Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falqenator:

Nej. Dock har jag både orderbekräftelse (screenshot) samt sparade ner "detaljer om beställning".

Hoppas den ligger gömd och att kundtjänst kan se den.

Permalänk

Ni som valde faktura via amazon, var ni tvungna att ange personnummer? Tror ej jag behövde göra det.. vilket är lite skumt med tanke på att det står att måste ange personnummer vid köp av faktura.

Permalänk
Skrivet av Kaffepaus:

Ni som valde faktura via amazon, var ni tvungna att ange personnummer? Tror ej jag behövde göra det.. vilket är lite skumt med tanke på att det står att måste ange personnummer vid köp av faktura.

Jag behövde inte ange personnummer, dock är min beställning spårlöst borta nu.

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Hoppas den ligger gömd och att kundtjänst kan se den.

Ja verkligen!

Permalänk

Faktura direkt från amazon känns risky. Jag betalade med mitt Klarnakort istället, och på så sett får det på faktura via dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falqenator:

Fick igenom en beställning på amazon runt 00:06. Låg så fint under mina sidor med orderbekräftelse samt beräknat leveransdatum måndag 23 november. Betalningsmetod faktura. Nu helt plötsligt är ALLT spårlöst borta inklusive alla inställningar (mina adresser osv). Som om jag aldrig funnits...

Min ligger kvar, fick bekräftelsemail 00:07, också faktura.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaffepaus:

Reggade kontot med personnummer.

Permalänk
Skrivet av Kaffepaus:

Du gör det på inställningarna på ditt konto, kanske gjort det vid ett tidigare tillfälle?

Permalänk
Medlem

Jag la min order 23:55 , förväntad leverans tisdag

Pengarna reserverades någon gång strax efter 1

Ordern ligger kvar i systemet

Permalänk
Medlem

Har fastnat på betalningen p åen order som gick igenom 00:01.

"Ett problem uppstod"

La en order precis efteråt på en dualsense med samma kort, inga problem.
Men jag får inte validera betalningen på ps5an, har fått orderbekräftelse men inget om att de när skickad.

"om inte betalning sker så avbeställer vi din order".

Lagom skitnödigt nu -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av marsu:

Har fastnat på betalningen p åen order som gick igenom 00:01.

"Ett problem uppstod"

La en order precis efteråt på en dualsense med samma kort, inga problem.
Men jag får inte validera betalningen på ps5an, har fått orderbekräftelse men inget om att de när skickad.

"om inte betalning sker så avbeställer vi din order".

Lagom skitnödigt nu -.-

Hade samma som du, svettades lagomt. Jag stängde chrome och för mig gick det igenom i Edge, även sett vissa i tråden köra safari som borde fungera!

Permalänk
Medlem

Har du testat i annan webbläsare / telefonen?

Permalänk
Medlem

Om man lyckas beställa en ps5 via elgiganten imorgon, kan man räkna med leverans redan på fredag i så fall? Bor i Stockholm. Vad är er erfarenhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4K120HZ:

Om man lyckas beställa en ps5 via elgiganten imorgon, kan man räkna med leverans redan på fredag i så fall? Bor i Stockholm. Vad är er erfarenhet?

Stor chans är måndag men om man har tur på fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zexxy:

Hade samma som du, svettades lagomt. Jag stängde chrome och för mig gick det igenom i Edge, även sett vissa i tråden köra safari som borde fungera!

Skrivet av Ts_1999:

Har du testat i annan webbläsare / telefonen?

testat chrome, edge, mobil, mac. Samma skit
testat 2 olika kort, tagit bort dem och lagt till dem igen. Same shit

Permalänk
Skrivet av 4K120HZ:

Bor man i söder/mellan Sverige så borde man få det dagen efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marsu:

testat chrome, edge, mobil, mac. Samma skit
testat 2 olika kort, tagit bort dem och lagt till dem igen. Same shit

Vad kommer upp för dig när du har försökt?

