3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av venomze:

mitt skickades idag från inet och fick spelkoder

Ok? Vilket kort beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FAZZA:

Nvidia 3080/3090 FE-fans...

Nvidia-butiken i Tyskland och Storbritannien säger nu "Tillgänglig snart" istället för ”slut i lager”.

*** F5 F5 F5 ***

Plan A - Nvidia 3080 FE + 3090 FE
Plan B - Webhallen ASUS TUF OC 3080 (15:05) + 3090 (15:01). båda blev gröna, båda gula igen.

Loppet pågår fortfarande!

API:t är uppe igen också, även för Sverige!

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av samvetet:

API:t är uppe igen också, även för Sverige!

Kom upp i fredags, men inte hänt så mycket mer än så.
Satte upp så Postman meddelar mig på Discord när OUT_OF_STOCK på status ändrar sig till något annat, lat som man är, hoppas det fungerar bara

Permalänk
Avstängd

Fick en spelkod mailad nu av Komplett också, förväntade mig inte det.

Zotac-kort.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Warder:

Jag googlade och det verkar komma härifrån:

https://www.pccasegear.com/rtx30

Är det något @Asus.David kan kommentera? Inga fler 3080 TUF non-OC? Eller gäller det bara just den butiken, kanske?

jodå vi levererar om än i små volymer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av welllpapp:

Så det kanske ska vara möjligt att kunna byta sin NON-OC beställning till en OC syftar ni på? För det är väl bara där det ser ut att fokuseras hos Asus.

Det är upp till butiken, det är dem som är säljaren. Än så länge har det varit mer OC som levererats men både OC och non_OC levereras. Det kan skilja per butik.

Permalänk
Medlem

@Webhallen Om man får fråga, blev det något med tanken att kanske sätta i TUF OC-kort i Webhallen Configs som såldes utan det i listningen?

Visa signatur

i9-10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

jodå vi levererar om än i små volymer

Okej, toppen! Det säger ganska mycket om folks desperation när varje litet rykte från vilken vrå i världen som helst blir till fakta!

Permalänk
Skrivet av Siddi:

Ska Webhallen trolla fram kort menar du? Den här frågan har varit uppe och besvarats flera gånger. Har man valt ett non-OC kort så valde man fel. Prioritet från tillverkarna ligger på OC korten. Inget Webhallen eller någon annan ÅF kan göra åt saken.

webhallen kan ju då få info om när nästa leverans av just non oc varianten kommer in, det är en självklarhet att dem vet när de får in korten om de nu beställt det från Asus.

Sen att de ska trolla fram kort har jag inte påstått att de ska göra, allt jag frågade var om info kring leverans av strix non-oc då ingen info har släppts på sidan

Visa signatur

ASUS ROG THOR 850W Platinum
Intel Core i7-9700K Socket 1151 Coffee Lake
ASUS ROG Strix Z390-F GAMING
32gb(4x8gb) RAM ddr4 3600mhz
ASUS strix GTX1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av thure81:

Från kundtjänst
------------------
Tyvärr har det påverkats iom bytet av butik. Rekommenderar att maila in på @webhallen.com för att se om det är möjligt att få återjusterat.
------------------

Låt detta spridas till övriga att absolut inte byta butik på befintlig order då detta skickar en längst bak i kön!!!

Så jävla sämst att jag vet inte vad..... det framgår ingenstans att man kastas längst bak i kön av en sån grej.

När jag tänkte byta butik för flera veckor sen fick jag en varning om att det kunde ske. Så jag struntade i att byta butik.

Visa signatur

Fips!

