursday, October 8, and Friday, October 9 are available for early access on PlayStation 4 to players who have pre-ordered Black Ops Cold War on PlayStation 4 or PlayStation 5. Check online here for pre-order information.

Weekend 1: Open
Saturday October 10, to Monday, October 12 is free to all PlayStation 4 owners. If you’ve got a PlayStation 4 and an internet connection, you should be ready to engage, though PlayStation®Plus may be a requirement in some territories.

Weekend 2: PlayStation 4, Xbox One, & PC Beta (Crossplay)
The second Beta Weekend is for PlayStation 4, Xbox One, and PC owners, starting from Thursday, October 15, and running to Monday, October 19.

If you’re a PlayStation 4 owner, regardless of whether or not you pre-ordered the game, you can resume and continue to play the Open Beta free for the entire Weekend 2 period.

Weekend 2: Early Access
The first two days of the weekend – Thursday, October 15, and Friday, October 16, – are available for early access to anyone who has pre-ordered or pre-purchased the game on Xbox One/ Xbox Series X, or on PC via Blizzard Battle.net respectively. If you’re an Xbox One or PC owner and want to play Weekend 2 of the Beta for the longest possible time, be sure to pre-order. This period will be open for PS4 players. Check online here for pre-order information.

Weekend 2: Open
The rest of the Open Beta period, running from Saturday, October 17, to Monday, October 19, is accessible to all players on PlayStation 4, Xbox One, or PC. If you’ve got an Xbox One, Xbox Live Gold is required to play. If you have a PC, a Battle.net account is required to play. Other than these prerequisites and an internet connection, you should have everything you need to play. And as a reminder, the Weekend 2 of the Beta Test will include crossplay.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

https://charlieintel.com/watch-twitch-streams-to-get-black-op...

Kolla sream på Twitch i 4 timmar och få PC Beta Early Access.
Bara logga in på twitch mellan den 15 och 16 oktober och titta på en stream i 4 timmar. Kan ju göra något annat under tiden!

Kolla länken för mer exakt information.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Jag har läst lite om Cold war, och sett o hört dom som spelat betan, vad jag fattar för så är dom inte nöjda, och många kommer att stanna kvar vid modern warfare 2019. Har någon provat betan här och kan säga vad den tyckte?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av sINsen:

Jag har läst lite om Cold war, och sett o hört dom som spelat betan, vad jag fattar för så är dom inte nöjda, och många kommer att stanna kvar vid modern warfare 2019. Har någon provat betan här och kan säga vad den tyckte?

*Inlägg flyttat till Cold War-tråden.*

Kommer personligen börja testa det ikväll när det blir öppen beta, de flesta klagomål jag hört är kring prestandan från konsoll-betan vilket inte verkade vara en stor issue på PC i alla fall.

Historiskt sett var Black Ops och Black Ops 2 mina absoluta favoriter i serien och har mycket större förtroende för Treyarch än IW.
Trots det så lutar jag för närvarande åt att inte köpa spelet, Activision verkar ju tvinga på dem att köra utan lobbies för matchmakingen osv. och jag pallar fasen inte lira igen om det fortsätter vara såhär:

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

*Inlägg flyttat till Cold War-tråden.*

Kommer personligen börja testa det ikväll när det blir öppen beta, de flesta klagomål jag hört är kring prestandan från konsoll-betan vilket inte verkade vara en stor issue på PC i alla fall.

Historiskt sett var Black Ops och Black Ops 2 mina absoluta favoriter i serien och har mycket större förtroende för Treyarch än IW.
Trots det så lutar jag för närvarande åt att inte köpa spelet, Activision verkar ju tvinga på dem att köra utan lobbies för matchmakingen osv. och jag pallar fasen inte lira igen om det fortsätter vara såhär:
https://i.imgur.com/BOmg99C.png

Tack för flytt :).

Ja, jag ska testa de också via betan imorgon.
Men vad ja sett på klipp så är de vissa grejer som de är ett steg tillbaka

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Har köpte det men kan säga håller mig te warzone.. Det va inget för mig 👎

Permalänk
Medlem

har spelat lite och tycker sniping är riktigt skönt i detta spel, sen har det ju lite problem som behöver fixas till release, svårt att se fiender som MW hade i början etc
jävligt svårt att tracka folk när man skjuter också tycker jag

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Har väldigt stora problem med hitmarks med sniper i detta spel tyvärr! Får hitmarks på huvudet och högt upp på kroppar!
Vet inte vad som är felet?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag har läst lite om Cold war, och sett o hört dom som spelat betan, vad jag fattar för så är dom inte nöjda, och många kommer att stanna kvar vid modern warfare 2019. Har någon provat betan här och kan säga vad den tyckte?

Tycker också att MW 2019 är bättre. Inget fel på grafiken men gameplay känslan är annorlunda, känns som det är mer optimerat för konsol/handkontroll.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Kommer Black ops ha ett läge likt Battle Royal?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nucky:

Kommer Black ops ha ett läge likt Battle Royal?

Ja Warzone tas till Black Ops.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Är det bara att ladda ner, och köra eller måste man fortfarande se 4 timmar på twitch?
Tack

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Det är bara att ladda ner och köra.

Permalänk
Medlem

Isch... Vet att jag låter gnällig med detta var extremt tråkigt! Kan inte sätta fingret på det riktigt men det är klumpigt och väldigt oslipat.

