Vikbara Iphones kan nå marknaden år 2022

Permalänk
Melding Plague

Vikbara Iphones kan nå marknaden år 2022

Testexemplar av vikbar hårdvara från leverantörer har begärts in av Apple, menar kinesisk media.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta känns långsökt. Självklart utvärderar dom allt som finns för att testa/se, men mycket svårt att se att det kan bli en produkt av det med plast-skärm som är det enda fungerande idag

Permalänk
Medlem

Ser fram emot "världens första" vikbara telefon från Apple. Och kommentarerna som följer att det visst inte är den första och så visas ett gäng bulkiga produkter som ingen nånsin sett i verkligheten eller köpt.

Tillräckligt med flame bait? Eller har jag rätt?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Vi vet redan att de testar vikbara telefoner. Visste det innan någon kom ut på marknaden - tror t.o.m att någon i ledningen kommenterade det on-the-record. Tror inte att de kommer att sluta prova det, för det vore naturligtvis fantastiskt om det fungerade. Betyder inte att det blir något av idén.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

@bendgate var for real ändå då

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@bendgate var for real ändå då

Det ger en 404 så det ser inte ut som det

Permalänk
Medlem

Apple kommer aldrig vara så snabba.
Om 6-7 år kanske.

Apple lanserar inget som inte först blivit mainstream.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Det ger en 404 så det ser inte ut som det

Aj fan ©

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Om 6-7 år kanske.

Mitt minne sviker så påminn mig gärna om vilka produkter som var mainstream vid releasen av iPhone och iPad?

Permalänk
Medlem

Trevligt, men mindre trevligt tills man se prislappen på över 20k

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Hellhound | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink, Kingston Fury Renegade Gen 4 2TB | Corsair RM850e ATX 3.0 850W V3 | Arctic Liquid Freezer III 240 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Om det kommer stå "We did it first." på deras powerpoint så blir jag knäpp i bållen...

Permalänk
Inaktiv

Tvivlar start på att de gör en vikbar telefon, men mycket möjligt de har något annat på g som kan utnyttja vikbar skärmteknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Om det kommer stå "We did it first." på deras powerpoint så blir jag knäpp i bållen...

"100% more foldable than the iPhone 3G!"

Permalänk

Jag tror inte alls Apple lanserar en vikbar telefon år 2022. Anledningen är enkel, för när deras kundgrupp ser ut som den gör så kan de ej lansera en produkt som har bristfällig kvalite och tro att deras kunder kommer förstå att det de köper är just en sådan produkt som man får räkna med en massa brister.
Däremot är det inte alls konstigt att Apple köper in mängder med vikbara skärmar och håller på med utveckling av dess, men det dröjer nog längre än till år 2022 innan de släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Är det något de brukar påstå?

Permalänk
Medlem

Ja om de gör det (och ingen trist Duo liknande variant) så blir det till att slänga pengar på dem. Det är väl det jag tycker är dåligt med min Fold 2, att den kör Android.

Permalänk
Medlem

Bra. Om apple gör det och deras fanatiska kunder köper i tillräckligt stor volym så kanske det kommer bra, hållbara och lagom billiga från fler märken som håller måttet. Det vore fint.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hittar någon något om detta "Nippon Nippon" företaget? Jag tycke det lät intressant varför ett företag i Taiwan skulle kalla sig i princip "Japan Japan", men nu så hittar jag inget om dem alls. Söker man efter det så är det enda man hittar en uppsjö av artiklar om just denna kommande telefonen.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Testade Samsung Flip och fold på Elgiganten. Bägge skärmar var helt mosade och repiga.

Varför är det inte gorilla glass där det inte viks och den andra tekniken där den viks? Man ser ju sömmen ändå

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Tvivlar på att de skulle ta i Powerpoint med tång, så det behöver du nog inte oroa dig för.

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Om 6-7 år kanske.

Iphone? Ipad? Apple Watch? Airpods? Samtliga är exempel på produkter som blivit mainstream tack vare Apple.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Iphone? Ipad? Apple Watch? Airpods? Samtliga är exempel på produkter som blivit mainstream tack vare Apple.

Jag tycker mainstream är fel ord. Men just nu har Apple blivit ett sådant varumärke att de ej kan lansera bristfälliga produkter utan att skada sitt varumärke. Tar vi sakerna som du nämnde så fanns de långt innan. Det Apple gjorde var att lansera dem när teknikutvecklingen hade blivit så bra så att det tilltala den stora skaran. Självklart låg Apple på mycket i utvecklingen för att skynda på det.

Sedan har allt Apple varit före sin tid och lanserat floppar som Apple II Pippin och Newton. Men det var innan de blev så stora. Tar vi andra märken som Samsung, så kan de lansera en produkt som deras köpare mer vet är bristfällig, men de får tekniken först.

Permalänk
Musikälskare

Grymt coolt men vet inte om jag hade gillat en vikbar telefon, får se när det beger sig!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Testade Samsung Flip och fold på Elgiganten. Bägge skärmar var helt mosade och repiga.

Varför är det inte gorilla glass där det inte viks och den andra tekniken där den viks? Man ser ju sömmen ändå

Du tror inte det hade något att göra med hundratals oförsiktiga kunder som inte bryr sig det minsta om visningsexemplaren som vart där och kladdat på grejerna?

