Permalänk
Medlem

Bredbandsswitch

Hur får man sin switch att dela ut bredbandet på samma sätt som en router. Jag har ställt in alla datorer på "Konfigurera hemanätverk" till att de ska koppla till nätverket som har en internetuppkoppling. Men det funkar inte. Jag satte sladden i port 1 och sen står alla datorers ip-adresser på "Erhåll...".

Jag har Win XP och switch " Dell PowerConnect 2016: http://www.euro.dell.com/countries/se/sve/bsd/products/model_...

Det roliga är att när jag beställde den (över telefon) sa hon att man får med en skiva som ska göra allt åt en, men skivan innehåller bara instrultionsboken, som inte innehålelr ett svatt om själva ihopkopplingen, bara att man inte ska ställa den på spisen eller slicka i elutaget.

Visa signatur

Base: Life is like a box of chocolates, you never know you gonna get.

Loaded: Jo, man vet visst vad man får.. Dom där ÄCKLIGA jävla likörbitarna, VARJE GÅNG!

Permalänk
Medlem

for att kunna anvanda en switch maste du ha en dator med tva nics och sen koppla in modemet i ena och confa for den och sen koppla in andra till switchen och via den dela internet itll dom andra datorerna.. vissa swithcar kanske har nan specfunktion for att dela internet det vet jag inte..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Re: Bredbandsswitch

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Act
Hur får man sin switch att dela ut bredbandet på samma sätt som en router. Jag har ställt in alla datorer på "Konfigurera hemanätverk" till att de ska koppla till nätverket som har en internetuppkoppling. Men det funkar inte. Jag satte sladden i port 1 och sen står alla datorers ip-adresser på "Erhåll...".

Jag har Win XP och switch " Dell PowerConnect 2016: http://www.euro.dell.com/countries/se/sve/bsd/products/model_...

Det roliga är att när jag beställde den (över telefon) sa hon att man får med en skiva som ska göra allt åt en, men skivan innehåller bara instrultionsboken, som inte innehålelr ett svatt om själva ihopkopplingen, bara att man inte ska ställa den på spisen eller slicka i elutaget.

Vad har du för ISP??

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Bostream. Jag köpte däremot switchen från Dell.

Edit: Jag ringde Dell-supporten innan jag posta inlägget. Såklart hade den stängt 25 min tidigare och jag får vänta tills på måndag. Det är det bemötandet man får när man köper saker av dem för 55 k. Kul.

Visa signatur

Loaded: Jo, man vet visst vad man får.. Dom där ÄCKLIGA jävla likörbitarna, VARJE GÅNG!

Permalänk
Medlem

Sorry, men med bostream får du bara en IP... Så det går inte med en switch du måste ha en router.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Ok. Tack för hjälpen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

eller köper du ett nätverksskort till din dator extra och delar sen ut nätverket..

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Men då måste den datorn va på hela tiden, något som den inte är (eller kommer vara) eftersom min "dumma" familj stänger av den hela tiden. Men jag kan ju försöka få dem att låta bli.

Jag ska nog iaf byta till en router. Tack iaf.

Visa signatur