Vet att detta är en beta men jag tror jag håller mig till Modern Warfare 2019 så länge...

Permalänk
Skrivet av suna:

Det är bara att ladda ner och köra.

Tack! Har tankat hem o testa nu. Men Spelet kommer inte upp i geforce experience, trots att jag har den senaste drivern som är dedikerad till Cold War beta PC... Varför Detta undrar jag?? Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Provade betan, inte allt för länge men detta blir ett no go för mig, gillade det inte alls, håller mig kvar vid mw 2019!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Spelade betan i ett antal timmar och gillade faktiskt det mer än jag trodde. Vapenkänslan känns typiskt CoD, allt känns responsivt. Men inget jag själv tänker köpa då det är samma sak man har sett 58 tusen gånger. Tycker också att det är en nedgradering från Black Ops 4 (sett till gameplay "mekanik").

Permalänk
Medlem

Om det är någon som behöver en kod och är sugen på att köpa så har jag en extra (såklart inte till fullt pris)
Dra ett pm såfall.
Fick nämligen två stycken kopior av spelet när jag beställde ett 3090 OC .

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Om någon har en cold war kod över från sitt köp av 3080/3090 byter jag gärna den mot min watch dogs legion kod PM

Visa signatur

Zotac RTX 3080 Trinity 10GB OC | AMD Ryzen 7 3700X + Deepcool Castle V2 240mm | Corsair 16GB 3200MHz CL16 | Gigabyte X570 GAMING X | Corsair RM750x | Kolink Observatory
2x M.2 SSD 1TB/250GB | 2x SSD 500gb/250GB
Acer Predator XB271HU 27", Asus ROG Swift PG248Q 24", BENQ GC2870H 28"

Permalänk
Medlem

En jävla Modern Warfare 1.5 kopia.

Trodde Treyarch skulle återvända till traditionell lugn Call of Duty spelmekanism.

Ska såklart kopiera Modern Warfare 2019 som är det mest överskattade CoD spelet i hela serien.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Försöker se det roliga i CoD (Något efter Mw2/WaW) men de går inte, gäng barn som alltid vill göra 360 kills som campat mer än halva rundan inne i ett hus eller den raka motsatsen att de går på något uppåt och springer som tokar och dödar allt. Springa hysteriskt runt och döda tills man uppnått poäng blir meningslöst, inte speciellt givande spelstil.

CoD hade blivit intressant om du kunde förstöra byggnader för folk inte ska kunna campa lika mycket... En stol ska inte kunna skydda dig från en handgranat.

WarZone är ett skämt rakt igenom, men de är inte utvecklarnas fel utan spelarna.
Inget annat spel som låter mig springa runt helt öppet, köra bil och tuta som galning men ändå inte höra skott vina mot mig, däremot SEKUNDEN jag sätter foten i en byggnad ska de sitta 3 personer inträngda i ett hörn väntande... CoD is dead and been dead, konsollspelare som håller serien vid liv tyvärr.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt besviken. Kraschar stup i ett och man blir disconnectad.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Riktigt kul. Lirat hela dagen!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

har spelat lite och tycker sniping är riktigt skönt i detta spel, sen har det ju lite problem som behöver fixas till release, svårt att se fiender som MW hade i början etc
jävligt svårt att tracka folk när man skjuter också tycker jag

Sniping ser riktigt nice ut igen, fattar inte hur de tänkte i nya MW alls

Skrivet av Vangen:

En jävla Modern Warfare 1.5 kopia.

Trodde Treyarch skulle återvända till traditionell lugn Call of Duty spelmekanism.

Ska såklart kopiera Modern Warfare 2019 som är det mest överskattade CoD spelet i hela serien.

Håller med om att MW2019 är ett riktigt kasst call of duty, spelet är dåligt på allt som gör COD roligt och kartorna är skräp. Tycker dock själv att CW ser ut som ett steg tillbaka i rätt riktning, hur är det likt MW2019?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Blev taggad på singleplayer efter yuri-bezmenov-videorna, men har inte bestämt mig än. Vad tycker ni om kampanjen?

EDIT: Den verkar vara 4h?

Permalänk
Medlem

Jag har fått en kod för detta spelet med mitt nya grafikkort. Jag fullkomligt avskyr att spela online/mot andra, så min fråga är om single player-läget är nåt att ha. Är det bara en linjär story som man spelar igenom på några timmar, eller är det en öppen värld där man kan smyga runt och panga i hundratals timmar (tänk Far Cry)?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Inaktiv

Totalt jävla värdelöst! Vafan! Ser ut som ett barnspel vad hände med grafiken och effekterna? Ser lixom fattigt ut.

CoD mw2019 är 100ggr mer tilltalande grafiskt.

Synd att dom förstörde ett bra upplägg

Edit;
Saknar realismen som cod mw2019 hade i singel player

Permalänk
Medlem

MW2019 lätt det bästa COD , detta är inte riktigt samma sak... Käns med arcade men det e rätt snyggt om man tankar ner 4K High res texture packet iaf.

så fort man slår på RTX dock tvingar spelet på MSAA Filmic så allt blir suddigt som fan ser förjävligt ut :D. DLSS fungerar också rätt bra men som sagt allt blir suddigt det stör mig som fan så kör utan.

RTX allt maxat utan DLSS är inte kul... ca 60fps i Zombies med ett 3090 och 10700K. allt på max i 3440x1440.

håller mig till MW

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200