Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

Det var en djungel att regga sig för ett par år sedan. Lättare nu?

Fortfarande djungel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

Det var en djungel att regga sig för ett par år sedan. Lättare nu?

Jag försökte härom dagen. Höll på en timme innan jag gav upp. Vägrade acceptera mitt telefonnummer, sedan envisades de med att jag måste bo i USA.

Permalänk
Medlem

Fick min LG 27GL850 för 3400kr igår från amazon. Förväntad leveranstid var nästa vecka så dom är mycket snabbare än vad dom säger. Riktigt bra skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boegas:

Ett Tips
Om man registrerar sig på UPS hemsidans så kan man välja att paketen ska lämnas på en UPS Access point om man inte är hemma.
Har aldrig haft problem med leverans från UPS efter att jag fixad det.

Gjorde det, men hittade inget som jag kunde göra ändå. Kanske regga mig på fel ställe eller något. Hittade nu. (lite offtopic kanske)

Skrivet av clappen:

Fick min LG 27GL850 för 3400kr igår från amazon. Förväntad leveranstid var nästa vecka så dom är mycket snabbare än vad dom säger. Riktigt bra skärm.

Jag hoppas verkligen på att den är bra också, när den väl kommer. Är så sugen på QHD 27" och 144hz och hur bra det är mot min(a) 25" QHD 60hz.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Fick min LG 27GL850 för 3400kr igår från amazon. Förväntad leveranstid var nästa vecka så dom är mycket snabbare än vad dom säger. Riktigt bra skärm.

Jag blev förvånad hur snabbt den kom, hämtade upp den igår. Hade tänkt ge bort den men tror den får ersätta min Samsung 34” 3440x1440 VA skärm då allt utom ytan var fantastiskt mycket bättre. Så får man köra en värsting ultrawide längre fram

Permalänk
Medlem

När jag skickade iväg ett par paket med UPS i Måndags så gav de besked att de nuförtiden bara gör ett leveransförsök på grund av rådande situation. Men det kan kanske vara annorlunda för andra med bättre leveransavtal.

Så håll noga koll så ni inte missar era UPS paket om de nu bara gör ett leveransförsök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellowk:

När jag skickade iväg ett par paket med UPS i Måndags så gav de besked att de nuförtiden bara gör ett leveransförsök på grund av rådande situation. Men det kan kanske vara annorlunda för andra med bättre leveransavtal.

Så håll noga koll så ni inte missar era UPS paket om de nu bara gör ett leveransförsök.

9 av 10 fall gör de dock inte ens ett försök att lämna paketet utan markerar leveransen som att vederbörande inte är hemma.

Här i Skövde har jag fått använda dem 5 gånger. Alla 5 gånger har jag varit hemma, alla 5 gånger har de markerat att de försökt att leverera men att jag "inte svarade" eller ej är hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boegas:

Ett Tips
Om man registrerar sig på UPS hemsidans så kan man välja att paketen ska lämnas på en UPS Access point om man inte är hemma.
Har aldrig haft problem med leverans från UPS efter att jag fixad det.

Plus på den.
Använder mig i 9/10 fall av det.
Har enbart positiva saker att säga om UPS f.ö

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Intressant att många har haft så många problem med UPS. De få gånger jag har haft dem så har jag fått sms dagen innan om jag vill ha hemleverans och om portkod finns eller om det ska lämnas till en access point

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Fick min LG 27GL850 för 3400kr igår från amazon. Förväntad leveranstid var nästa vecka så dom är mycket snabbare än vad dom säger. Riktigt bra skärm.

Ni som köpte LG 27GL850-B från amazon.

Tips för att ordna med inställningar på den om ni inte redan sett:
https://www.sweclockers.com/artikel/28797-lg-ultragear-27gl85...

Håller med om att det är fantastisk skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Fick min LG 27GL850 för 3400kr igår från amazon. Förväntad leveranstid var nästa vecka så dom är mycket snabbare än vad dom säger. Riktigt bra skärm.

Jag såg att den hade kommit till mitt utlämningsställe en minut innan dom stängde, så det kändes småsurt. Får hämta upp det imorgon. Oväntat snabbt när jag antog att det skulle komma först om en vecka.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Plus på den.
Använder mig i 9/10 fall av det.
Har enbart positiva saker att säga om UPS f.ö

Samma här! Haft att göra med dem 3 gånger och alla gånger har varit utomordentligt fin och snabb service!

