Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag nappade också. Perfekt att ha när man klipper gräset!

Fasen Viktor, jag trodde en man som du skulle ha robotgräsklippare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Produkt: Maxtor Z1 2.5" SSD 960GB
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/312972-MAXTOR-Z1-2-5-SAT...
Kategori:Lagring
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5226846
Pris: 869 kr

Maxtor Z1 960GB SSD nere under 900kr igen. Vet någon vad för typ av SSD Flashminne som sitter i?

Datasheet Maxtor Z1 960GB

Är den här disken något att han för spel & windows?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk

https://www.tidningsbutiken.se/mode/styleby för er som inte får original sidan att fungera. Bör vara samma fast med en mellanhand. Fick orderbekräftelse men inget mail än från Styleby / Bonnier.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem

.. och däääääär kom min LG 27GL850 från Amazon.
Det står att den skulle komma den 16:e november, men jääääääävlar vad snabba de är!

Permalänk
Medlem

Ingen som stött på reor på google pixel lurar nånstans?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Fasen Viktor, jag trodde en man som du skulle ha robotgräsklippare

Ja men alltså, jag ska ha dessa när jag sitter på soldäck och ser på när roboten klipper gräset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Maxtor Z1 960GB SSD nere under 900kr igen. Vet någon vad för typ av SSD Flashminne som sitter i?

Enligt en recension på Amazon så är det 3D NAND som sitter i dessa (recensionen gällde dock 240GB varianten, men är förmodligen inte annorlunda i 960GB varianten).

"One thing that I would like to mention is that it comes loaded with 3D NAND which is mentioned nowhere but I contacted Seagate and they confirmed the same."

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

blev ett par adidas hörlurar för 257kr

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Samsung Odyssey C32JG56 välvd/böjd 31.5 tum 1440p 144hz VA freesync 2790 kr.

Produkt: Samsung Odyssey C32JG56
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorskar...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://prisjakt.nu/produkt.php?p=5174154
Pris: 2790 kr

Någon som har erfarenhet av denna skärm?

Verkar ju vara ett riktigt bra pris för 1440p och 31,5 tum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Dom har nog tagit bort produkten, varpå Amazons sida laggar efter litegranna.

Det stämmer inte alltid. Vissa produkter skickas inte utanför ett område. Då vissa produkter verkar vara direkt från tyska/engelska amazon kan det vara det som strular.

Permalänk
Medlem

Tänkte angående Webbhallen som säljer Philips Fidelio X2HR på extrapris just nu.

De hade kampanj på dessa förra veckan med, men för 1690:-, och nu 1490:-. Har ni varit med om liknande hos dem tidigare och frågat om någon form av intern "prisgaranti" nu när de sänker priset igen inom loppet av en vecka?

Jag antar det, då det vore smidigt. Annars kan man ju egentligen returerna dem genom öppet köpt, och köpa om dem... men det är ju onödigt struligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Tänkte angående Webbhallen som säljer Philips Fidelio X2HR på extrapris just nu.

De hade kampanj på dessa förra veckan med, men för 1690:-, och nu 1490:-. Har ni varit med om liknande hos dem tidigare och frågat om någon form av intern "prisgaranti" nu när de sänker priset igen inom loppet av en vecka?

Jag antar det, då det vore smidigt. Annars kan man ju egentligen returerna dem genom öppet köpt, och köpa om dem... men det är ju onödigt struligt.

200kr är inte mycket....MEN! Om du ändå har vägarna förbi webhallen så är det toppen! Ett litet "svängaförbi-ärende" som tar kanske 10-15min för 200kr! Why not? Tänk dig en lön på typ...1000kr/h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Jag har varit med om liknande. De betalade tillbaka mellanskillnad utan några som helst problem. Det är bara att kontakta deras support.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Skrivet av DEADushka:

Jag har varit med om liknande. De betalade tillbaka mellanskillnad utan några som helst problem. Det är bara att kontakta deras support.

Samma här Bara att maila support så löste de det snabbt!

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

200kr är inte mycket....MEN! Om du ändå har vägarna förbi webhallen så är det toppen! Ett litet "svängaförbi-ärende" som tar kanske 10-15min för 200kr! Why not? Tänk dig en lön på typ...1000kr/h

Skrivet av DEADushka:

Skrivet av Murvar:

Samma här Bara att maila support så löste de det snabbt!

Okej, tack för svaren då gör jag samma sak

Ja, man vill ju inte vara överdrivet gniden... hade det var 50 spänn hit och dit det struntar jag i. Men som någon sade, 5 minuters mejl-skrivande för 200:- ger ju en fin timlön

Permalänk
Medlem

Jag skrev till en leverantör på Amazon nån vecka efter att de skickat min billiga 1 tb ssd. Se ovan nånstans, nu fick jag mejl om att de betalar tillbaka mina stålar, då lär jag ju (väl) få behålla vad de nu skickat, om de skickat nåt? Och om det mot alla odds kommer fram.