Permalänk

Har aktivt följt denna tråd de senaste veckorna och idag hände det. Har just varit och hämtat mitt "ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC" från webhallen. Hade beställningstid 15:05 om det hjälper någon med sina kö beräkningar.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas @webhallen får in några Gigabyte Eagle kort snart eftersom det var det kortet jag bokade först hos dom då Inet verkar ha börjat skicka ut dem till sina kunder.
Men det är bara att vänta och se om man kanske får ett till farsdag eller till julklapp till sig själv.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av venomze:

mitt skickades idag från inet och fick spelkoder

Jag mejlade Inet angående spelkoderna och de bekräftade att det endast var kunder som fått sitt kort levererat senast den 29 oktober som får spelkoderna, oavsett om de ligger som bokade gröna under ordern.
De sa dock att de förhandlar med Nvidia om fler koder men inte kan lova något tyvärr.
Med tanke på hur nvidia skött den här launchen så blir man nog utan tyvärr. Verkar ju som många här inne kommer få vänta till Januari- mars innan vi får våra kort...

Permalänk
Medlem

Får mitt Asus TUF 3080 OC imorgon från proshop.

Visa signatur

Intel i9 14900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus TUF OC RTX5080 16GB GDDR7X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 Samsung 990 Pro 4TB , Creative Sound BlasterX AE-5 Plus, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Medlem

3090 TUF OC verkar stå helt still. Mitt tålamod börjar ta slut. Enligt Webhallens tabell bör jag ha varit bland dom 40 första beställningarna (vild gissning) när min order lades 15:02 på releasedagen. Lägger nog faktiskt mitt hopp i AMDs händer nu, även om det innebär att jag blir av med en del finesser och behöver köpa en ny skärm med stöd för Freesync.

Nvidia, you fucked up.

Visa signatur

CPU: 7950X | RAM: 32GB | GPU: 3090 w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3

Permalänk
Medlem
Skrivet av quader:

Ok? Vilket kort beställde du?

3080 Gigabyte eagle oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Jag mejlade Inet angående spelkoderna och de bekräftade att det endast var kunder som fått sitt kort levererat senast den 29 oktober som får spelkoderna, oavsett om de ligger som bokade gröna under ordern.
De sa dock att de förhandlar med Nvidia om fler koder men inte kan lova något tyvärr.
Med tanke på hur nvidia skött den här launchen så blir man nog utan tyvärr. Verkar ju som många här inne kommer få vänta till Januari- mars innan vi får våra kort...

Ok, jag fick mitt kort 26:e oktober. Så då BORDE jag ju få spelkoder också. Tar och ringer och pratar med Inet. Denna launchen blev ju verkligen katastrof. Stod det i din order att du skulle få med spelkoder? De skrev att om det inte står med i ordern så får man inga koder?!?! Say what?

Permalänk
Medlem

Får mitt Gainward RTX 3080 Phantom GS imorgon

"327271 transporteras till Webhallen Hötorget, Sveavägen. Beräknat leveransdatum är Torsdag 2020-10-29."

Stort tack till Webhallen som möjliggjorde att jag fick tag i ett kort så snabbt! Kommer handla därifrån framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av venomze:

3080 Gigabyte eagle oc

stod det i din order från Inet att du skulle få med spelkoder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Fick en spelkod mailad nu av Komplett också, förväntade mig inte det.

Zotac-kort.

Jag mä. Det tog inte lång tid efter jag fick kortet som det kom mail om kod. Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av delazon:

Jag mä. Det tog inte lång tid efter jag fick kortet som det kom mail om kod. Super

Stod det med nån rad i din order att du skulle få spelkoder?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Larsgustavarvid:

Fick en notis från Distil (ett plugin som ger mig möjlighet att övervaka lagersaldon hos ÅF) som skickade mail om att RTX 3090 Strix OC hos Webhallen var:
"Ej i lager (Webblager)
1 st (Butikslager)
Nästa bekräftade leverans: Ingen ETA
Ej skeppade men allokerade: flera lev v44-45-46"

Som en miniut senare blev:
"Ej i lager (Webblager)
Ej i lager (Butikslager)
Nästa bekräftade leverans: Ingen ETA
Ej skeppade men allokerade: flera lev v44-45-46"

Vad hände där? Var det en retur som dök upp till ytan, något som blev fel eller hade man rent utav kunnat knipa den om man var blixtsnabb?