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Fick min LG 27GL850 för 3400kr igår från amazon. Förväntad leveranstid var nästa vecka så dom är mycket snabbare än vad dom säger. Riktigt bra skärm.

Jag med.
Riktigt underbar skärm!

Permalänk

Fynd eller inte?

Funderar på att köpa, finns det bättre alternativt runt samma prisklass?

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/153728/lg-65-nan...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5321370

Permalänk
Medlem

Har nog fått ett paket om året levererat av UPS senaste 8 åren. Alltid varit supersmidiga, aldrig några problem. Bästa var nog när jag beställde hörlurar från USA som flög från Californian till min ytterdörr på 23h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allavetinget:

Fynd eller inte?

Funderar på att köpa, finns det bättre alternativt runt samma prisklass?

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/153728/lg-65-nan...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5321370

Funderar också på den åt farsan, skulle föredra att det var Android TV men hört att WebOS ska vara bra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzan:

Funderar också på den åt farsan, skulle föredra att det var Android TV men hört att WebOS ska vara bra också.

Komplettera med typ Google TV eller annat istället. Lägg inga pengar på att få Android TV inbyggt i TVn, uppdateringarna upphör snabbare än snabbt när tillverkaren överger modellen.

Permalänk
Medlem

Jag väntade flera paket från UPS idag som var planerad för igår och idag kl.18.49 status uppdaterat med levererat men ingenting har kommit eller någon kontakta mig
Förut förare kontakta mig innan leverans, hade ingen problem med sista 3 leverans i fredags o måndags

Jag fattar inte hur kan status blir uppdaterat utan lämna någon packet även på deras Spårnings står Signerad av: NOT IN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Effison:

Jag väntade flera paket från UPS idag som var planerad för igår och idag kl.18.49 status uppdaterat med levererat men ingenting har kommit eller någon kontakta mig
Förut förare kontakta mig innan leverans, hade ingen problem med sista 3 leverans i fredags o måndags

Jag fattar inte hur kan status blir uppdaterat utan lämna någon packet även på deras Spårnings står Signerad av: NOT IN

https://se.trustpilot.com/review/www.ups.com

Du är tyvärr bara en i mängden som råkar ut för det. Hoppas av hela mitt hjärta att de går i konkurs.

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Dags att släppa fraktdiskussionen!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ehragus:

Hittade detta:
NÄR KOMMER MIN VÄLKOMSTPREMIE?
Svar: Din premie skickas ut cirka 3-5 veckor i en separat försändelse, efter att vi registrerat betalningen för din prenumeration. Premierna kan levereras innan du mottar din första utgåva/tidning.

Tror inte man behöver vänta tills första tidningen innan man avslutar prenumerationen heller.
Jag avslutade min nu och fick då detta svar:
Din prenumeration på STYLEBY är nu avslutad.
Du har betalat för ytterligare 2 nummer utav tidningen, dessa nummer kommer du att få. Sista numret kommer att skickas 5:e maj 2021. Därefter kommer din prenumeration att avslutas.

Vilken väg gick du för att avsluta direkt?

Jag mejlade kundtjanst@ tidningsbutiken.se, men de hänvisar till telefonnummer till STYLEBY.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

Vilken väg gick du för att avsluta direkt?

Jag mejlade kundtjanst@ tidningsbutiken.se, men de hänvisar till telefonnummer till STYLEBY.

Du kan logga in med dina uppgifter in på https://kundservice.bonniernewslifestyle.se/ för att där inne avsluta din prenumeration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Du kan logga in med dina uppgifter in på https://kundservice.bonniernewslifestyle.se/ för att där inne avsluta din prenumeration.

Tack, men jag saknar prenumerationsnummer, jag beställde direkt från tidningsbutiken, och fick en orderbekräftelse från dem med ordernummer, men inget prenumerationsnummer.

Beställde du på någon annan sida, eller hur kommmer jag åt prenumerationsnummret?

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

Tack, men jag saknar prenumerationsnummer, jag beställde direkt från tidningsbutiken, och fick en orderbekräftelse från dem med ordernummer, men inget prenumerationsnummer.