Lägg till någon som går igång på att jävlas som drar fram nycklarna lite i smyg och försöker sabba något eller medvetet pressat stenhårt med fingrar och naglar osv. Knappast representativt.

Många skiter ju blankt i saker bara för det inte är deras eget liksom, tycker personligen sånt folk inte är värt mer än dassvattnet innan man spolar, men tyvärr är många nötter funtade så tydligen.

Med det sagt så är skärmarna känsligare än på en vanlig mobil, så är det ju eftersom de ska kunna vikas. Tur då att den kan vikas så den känsliga ytan kan skyddas av den hårda utsidan...

Summa summarum blir det bättre hela tiden. Så är det ju med alla produkter. När smartphones började komma var de ju sorgliga jämfört med nu och många hade inte bråttom med att byta direkt. Men det tog fart rätt snabbt efter några år. Kan ju bli samma här bara priserna sjunker och lösningarna blir lite mer genomtänkta ser jag helt klart användning för en större skärm en vikbar erbjuder för surf tex, hade vart riktigt nice allvarligt talat.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag tycker mainstream är fel ord. Men just nu har Apple blivit ett sådant varumärke att de ej kan lansera bristfälliga produkter utan att skada sitt varumärke. Tar vi sakerna som du nämnde så fanns de långt innan. Det Apple gjorde var att lansera dem när teknikutvecklingen hade blivit så bra så att det tilltala den stora skaran. Självklart låg Apple på mycket i utvecklingen för att skynda på det.

Sedan har allt Apple varit före sin tid och lanserat floppar som Apple II och Newton. Men det var innan de blev så stora. Tar vi andra märken som Samsung, så kan de lansera en produkt som deras köpare mer vet är bristfällig, men de får tekniken först.

Det ligger något i det, att Apple inte är först med en stor kategori utan sätter nivån där tekniken är bra nog (kapacitiv touchskärm, till exempel) och är sen snabba med att få ut en produkt som använder det (iPhone). Den stora skillnaden mellan Apple och Samsung är inte det, dock - det är att Samsung gör mängder av produkter och Apple ett fåtal. Om en Samsung-lur är kass så glömmer man det snart, för de gör 100 till och nån av de är säkert bra. Är en generation av Apples grejer kass, så kommer det podcastar om det 20 år senare.

Däremot är inte Apple II någon flopp - den sålde så bra att den höll Apple levande genom ett antal floppar tills de fick till något igen med första Macen. Men du menar kanske Apple III (eller Apple /// som folk envisas med att skriva det). Det var en flopp, men mest för att Jobs designfokus gick före att få en produkt som faktiskt fungerade.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av downup:

Troligen för att hela skärmen viks och ändrar sig när man viker. Att ha gorilla glass eller liknande hade resulterar i mycket högre spänningar på den korta biten, speciellt där gorilla glasset slutar.
Jag tror allt att ingenjörerna på Samsung, Motorolla och andra företag vet vad de håller på med och det inte finns någon jätteenkel lösning på att göra skärmarna mer hållbara.

Skrivet av mpat:

Däremot är inte Apple II någon flopp - den sålde så bra att den höll Apple levande genom ett antal floppar tills de fick till något igen med första Macen. Men du menar kanske Apple III (eller Apple /// som folk envisas med att skriva det). Det var en flopp, men mest för att Jobs designfokus gick före att få en produkt som faktiskt fungerade.

Jag tänker på den svindyra med det grafiska gränssnittet som var så långt före sin tid. Vilket resulterade i att den blev svindyr.
Nu idag 30år efter eller något, så vet alla att grafiska gränssnitt är en flopp, fluga. Alla idag kör ju bara med konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Om 6-7 år kanske.

Det är Apple som gör grejer mainstream.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Skrivet av RekiN:

Det är Apple som gör grejer mainstream.

Undantag MacPro.
Annars kan detta blivit en trevlig semantik debatt. Där man enbart diskuterar ett ords betydelse och om något ska tillhöra detta, istället för att fokusera på vad poängen är. Där jag tycker att alla i tråden är överens om att Apples varumärken när det gäller mobiler skiljer sig från andra märken. Skulle Apple lansera en riktigt dåligt budget smartelefon för 1500kr, som visserligen utklassade alla andra mobiler i denna prisklass. Så skulle det skada deras varumärke något otroligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Troligen för att hela skärmen viks och ändrar sig när man viker. Att ha gorilla glass eller liknande hade resulterar i mycket högre spänningar på den korta biten, speciellt där gorilla glasset slutar.
Jag tror allt att ingenjörerna på Samsung, Motorolla och andra företag vet vad de håller på med och det inte finns någon jätteenkel lösning på att göra skärmarna mer hållbara.

Jag tänker på den svindyra med det grafiska gränssnittet som var så långt före sin tid. Vilket resulterade i att den blev svindyr.
Nu idag 30år efter eller något, så vet alla att grafiska gränssnitt är en flopp, fluga. Alla idag kör ju bara med konsoler.

Du tänker nog på Apple Lisa? Apple II var en riktig långkörare, tillverkades mellan 1977-1993 och var datorn som höll Apple flytande under lång tid.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Sötast

Hm, nej.

Apple kan/kommer inte släppa en produkt som repas, blir bubblig, är nagelkänslig eller kan få grus i gångjärnen. Det går emot hela filosofin.

Säkert labb, lek och test. Men det blir inte en vikbar på samma sett vi sett de senaste åren.