@webhallen

Måste vara en bugg, helt omöjligt att en skulle ha hamnat på sidan, och även om den hade lyst grönt och fått 1 bokning så hade den hamnat lägst bak i kön.
I call bug!

Skrivet av M89:

@Webhallen Hej Patrik, undrar om den gröna bocken under artikelnr betyder att man blivit tilldelad ett kort och att det är på väg? Min andra beställning på samma kort lyser nämligen gult.

https://i.imgur.com/8S7NMIn.png

Yes ett av korten är tilldelat.

Skrivet av Steffe:

Får se om @Webhallen kommenterar nåt, det var mest ett förslag. Kanske inte ens är en bra idé/möjligt hos en del, eftersom man vill behålla sin köplats samtidigt

Ja detta är det luriga i det hela, vi har fått förslaget av ASUS och det är en minst sagt otrevlig sits vi har hamnat i.
Ska strax be vår markand knåpa ihop ett mail där vi uppmanar de som bokat non OC med lite alternativ.

1. Hålla kvar bokningen
2. Boka om till OC modell (hamna längst bak i kön men få ta del av intropriset)
3. Boka ett annat kort (ny kö osv)

Vårt kösystem går som sagt inte att manipulera och en "inshuffling" av non OC kö i OC kö blir både väldigt svår och även orättvis mot de i OC kön. Förstår givetvis att det är tråkigt för de med en non OC order men det finns ingen bättre lösning på detta

Som följd av detta kommer jag även markera upp alla RTX 3070 som finns i lager den 29e (samt de som har inkommande lager) så alla kan avväga sina risker inför bokningsdags.

Skrivet av cyklonen:

@Webhallen

Just nu står det så här på Palit Gamerock 3080 OC:

Uppdaterad 2020-10-27, uppdateras ej förens ny information finns Antal kundbokningar Nästa bekräftade leverans Ej skeppade men allokerade 23 27 okt Ingen ETA

I dag är det 27 okt, och tidigare i dag stod det 26-27 okt. Betyder detta att det kom kort i dag så några i kön har fått?

Under lagerstatus stod det också tidigare "Ej i lager - <10 på väg" eller liknande. Nu står det bara "Beställningsvara"... Vad innebär det? Slut på fler leveranser?

Det betyder att det vi fick in har gått ut till kunder.

Skrivet av lillbrorsan:

Sett två inkommande leveranser senaste tiden av det MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB jag beställde från @Webhallen kl 15:11 på releasedagen, förvånad att jag fortfarande inte fått något. Måste vara väldigt få kort som kommer fram.

Det är väldigt många som har 15.11 som tid, men när mina förväntade leveranser från MSI kommer så täcker dom alla 15.11 MSI sa "innan november" så antingen denna vecka eller nästa

Skrivet av eraydedemen:

@webhallen
Nu kommer den här frågan igen.
Hur ser det ut med strix 3080 non-oc? Det kan ju inte vara helt dött efter 2 månaders väntan, nån info måste ju finnas kring när ni får in nästa leverans om ni ens får in någon.
inte heller ska man behöva vänta fram till dec/jan för kortet tycker jag...

Det ser mörkt ut volymmässigt, det kommer att trilla in kort men inte alls i samma mängd som OC.

Skrivet av Teddis:

@Webhallen Om man får fråga, blev det något med tanken att kanske sätta i TUF OC-kort i Webhallen Configs som såldes utan det i listningen?

Yes det är tanken som sagt

Skrivet av eraydedemen:

webhallen kan ju då få info om när nästa leverans av just non oc varianten kommer in, det är en självklarhet att dem vet när de får in korten om de nu beställt det från Asus.

