Call of Duty®: Black Ops Cold War

Permalänk
Medlem

Call of Duty®: Black Ops Cold War

Inte långt kvar tills nya Call of Duty släpps så tänkte att vi behöver en tråd här på Sweclockers.

Call of Duty®: Black Ops Cold War - Multiplayer Reveal Trailer:

𝙲𝚊𝚕𝚕 𝚘𝚏 𝙳𝚞𝚝𝚢®: 𝙱𝚕𝚊𝚌𝚔 𝙾𝚙𝚜 𝙲𝚘𝚕𝚍 𝚆𝚊𝚛 - 𝚁𝚎𝚟𝚎𝚊𝚕 𝚃𝚛𝚊𝚒𝚕𝚎𝚛:

Permalänk
Medlem

Multiplayer spelas och streamas just nu av många på Twitch och Youtube!

Permalänk
Medlem

Early Access and Open Beta Times*:
There are two weekends of Black Ops Cold War Beta content with each “weekend” lasting a total of around five days, scheduled to begin each Thursday morning at 10AM, with exact timing to be decided.

Weekend 1: PlayStation®4 Exclusive Beta
The first Beta Weekend is exclusively for PlayStation 4 owners, running from Thursday, October 8 to Monday, October 12.

Weekend 1: Early Access
Thursday, October 8, and Friday, October 9 are available for early access on PlayStation 4 to players who have pre-ordered Black Ops Cold War on PlayStation 4 or PlayStation 5. Check online here for pre-order information.

Weekend 1: Open
Saturday October 10, to Monday, October 12 is free to all PlayStation 4 owners. If you’ve got a PlayStation 4 and an internet connection, you should be ready to engage, though PlayStation®Plus may be a requirement in some territories.

Weekend 2: PlayStation 4, Xbox One, & PC Beta (Crossplay)
The second Beta Weekend is for PlayStation 4, Xbox One, and PC owners, starting from Thursday, October 15, and running to Monday, October 19.

If you’re a PlayStation 4 owner, regardless of whether or not you pre-ordered the game, you can resume and continue to play the Open Beta free for the entire Weekend 2 period.

Weekend 2: Early Access
The first two days of the weekend – Thursday, October 15, and Friday, October 16, – are available for early access to anyone who has pre-ordered or pre-purchased the game on Xbox One/ Xbox Series X, or on PC via Blizzard Battle.net respectively. If you’re an Xbox One or PC owner and want to play Weekend 2 of the Beta for the longest possible time, be sure to pre-order. This period will be open for PS4 players. Check online here for pre-order information.

Weekend 2: Open
The rest of the Open Beta period, running from Saturday, October 17, to Monday, October 19, is accessible to all players on PlayStation 4, Xbox One, or PC. If you’ve got an Xbox One, Xbox Live Gold is required to play. If you have a PC, a Battle.net account is required to play. Other than these prerequisites and an internet connection, you should have everything you need to play. And as a reminder, the Weekend 2 of the Beta Test will include crossplay.

Permalänk
Medlem

https://charlieintel.com/watch-twitch-streams-to-get-black-op...

Kolla sream på Twitch i 4 timmar och få PC Beta Early Access.
Bara logga in på twitch mellan den 15 och 16 oktober och titta på en stream i 4 timmar. Kan ju göra något annat under tiden!

Kolla länken för mer exakt information.

Permalänk
Medlem

Jag har läst lite om Cold war, och sett o hört dom som spelat betan, vad jag fattar för så är dom inte nöjda, och många kommer att stanna kvar vid modern warfare 2019. Har någon provat betan här och kan säga vad den tyckte?

Permalänk
Moderator
Skrivet av sINsen:

Jag har läst lite om Cold war, och sett o hört dom som spelat betan, vad jag fattar för så är dom inte nöjda, och många kommer att stanna kvar vid modern warfare 2019. Har någon provat betan här och kan säga vad den tyckte?

*Inlägg flyttat till Cold War-tråden.*

Kommer personligen börja testa det ikväll när det blir öppen beta, de flesta klagomål jag hört är kring prestandan från konsoll-betan vilket inte verkade vara en stor issue på PC i alla fall.

Historiskt sett var Black Ops och Black Ops 2 mina absoluta favoriter i serien och har mycket större förtroende för Treyarch än IW.
Trots det så lutar jag för närvarande åt att inte köpa spelet, Activision verkar ju tvinga på dem att köra utan lobbies för matchmakingen osv. och jag pallar fasen inte lira igen om det fortsätter vara såhär:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

*Inlägg flyttat till Cold War-tråden.*

Kommer personligen börja testa det ikväll när det blir öppen beta, de flesta klagomål jag hört är kring prestandan från konsoll-betan vilket inte verkade vara en stor issue på PC i alla fall.

Historiskt sett var Black Ops och Black Ops 2 mina absoluta favoriter i serien och har mycket större förtroende för Treyarch än IW.
Trots det så lutar jag för närvarande åt att inte köpa spelet, Activision verkar ju tvinga på dem att köra utan lobbies för matchmakingen osv. och jag pallar fasen inte lira igen om det fortsätter vara såhär:
https://i.imgur.com/BOmg99C.png

Tack för flytt :).

Ja, jag ska testa de också via betan imorgon.
Men vad ja sett på klipp så är de vissa grejer som de är ett steg tillbaka

Permalänk
Medlem

Har köpte det men kan säga håller mig te warzone.. Det va inget för mig 👎

Permalänk
Medlem

har spelat lite och tycker sniping är riktigt skönt i detta spel, sen har det ju lite problem som behöver fixas till release, svårt att se fiender som MW hade i början etc
jävligt svårt att tracka folk när man skjuter också tycker jag

Permalänk
Medlem

Har väldigt stora problem med hitmarks med sniper i detta spel tyvärr! Får hitmarks på huvudet och högt upp på kroppar!
Vet inte vad som är felet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Tycker också att MW 2019 är bättre. Inget fel på grafiken men gameplay känslan är annorlunda, känns som det är mer optimerat för konsol/handkontroll.

Permalänk
Medlem

Kommer Black ops ha ett läge likt Battle Royal?

Permalänk
Moderator
Skrivet av Nucky:

Kommer Black ops ha ett läge likt Battle Royal?

Ja Warzone tas till Black Ops.

Permalänk

Är det bara att ladda ner, och köra eller måste man fortfarande se 4 timmar på twitch?
Tack

Permalänk
Medlem

Det är bara att ladda ner och köra.

Permalänk
Medlem

Isch... Vet att jag låter gnällig med detta var extremt tråkigt! Kan inte sätta fingret på det riktigt men det är klumpigt och väldigt oslipat.

Vet att detta är en beta men jag tror jag håller mig till Modern Warfare 2019 så länge...

Permalänk
Skrivet av suna:

Det är bara att ladda ner och köra.

Tack! Har tankat hem o testa nu. Men Spelet kommer inte upp i geforce experience, trots att jag har den senaste drivern som är dedikerad till Cold War beta PC... Varför Detta undrar jag?? Någon annan som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Provade betan, inte allt för länge men detta blir ett no go för mig, gillade det inte alls, håller mig kvar vid mw 2019!