Permalänk
Skrivet av 4K120HZ:

Dom har kommunicerat att konsolerna som släpps imon kommer bli skickade i november eller december beroende på hur snabb du är på att köpa. Så om du lyckas få tag i en konsol som dem har i lager just nu, så lär du få den snart, annars vänta till december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Vad kommer upp för dig när du har försökt?

Det här är det som är konstigt.
När jag betalade så fick jag verifiera med bankID. Den gav tumme upp och sa att transaktionen va klar och när man skulle bli skickad till amazon igen så fick jag ett error.

Nu verkar min order pendla i limbo. Går jag in under beställningar så står det "BESTÄLLNINGEN HAR SKICKATS 19 november 2020"

Går jag in på beställningsdetaljer på ordern så kan jag se 2 olika vyer.

En som säger fine, allt är klart grattis!

och ibland så kommer det upp i rött: "Slutför din betalning Du har inte debiterats. Din beställning kommer avbrytas om du inte slutför din betalning."

Går man vidare på den och väljer kort och klickar "fortsätt" så säger den bara "Ett problem uppstod Tyvärr inträffade ett fel när din förfrågan behandlades. Försök igen."

Permalänk
Medlem
Skrivet av marsu:

När jag betalade så fick jag verifiera med bankID. Den gav tumme upp och sa att transaktionen va klar och när man skulle bli skickad till amazon igen så fick jag ett error.

Nu verkar min order pendla i limbo. Går jag in under beställningar så står det "BESTÄLLNINGEN HAR SKICKATS 19 november 2020"

och ibland så kommer det upp i rött: "Slutför din betalning Du har inte debiterats. Din beställning kommer avbrytas om du inte slutför din betalning."

Går man vidare på den och väljer kort och klickar "fortsätt" så säger den bara "Ett problem uppstod Tyvärr inträffade ett fel när din förfrågan behandlades. Försök igen."

Prova att byt webbläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marsu:

Det hände för mig också men inte det sista med "Ett problem uppstod Tyvärr inträffade ett fel när din förfrågan behandlades. Försök igen." utan då kunde jag verifiera på nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

Prova att byt webbläsare.

Skrivet av Ts_1999:

Det hände för mig också men inte det sista med "Ett problem uppstod Tyvärr inträffade ett fel när din förfrågan behandlades. Försök igen." utan då kunde jag verifiera på nytt

Testat från chrome,edge, safari från mobil, från mac, chrome på annan dator.. same shit

Vet inte om den flaggat ordern för att betalningen gått fel, får se om supporten hinner svara innan de avbeställer per automatik, osäker på hur deras rutiner ser ut..

Permalänk
Medlem

Har du testat att rensa cache och sånt?

Permalänk
Medlem

Tror även någon skrev något av att stänga av Wi-Fi

Permalänk

Vaaa?? jag refreshade 15ggr per minut både innan 24 och efter. svenska amazon visade inget!? hur kommer det sig????? Stod bara "För närvarande inte tillgänglig."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweClockersUser:

Vaaa?? jag refreshade både innan 24 och efter. svenska amazon visade inget!? hur kommer det sig?????

Samma för mig, visade inget alls för mig heller när jag uppdaterade runt midnatt.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

Vaaa?? jag refreshade 15ggr per minut både innan 24 och efter. svenska amazon visade inget!? hur kommer det sig????? Stod bara "För närvarande inte tillgänglig."

Yes, dem försvann väldigt snabbt. Hade bara jäkligt tur antar jag..

Permalänk
Medlem

Det vart ”slut” under några minuter vid 00.00

Permalänk
Medlem

Allt som går att testa har jag testat, får hoppas att ordern har hakat upp sig och behöver hanteras manuellt så jag inte tappar den.

Worst release ever, inte bra för nerverna det här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av marsu:

Allt som går att testa har jag testat, får hoppas att ordern har hakat upp sig och behöver hanteras manuellt så jag inte tappar den.

Worst release ever, inte bra för nerverna det här!

Håller tummar och tår för dig!!