Western Digital-tävling under SweClockers Live

Permalänk
Medlem

Nu när mitt minne tar slut är det lätt att bli lack.
Så det hade varit kul med en WD Black.

Permalänk
Medlem

Vore skönt att kunna spela GTA V Online utan att planera in spelsessionen en vecka i förväg. Den nyfunna "att spela"-entusiasmen med något som inte spinner som katten skulle nog även uppskattas hos mina polare. Hoppas helt enkelt på "The Game Never Waits" istället för det nuvarande "The Waiters Never Game"...

Permalänk

Hade en hamster engång som lyckades pinka på en extern disk som stod på golvet kopplad till TVn., Så mitt bidrag:

I had a Hamster called Missy
One day she decided to have a Pissy
This one gives me no Slack
And now I need a new WD_Black
Before I go completely Silly

Visa signatur

Phantek P600S|MSI Tomahawk x570|AMD Ryzen 5900x|XFX Radeon 6800XT Merc 319|Corsair RM850|Corsair Vengeance 32gb| Noctua D15|Kingston 1tb och 500gb A2000 M.2 NVMe|Kingston 960gb x2 SSD|Samsung G7 27"|AOC CU34G2X

Permalänk
Medlem

Once you go black, you go wheel chair.

Permalänk
Medlem

Lite mer utrymme tackar man inte nej till, speciellt när utrymme för spel ständigt måste uppoffras till förmån för bilder och filmer på familjen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Behöver snabba minnen till mina nyköpta snabba komponenter för att få ihop en snabb burk!
Hade flyt och fick tag på en Asus RTX 3070 Dual OC och sedan även AMD Ryzen 5600X till mitt första bygge någonsin. Men har inga minnen

Visa signatur

* AMD Ryzen 5600X * ASUS RTX 3070 Dual OC * Gigabyte B550 Aorus Pro AX * Corsair RM650x V2 * Corsair 32GB 3200Mhz Vengeance LPX * Corsair MP510 960GB M.2 * Seagate 2TB * Fractal Design Meshify C * Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition. Byggd december 2020
Skärm MSI MAG342CQRV 34" 3440x1440

Permalänk
Medlem

Min nuvarande ssd har slut på lagringsutrymme.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

8tb kan låta som det är väldigt mycket, men om man vill rippa bluraydiskar så den ändå fyllas fort. En bluraydisk kan vara mellan 50 och 100 gb. Vilket betyder att man bara kan få plats med 80 filmer.

Visa signatur

Main: MSI RTX 3070 SUPRIM X | Ryzen 5 5600X | ASUS B550-F | G.Skill Trident Z 16GB (2x8) DDR4-3000 CL15
Server: Xeon E3-1230 | Supermicro X9SCM-F | Kingston 16GB (2x8) DDR3-1333 ECC UDIMM

Permalänk
Medlem

Behöver en riktigt fet hårddisk så jag kan lagra sjuka mängder med obskyr metal och.. Tvivelaktig pr0n.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Med gigabyte i överflöd,
lider jag all världens nöd.
För tiden försvinner,
i laddningsflimmer,
gammal hårddisk blir min död!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

När man just nu har Warzone som favoritspel så får man 30gb+ uppdateringar var och varannan dag. För att försöka stoppa de gråa håren som detta genererar så skulle jag haft en svart hårddisk!

Permalänk
Medlem

I mitt nya chassi
finns det ingen plats i,
för en stor fet hårddisk
utan för stor risk
men en ny m2 sku' bli flashy!

Permalänk
Medlem

Vore rätt cool att ha alla spel på en extern ssd man kan flytta mellan datorer. En m2 disk vore fint för att jag bygger en dator till min brors födelsedag och tänkte precis beställa en WD black. Att vinna vore skönt att då kan jag säga till sambon: "Jag vann åtminstone det här i en tävling" när ytterligare en grej kommer med posten efter denna teknikfyllda höst..

