Permalänk
Medlem

Nvidia har ju dödat sli också som syntes väldigt vettigt för vr.

Finns det någon vr titel som drar nytta av DLSS?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fick mail från Webhallen nu,

"Vi vill uppmärksamma dig om att en produkt i din order har fått ett nytt releasedatum:

2020-11-20"

Permalänk
Medlem

Tidigare stod det 11e nov på Webhallen under när de får in i lager, har detta ändrats tro?

Jag var sen med min bokning, har något sagts om antal vid release?

Visa signatur

Intel Core i7-9700K @ 5Ghz
Asus GeForce ROG Strix RTX 3090 OC
Asus PG278Q, Reverb G2, Fanatec ClubSport V2.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulbear:

Tidigare stod det 11e nov på Webhallen under när de får in i lager, har detta ändrats tro?

Jag var sen med min bokning, har något sagts om antal vid release?

Tidigare kunde man läsa att HP sagt att man får i december om man bokar efter 20 september eller nått sånt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Vi får se hur det blir med leveranserna. Sista meddelandet jag fått från bestware rörande min order var att de förväntade sig skicka headsetet i slutet av oktober. Förhoppningsvis något de kan hålla - de har till på fredag på sig

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Har inte tjötat på bestware alls så jag får väl se när det kommer. Mer förseningar kommer det garanterat bli men i dagsläget känns det som att det är noll brådska med hur det ser ut på GPU fronten.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hoppas min order från 27 Juli kommer med i första rundan. Vore trevligt ha den inom en 1-2 veckor

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

8 dagar kvar. Undra hur det ser ut med tillgången hos de svenska ÅF.

@Webhallen Har ni någon indikation hur det ser ut med tillgången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

8 dagar kvar. Undra hur det ser ut med tillgången hos de svenska ÅF.

@Webhallen Har ni någon indikation hur det ser ut med tillgången?

Har övervakat HP reddit och nästa vecka får Bestware sin första leverans av G2s. Den leveransen täcker förbokningar lagda fram till 8 Juli...Känns inte lovande att få ett G2 om man inte var tidigt ute med en förbokning.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Har övervakat HP reddit och nästa vecka får Bestware sin första leverans av G2s. Den leveransen täcker förbokningar lagda fram till 8 Juli...Känns inte lovande att få ett G2 om man inte var tidigt ute med en förbokning.

Aj då, fasiken va tråkigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Aj då, fasiken va tråkigt...

Får hoppas kön är kortare på Komplet/inet/webbhallen. Kommer kolla där och blir det grön försöka dra en beställning. Ligger på 27 Juli via Bestware så känns som tidigast December för min del annars.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Var inne på Inet idag i helt andra ärende och passade på att fråga lite om Reverb, dem ska ha en beställning ute på 420st totalt men kan inte svara på om det kommer som ett lass eller utspritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Får hoppas kön är kortare på Komplet/inet/webbhallen. Kommer kolla där och blir det grön försöka dra en beställning. Ligger på 27 Juli via Bestware så känns som tidigast December för min del annars.

Hmm varför skulle bestware va så långsam på leverera? Inte för att det spelar någon roll nu när man ändå kör waiting game på gpu.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hmm varför skulle bestware va så långsam på leverera? Inte för att det spelar någon roll nu när man ändå kör waiting game på gpu.

Dom levererar till "hela" EU. Webbhallen tex levererar så vitt jag vet till Sverige endast.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Hörde med bestware det är usa och japan som får första batchen. Eus första kommer nästa vecka

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ett tips om ni vill bli "galna" läs denna HP reddit....

https://www.reddit.com/r/HPReverb/new/

Massor av information men mest snack om att ingen fått deras G2 just nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Undra hur det blir med leverans, har föreställt igenom komplett men gjorde en uber sen förhandsbokning och sedan suttit i kundtjänst för att försöka säkerställa min position i kön men enda jag fick förklarat var att jag kommer få en skickad i första batchen och att även komplett beställer in dom k efterhand efter dom har mottagit en beställning. Lät väldigt mysko, enda som går att se på hemsidan är att 100+ är på väg den 17onde... Kan ju bara hålla tummarna 😂😂😂😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av GETSOME:

Undra hur det blir med leverans, har föreställt igenom komplett men gjorde en uber sen förhandsbokning och sedan suttit i kundtjänst för att försöka säkerställa min position i kön men enda jag fick förklarat var att jag kommer få en skickad i första batchen och att även komplett beställer in dom k efterhand efter dom har mottagit en beställning. Lät väldigt mysko, enda som går att se på hemsidan är att 100+ är på väg den 17onde... Kan ju bara hålla tummarna 😂😂😂😎

Är du med i första batchen så grattis! Nästa vecka bör du få en G2!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Är du med i första batchen så grattis! Nästa vecka bör du få en G2!

Nästa vecka? Snarare om 3 veckor om nu kundsupporten har rätt i det dom sa. Man kan ju alltid hoppas, börjar bli ytterst jobbigt att köra iracing på en singel 27 tums skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GETSOME:

Nästa vecka? Snarare om 3 veckor om nu kundsupporten har rätt i det dom sa. Man kan ju alltid hoppas, börjar bli ytterst jobbigt att köra iracing på en singel 27 tums skärm.

Näsa vecka får Bestware sin leverans och jag antar att komplet/inet/webbhallen får den då. Så har du en förbokning lagd tidigt bör du få nästa vecka alt veckan efter.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Allright, oavsett så hoppas jag det anländer något snart! Lika otålig som ett barn på julafton..

Permalänk
Medlem

G2an kräver USB 3.0 USB-C enligt specifikationerna, jag har ingen usb-c i min dator. är det någon som vet om jag kommer behöva köpa något typ av instickskort? eller kommer duga med något typ av adapter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooL3Y:

G2an kräver USB 3.0 USB-C enligt specifikationerna, jag har ingen usb-c i min dator. är det någon som vet om jag kommer behöva köpa något typ av instickskort? eller kommer duga med något typ av adapter?

Skulle det inte medfölja adapter?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Skulle det inte medfölja adapter?

kanske, vad jag kan hitta så ser jag enbart:
"1 x headset-kabel - 6 m Mini DisplayPort-DisplayPort-adapter"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Skulle det inte medfölja adapter?

JO! nu hittade jag på HP´s hemsida
"HP VR Headset, 6m headset cable for desktop and mobile PC’s, 2 motion controllers, 1 DisplayPort to mini-DisplayPort™ adapter, 1 Power Adapter, USB-C to A adaptor. Setup document."

Så det följer med en. va bra ;D tack!

Permalänk
Medlem

Ganska så väntat med dagens nya besked ifrån inet

Permalänk
Medlem

@webhallen hur ser det ut med leverans av Reverb G2 hos er? Inet har precis mailat ut om försening.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Enligt inet är nya eta 14/12.

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått något mejl ifrån komplett angående försening eller bekräftande, står inte heller något på deras sida om förändrad leverans.

Det kanske är för jag valde att betala igenom faktura?
Har läst om folk i Asien som redan har fått leverans.
Vill ju köra iracing i VR :/ kom igen komplett, detta var ju den enda vettiga sak som händer under 2020, förstör inte detta för mig nu!

Har inte komplett något talesman här på sweclockers??