Inte skickat genom Amazon tror jag, nåt id med YT i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

Jag skrev till en leverantör på Amazon nån vecka efter att de skickat min billiga 1 tb ssd. Se ovan nånstans, nu fick jag mejl om att de betalar tillbaka mina stålar, då lär jag ju (väl) få behålla vad de nu skickat, om de skickat nåt? Och om det mot alla odds kommer fram.

Inte skickat genom Amazon tror jag, nåt id med YT i början.

Ja annars borde de rimligtvis nämna hur de vill att man skickar tillbaka varorna.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Fick precis SMS från DHL om att betala 160,5kr i tull för en vara skickad från Hong Kong (värd 30kr) trots att det stod i Amazons villkor att säljaren betalar tull. Amazon skulle skicka ett mail till säljaren och be dem att betala, får se hur det går när Kina upptäcker svenska tullen

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av Antec HCP-1000 Platinum 1000W? 1700kr för 1000W Platinum låter riktigt bra

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur Royal Mail funkar på amazon?

Tyvärr har vi ingen spårningsinformation för denna leverans. Kontakta Royal Mail om du behöver information om din leverans.

Står bara skickad, kommer på måndag. Men hur? Vilka tar över frakten i Sverige? Någon som vet och fått grejer med Royal Mail förut? Har missat att ange telnummer i beställningen och lär inte vara hemma dagtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Tyvärr har vi ingen spårningsinformation för denna leverans. Kontakta Royal Mail om du behöver information om din leverans.

Står bara skickad, kommer på måndag. Men hur? Vilka tar över frakten i Sverige? Någon som vet och fått grejer med Royal Mail förut? Har missat att ange telnummer i beställningen och lär inte vara hemma dagtid.

Postnord tar över frakten. Man brukar få en avisering i postlådan som man tar med till ombudet, om paketet inte får plats i postlådan. Telefonnummer behövs inte.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Postnord tar över frakten. Man brukar få en avisering i postlådan som man tar med till ombudet, om paketet inte får plats i postlådan. Telefonnummer behövs inte.

Blir bra det, tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Fick precis SMS från DHL om att betala 160,5kr i tull för en vara skickad från Hong Kong (värd 30kr) trots att det stod i Amazons villkor att säljaren betalar tull. Amazon skulle skicka ett mail till säljaren och be dem att betala, får se hur det går när Kina upptäcker svenska tullen

Spännande, jag har 5 paket på väg från kina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CybranM:

Någon som har erfarenhet av Antec HCP-1000 Platinum 1000W? 1700kr för 1000W Platinum låter riktigt bra

Har inger erfarenhet av deras nätagg, enbart deras chassin, som på senare år verkligen har utökats med besvikelser på löpande band. Bara kolla vår egen chassi-kung @JonasT senaste recensioner av Antecs chassin
Finns några recensioner, får bilda dig en uppfattning utifrån det https://www.guru3d.com/articles_pages/antec_1000w_hcp_platinu...
https://www.techpowerup.com/review/antec-hcp-1000/

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Royal Mail kommer direkt i din brevlåda.
Eller med avi om det inte får plats....

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Någon som har erfarenhet av denna skärm?

Verkar ju vara ett riktigt bra pris för 1440p och 31,5 tum.

Jadå. Köpte min i maj 2019 för 3500 kr när dom reade ut den. Jag har varit nöjd med den för den pengen, dock ska man veta att den har 4ms vilket jag känner av lite grann. Är du kräsen så bör du hoppa denna, annars är den hur bra som helst för mej som gamear lite grann och framförallt använder den i jobbet. Den har dessutom ett gul-filter som man kan aktivera så man slipper få ont i ögonen. Perfa i autocad 😊

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Råkade ut för precis samma sak. Chattade med amazons support och chattmedarbetaren verkade nästan förbannad över att jag kontaktade Amazon och inte säljaren först. Enligt han var man tvungen att ge säljaren en chans att lösa problem innan Amazon "kör över de". Så jag skickade ett meddelande till säljaren (på svenska ), får se om det händer något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

https://www.webhallen.com/se/product/326175-Philips-Fidelio-X...
1690kr på Webhallen om man inte vill handla på Amazon

Samt att både Webbis och Komplett hade dom på 1490 igår på Singles Day

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Råkade ut för precis samma sak. Chattade med amazons support och chattmedarbetaren verkade nästan förbannad över att jag kontaktade Amazon och inte säljaren först. Enligt han var man tvungen att ge säljaren en chans att lösa problem innan Amazon "kör över de". Så jag skickade ett meddelande till säljaren (på svenska ), får se om det händer något.

Du har också 2 dagar på dig att betala eller? Undra vad som händer om jag inte betalar för att säljaren är för seg på att svara..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Du har också 2 dagar på dig att betala eller? Undra vad som händer om jag inte betalar för att säljaren är för seg på att svara..

Då går ju paketet tillbaka till säljaren och de får skick iväg det igen? Osäker på om man själv ska betala och sen begära ersättning isåfall.
Hur kontaktar man säljaren direkt? När jag igår skulle fråga angående en beställning fick kag bara upp amazons egna kundtjänst. Obs jag skulle bara fråga om en leverans och inte tull.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.