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Ju mer lagring desto bättre, speciellt nu när julen närmar sig fylls diskarna till sprängning med stor sannolikhet.
Jag villhöver mer lagring för att vara säker på plats för alla digitala julklappar jag ska köpa, allt ska köpas och cookies ska sparas.
Lagring här och lagring där, lagring everywhere!

Visa signatur

Ingenting är omöjligt

Permalänk
Medlem

Med dagens spel och dess patchar så behövs en större och snabbare disk. Denna svarta disk är som ett svart hål har jag hört, så många COD får man plats med. Once you go WD you don't go mechanical again.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft en WD disk sen de hette Eastern Digital, så det är dags för en ny

Permalänk
Medlem

En liten låt som speglar hur mycket jag behöver en ny disk, ja den ger ifrån sig klickljud och kommer snart dö. Har tagit insperation av sweclockers gamla jullåtar. Skall sjungas som bjällerklang fast med annan text.

(vers)
Burken är så seg, o disken den är full
o den blir så varm, smart ger från sig larm
Nya spel är här, de kräver allt det där
Jag hoppas kunna få en disk så jag slipper att bli tvär. (på datorn)

(refräng)
Bjällerklang, disken spann, oj vad det går segt. Krash och bang, en arm försvann och inga filer mer, hej
Bjällerklang, disken spann, oj vad det går segt. Krash och bang, en arm försvann och inga filer mer.

Permalänk
Medlem

Lite ledsen och lack, då det sociala umgänget vände på sin klack och stack. Pandemivåg två punkt noll, gör att det går troll, i mitt sinne, framför den tröga datorn här inne. Med en WD Black i min lilla låda, lindras min karantäns-klåda, när jag min blixtsnabba bootsekvens kan beskåda

Permalänk
Medlem

Skulle kanske behöva en ny externhårddisk efter att jag råkat (medvetet) "moddat" min nuvarande externhårddisk's USB kabel med datorstolen. I proudly present the 45 degree angled USB 3.0!

Permalänk
Medlem

Alla tog efter min Rap, man blir lite lack, WD Black.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Snälla, gör mig till king - med WD Black's lagring.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Min WD-GREEN-1TB-5400rpm kommer att tacka mig och hela Sweclockers om den får en välförtänt pensionering lagom till jul!

Permalänk
Medlem

Min disk är seg och min lagring svag, men med western digital så tar det tag och blir redigt drag!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Planerar just nu ett bygge och har redan spikat ett WD Black M.2..skulle vara fantastiskt med ett bidrag.
Once you go black you never go back.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte hamna i det läget Johnny Mnoemonic hamnade i där han använde minnes dubblare men senare laddade ner det dubbla, 4 gånger mer än från början alltså. Blir ju trångt för alla data

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Avstängd

Sitter fortfarande på HDD som jag hade i mitt förra bygge som jag byggde 2011 och redan då var de lite gamla. De håller än men det börjar låta om de. Vill försöka optimera och uppgradera till snabbare så man slipper vänta varje gång man "väcker" en HDD när man ska ta fram ngt på den eller, ännu värre, när man öppnar program som HWinfo t.ex....

Permalänk
Medlem

Börjar få svårt att hitta nytt chassi med plats för diskettstation, kanske dags att testa om det äntligen kommit ett nytt medium bättre än floppy.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Min mekaniska(WD Black) från 2012 gör ljudeffekter som ett gammalt modem och är dessutom fylld till bristningsgränsen.

Permalänk
Medlem

Jag hade en gång en dator
Med snabb SSD och CPU och GPU, trodde jag
Men det visade sig att jag hade fel, så väldigt fel
Det visade sig dock, att denna disk var så seg att jag nästa fick en chock, vid spel installation
Det framgick senare, att denna sata-SSD var dram-less
Svara mig nu
Vad gör du nu?
Jag bara undrar... Vad gör du nu?

Omgjord text av sången:
Jag hade en gång en båt av Cornelis Vreeswijk

Permalänk
Medlem

Mitt nya datorköp brann upp så alla delar fick skickas iväg, när grejerna kom tillbaka hade de glömt att skicka tillbaka hårddisken.. Kanske inte så mycket humor där och då men går alltid att blocka tillbaka..