Byte från i5 4690k till Ryzen 3700x, jag har några funderingar ni kanske kan svara på

Permalänk

Byte från i5 4690k till Ryzen 3700x, jag har några funderingar ni kanske kan svara på

Titel. Jag har också en ny SSD (NVMe). Min nuvarande systemdisk är en 128 GB SSD. Jag funderade på om jag kan ändra systemdisk till den nya SSDn, så slipper jag wipea 128 GB SSD som faktiskt har några rätt stora och jobbiga program på, med diverse licenser som behöver letas upp osv. Är det några problem med att göra så? Koppla in enbart den nya NVMe, köra usb-sticka med windows och behålla den gamla SSDn som en ren lagringsdisk? Jag funder över om installationen av windows på gamla skulle ställa till det, eller om det kvittar sålänge man inte har det som boot-disk. Ni vet mer än mig, hjälp!

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid prova spegla hela disken 1:1 och lägga över på den nya och försöka boota från den sedan.

Ta inte bort något bara innan du vet om det fungerar.