Köpa Två nya skärmar till litet skrivbord?

Permalänk
Medlem

Köpa Två nya skärmar till litet skrivbord?

Har nyligen köpt ett 120cm höj/sänkbart skrivbord till mitt hemmakontor pga covid.
Har just nu bara en skärm en gammal 22" HP w2207h.

Jag vill köpa två nya skärmar. En som står på höjden och en som står "normalt".
Dom ska huvudsakligen användas till programmering och ibland kolla youtube/spel.

Det viktiga är att stativen och skärmarna är så små som möjligt så att jag får plats med båda bekvämt på skrivbordet.

Jag funderade eventuellt på att köpa två stycken av den här: Acer 24" B246HY IPS Pivot
https://www.inet.se/produkt/2218227/acer-24-b246hy-ips-pivot

Är den skärmen bu eller bä? Låter det vettigt eller har ni några andra rekommendationer?
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rzll:

Har nyligen köpt ett 120cm höj/sänkbart skrivbord till mitt hemmakontor pga covid.
Har just nu bara en skärm en gammal 22" HP w2207h.

Jag vill köpa två nya skärmar. En som står på höjden och en som står "normalt".
Dom ska huvudsakligen användas till programmering och ibland kolla youtube/spel.

Det viktiga är att stativen och skärmarna är så små som möjligt så att jag får plats med båda bekvämt på skrivbordet.

Jag funderade eventuellt på att köpa två stycken av den här: Acer 24" B246HY IPS Pivot
https://www.inet.se/produkt/2218227/acer-24-b246hy-ips-pivot

Är den skärmen bu eller bä? Låter det vettigt eller har ni några andra rekommendationer?
Tack på förhand.

Vad menar du med när du skriver "står på höjden"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Vad menar du med när du skriver "står på höjden"?

__
En skärm som är pivoterbar. Dvs att att en är såhär | | istället för såhär __

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rzll:

__
En skärm som är pivoterbar. Dvs att att en är såhär | | istället för såhär __

Okej, då förstår jag.
Alla skärmar är "pivot", beror på fästet/foten. Finns jättebilliga fästen att köpa från tredjepart som man kan skruva fast på random skärm. (Kolla "vesa-fästen" på exempelvis Amazon).
Då kan du välja ut favoritskärmen och göra den "pivoterbar" även om den från tillverkaren inte levereras "pivoterbar". Så länge skärmen då har VESA-fästen alltså.

(Själv brukar jag "slänga bort" inkluderade skärmfästen, och istället skruva fast skärmarna i diverse fästen/"armar" jag redan har.)