Beställde du på någon annan sida, eller hur kommmer jag åt prenumerationsnummret?

Jag beställde också från tidningsbutiken och jag fick ett separat mail från STYLEBY med prenumerationsnummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

Tack, men jag saknar prenumerationsnummer, jag beställde direkt från tidningsbutiken, och fick en orderbekräftelse från dem med ordernummer, men inget prenumerationsnummer.

Beställde du på någon annan sida, eller hur kommmer jag åt prenumerationsnummret?

Jag beställde via länken som vi fick rekommenderat här. I min orderbekräftelse via mail fick jag alla uppgifter kring detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Jag beställde också från tidningsbutiken och jag fick ett separat mail från STYLEBY med prenumerationsnummer.

Skrivet av Viktorph:

Jag beställde via länken som vi fick rekommenderat här. I min orderbekräftelse via mail fick jag alla uppgifter kring detta.

Fick ni ett eller flera mejl?

Jag pratade precis med kundtjänst hos Bonnier och hon kunde inte hitta mig i systemet. Sen sa hon att det kan dröja innan de får beställning från tidningsbutiken och att jag bör få mejl med prnumerationsnummer från dem då. Gick det så tillväga för er?

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

Fick ni ett eller flera mejl?

Jag pratade precis med kundtjänst hos Bonnier och hon kunde inte hitta mig i systemet. Sen sa hon att det kan dröja innan de får beställning från tidningsbutiken och att jag bör få mejl med prnumerationsnummer från dem då. Gick det så tillväga för er?

jag beställde inte via länken som jag tror @Viktorph gjorde utan jag gick in via tidningsbutiken och letade upp kampanjen.
Fick först ett bekräftelsemail från tidningsbutiken och efter ca3-4h så kom det ett mail från STYLEBY med orderbekräftelse och prenumerationsnummer.
Jag testade göra ett konto hos deras kundservice med mitt nummer och det funkade, fick upp all information om min prenumeration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

jag beställde inte via länken som jag tror @Viktorph gjorde utan jag gick in via tidningsbutiken och letade upp kampanjen.
Fick först ett bekräftelsemail från tidningsbutiken och efter ca3-4h så kom det ett mail från STYLEBY med orderbekräftelse och prenumerationsnummer.
Jag testade göra ett konto hos deras kundservice med mitt nummer och det funkade, fick upp all information om min prenumeration.

Jag beställde via denna https://www.tidningsbutiken.se/mode/styleby, så jag antar att du kom fram till samma?

Då kanske det är så att det inte går automatiskt utan faktiskt behandlas av någon person, så det kan dröja lite olika innan det går igenom och man får ett prenumerationsnummer. Får avakta lite under dagen helt enkelt.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

jag beställde inte via länken som jag tror @Viktorph gjorde utan jag gick in via tidningsbutiken och letade upp kampanjen.
Fick först ett bekräftelsemail från tidningsbutiken och efter ca3-4h så kom det ett mail från STYLEBY med orderbekräftelse och prenumerationsnummer.
Jag testade göra ett konto hos deras kundservice med mitt nummer och det funkade, fick upp all information om min prenumeration.

Precis. Jag använde länken, och det var förutom detta, precis samma utförande som för dig. Det tog ca 3-4 timmar innan mailet från STYLEBY kom till mig.

Skrivet av Oneirogen:

Jag beställde via denna https://www.tidningsbutiken.se/mode/styleby, så jag antar att du kom fram till samma?

Då kanske det är så att det inte går automatiskt utan faktiskt behandlas av någon person, så det kan dröja lite olika innan det går igenom och man får ett prenumerationsnummer. Får avakta lite under dagen helt enkelt.

Ja, avvakta tills senare under dagen. Fungerar det inte kanske du får kontakta dem igen på måndag. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

Jag beställde via denna https://www.tidningsbutiken.se/mode/styleby, så jag antar att du kom fram till samma?

Då kanske det är så att det inte går automatiskt utan faktiskt behandlas av någon person, så det kan dröja lite olika innan det går igenom och man får ett prenumerationsnummer. Får avakta lite under dagen helt enkelt.

Japp det var där jag fyllde i mina uppgifter och beställde.