Sen att de ska trolla fram kort har jag inte påstått att de ska göra, allt jag frågade var om info kring leverans av strix non-oc då ingen info har släppts på sidan

Som min mantra har lytt sedan dag ett, står det på produktsidan så är det lika mycket som jag vet, sekunden jag får infon så uppdaterar jag den Men det är väldigt få volymer kontra OC modellen.

//Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen Har flera bokningar på kort och som bekant fått ett Phoenix tilldelat. Ser att det är på väg in ett gäng Gainward Phantom GS och Gigabyte Gaming OC som jag egentligen är mer sugen på (båda 3080). Har du nå info om vilka tider som ger tilldelning på dessa så att jag ev. slipper att sno ett kort från nån annan?

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Måste vara en bugg, helt omöjligt att en skulle ha hamnat på sidan, och även om den hade lyst grönt och fått 1 bokning så hade den hamnat lägst bak i kön.
I call bug!

Yes ett av korten är tilldelat.
Ja detta är det luriga i det hela, vi har fått förslaget av ASUS och det är en minst sagt otrevlig sits vi har hamnat i.
Ska strax be vår markand knåpa ihop ett mail där vi uppmanar de som bokat non OC med lite alternativ.

1. Hålla kvar bokningen
2. Boka om till OC modell (hamna längst bak i kön men få ta del av intropriset)
3. Boka ett annat kort (ny kö osv)

Vårt kösystem går som sagt inte att manipulera och en "inshuffling" av non OC kö i OC kö blir både väldigt svår och även orättvis mot de i OC kön. Förstår givetvis att det är tråkigt för de med en non OC order men det finns ingen bättre lösning på detta

Som följd av detta kommer jag även markera upp alla RTX 3070 som finns i lager den 29e (samt de som har inkommande lager) så alla kan avväga sina risker inför bokningsdags.

Det betyder att det vi fick in har gått ut till kunder.

Det är väldigt många som har 15.11 som tid, men när mina förväntade leveranser från MSI kommer så täcker dom alla 15.11 MSI sa "innan november" så antingen denna vecka eller nästa

Det ser mörkt ut volymmässigt, det kommer att trilla in kort men inte alls i samma mängd som OC.

Yes det är tanken som sagt

Som min mantra har lytt sedan dag ett, står det på produktsidan så är det lika mycket som jag vet, sekunden jag får infon så uppdaterar jag den Men det är väldigt få volymer kontra OC modellen.

//Patrik

Låter som man gjorde rätt som höll hårt i sin Asus 3080 Strix non-OC bokning hos Webhallen.
Herregud människa är ju så man skulle vilja ge dig en kyss !

Sen gällande tilldelning osv tänker jag inte fråga då jag misstänker att ni inte vet vilka exakta volymer som kommer landa hos er ännu

Skulle man däremot kunna få fråga om en uppdatering på kölistan kring kortet?
Misstänker att det tillkommit någon bokning och säkert också någon avbokning sedan den uppdaterades sist (15okt)

#VotePatrik

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk

Nu är Amazon.se live. Ser ut finnas 1-2st 3080 i lager..dock till lite skumma priser?

https://www.amazon.se/s?k=rtx+3080&ref=nb_sb_noss

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilNordlund:

Nu är Amazon.se live. Ser ut finnas 1-2st 3080 i lager..dock till lite skumma priser?

Herregud vilka funky priser, och det saknas en herrans massa modeller. Men antar man inte kan begära så mycket då dem just kom igång.
Dock spännande att sidan är up and running!

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Herregud vilka funky priser, och det saknas en herrans massa modeller. Men antar man inte kan begära så mycket då dem just kom igång.
Dock spännande att sidan är up and running!

13k för ett scalping OC

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilNordlund:

Drog beställning på deras EVGA-kort för att ställa mig i kö. De har normala priser på korten, typ 2000kr billigare än Inet.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ah tackar för svar, blir nog nästa vecka då jag inte sett någon uppdatering ännu denna vecka. Inte så förvånad att många lades 15:11, sidan funkade knappt innan det

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU