Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Shakermaker:

Vadå, är du inte intresserad av att läsa att Peckas försändelse nu finns i Segeltorp och att Anders försändelse kommit till uthämtningsstället?!

Nu har som tur är dom flesta flyttat till denna tråd:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1613737-ps5-ordrar-och...

Så får denna tråd bli mer snack om konsolen, spelen och nyheter

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Garanterat köra remastered först så du förstår vem Miles är

I början av Miles Morales kan du dock välja att se en recap på första spelet men det är ju bara helt dumt för dig som inte kört första ännu.

Som marvelnörd så har jag full förståelse vem Miles är haha tänkte storymässigt är det absolut smartast att köra första spelet först. Så jäkla sugen på köra PS5 titel bara haha.

Har du kört båda? Är det stor skillnad i detaljerna. Raytracingen och så?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av NorthBadass:

Som marvelnörd så har jag full förståelse vem Miles är haha tänkte storymässigt är det absolut smartast att köra första spelet först. Så jäkla sugen på köra PS5 titel bara haha.

Garanterat köra första först!

Yes spelat båda! Raytracing är jävligt ballt att se faktiskt men valde att köra med 60fps mode istället för diggade hur bra flyt det blev

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av W-ae46:

Har läst på amazon och vi som beställde i fredags har gjort något som dom kallar för en "backorder" vilket betyder att dom har produkterna, men att de förtillfället inte är i lager. Det är då troligt att det är en order som en annan kund valt att skicka tillbaka eller att produkten fraktas från ett lager till ett annat.
Amazon kommer reservera beloppet så fort dom kan ge en uppskattad leveranstid och utöver det så måste en backorder skickas senast inom 30 dagar enligt deras policy.

Eftersom det inte finns någon källa som säger att amazons lager kommer fyllas på med fler ps5 i år så skulle jag tro att vi som beställde antagligen beställt ps5 som andra kunder avbeställt vilket gör prisreduceringen logisk. De flesta produkter som räknas som "begagnade" får ett reducerat pris genom deras system.

Så du säger att vi som bokade i fredags kommer få våran order inom 1 månad? Förlåt är lite trög 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Samma sits fast har en 55 och vill uppgradera mig till en 65a. 77an får inte plats på min tv möbel 😆

Media markt i Belgien har rea pris nu på 65 modellen lg cx 1850 euro. Så jag antar att de kommer att sänka priset har i Sverige också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Glöm inte att spela all DLC också

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Ts_1999:

Yes! Dom ingår i Remastered och utan dom så missar du viktiga saker inför miles Morales

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av W-ae46:

Har läst på amazon och vi som beställde i fredags har gjort något som dom kallar för en "backorder" vilket betyder att dom har produkterna, men att de förtillfället inte är i lager. Det är då troligt att det är en order som en annan kund valt att skicka tillbaka eller att produkten fraktas från ett lager till ett annat.
Amazon kommer reservera beloppet så fort dom kan ge en uppskattad leveranstid och utöver det så måste en backorder skickas senast inom 30 dagar enligt deras policy.

Eftersom det inte finns någon källa som säger att amazons lager kommer fyllas på med fler ps5 i år så skulle jag tro att vi som beställde antagligen beställt ps5 som andra kunder avbeställt vilket gör prisreduceringen logisk. De flesta produkter som räknas som "begagnade" får ett reducerat pris genom deras system.

Jag tror iofs att priset som vi fick har med att göra att dom körde en valutaväxling på 399 dollar vilket blir cirka dom 3420 kronor man betalade, och sedan moms 25% = cirka 4275 kronor.

Tror alltså att dom bara inte lagt på våra kära svenska kopierings- och kemikalieskatter.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Aligiggs:

Media markt i Belgien har rea pris nu på 65 modellen lg cx 1850 euro. Så jag antar att de kommer att sänka priset har i Sverige också.

Håller tummarna!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aligiggs:

https://www.mediamarkt.es/es/product/_tv-oled-65-lg-oled65cx5...

Och Spanien! Ännu bättre pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Garanterat köra första först!

Yes spelat båda! Raytracing är jävligt ballt att se faktiskt men valde att köra med 60fps mode istället för diggade hur bra flyt det blev

Skrivet av Ts_1999:

Skrivet av tyvar1:

Yes! Dom ingår i Remastered och utan dom så missar du viktiga saker inför miles Morales

Tack för all feedback! Blir att påbörja första imorgon! måste man ladda ner DLC separat eller är det paketerade med remasterversionen?

Samt kan man installera spel samtidigt man kör något annat eller blir hela skärmen täckt med nerladdningen? Tänkte om det kunde ske i bakgrunden medan man lirar astro

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av NorthBadass:

Tack för all feedback! Blir att påbörja första imorgon! måste man ladda ner DLC separat eller är det paketerade med remasterversionen?

Samt kan man installera spel samtidigt man kör något annat eller blir hela skärmen täckt med nerladdningen? Tänkte om det kunde ske i bakgrunden medan man lirar astro

Tror dom är paketerade med remastered versionen.

Yes du kan installera samtidigt som du spelar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hela tradera är fyllt av PS5 auktioner. Personligen tycker jag det är riktigt lågt att tjäna pengar på det viset. Jag hade hoppats att ingen köper konsolerna, så folk som köpt och tänkt sälja vidare fick sitta där med sina konsoler. Men folk är så otåliga och köptokiga att vissa hellre betalar mer än dubbla priset för sina konsoler. Förstår inte hur man kan vara så otålig.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Inget nytt för oss som är utan konsol?

Edit: Några tips på bevakningen av Amazons lagerstatus?

Jag hade förbokad både PS5 och Series X innan dom var officiella och fick tilldelning av Series X men valde att avboka den så nästa person kunde få den. Trist att många inte tänker så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Hela tradera är fyllt av PS5 auktioner. Personligen tycker jag det är riktigt lågt att tjäna pengar på det viset. Jag hade hoppats att ingen köper konsolerna, så folk som köpt och tänkt sälja vidare fick sitta där med sina konsoler. Men folk är så otåliga och köptokiga att vissa hellre betalar mer än dubbla priset för sina konsoler. Förstår inte hur man kan vara så otålig.

Folk skriver att garantibevis följer med? Ljuger inte dom då, garantin följer inte med väl? Plus de jag såg är köpet ifrån amazon så står väl namn på kvitto?

Edit: någon som även säljer sitt öppnade exemplar för start på 12 tusen och använts i 2 timmar?

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/insomniacgames/status/1330529746413883397...

Insomniac har fixat rest mode crasharna som hände när man hade igång remasteren, plus fixat att man kan flytta över sparfilen som dom lovade för några veckor sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Digitalt kan man köpa från den amerikanska butiken. Blir lite billigare så.

Kan man ”konvertera” sitt befintliga PSN-konto till ett amerikanskt?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Folk skriver att garantibevis följer med? Ljuger inte dom då, garantin följer inte med väl? Plus de jag såg är köpet ifrån amazon så står väl namn på kvitto?

Edit: någon som även säljer sitt öppnade exemplar för start på 12 tusen och använts i 2 timmar?

Jag tror garanti gäller 2 år alternativt vad som gällde för köpet, även om någon annan står på kvitto. Är dock inte 100.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Kan man ”konvertera” sitt befintliga PSN-konto till ett amerikanskt?

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av yabai:

Ok, synd.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Jag såg den annonsen också.
Tycker personligen att det är rätt fräkt att spela lite på det och sedan ångra sig för att kränga det hela.
Luktar coil whine eller något problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Någon mer som spelar Assassins Creed Valhalla och upplever att ljudet är kass? Dovt och väldigt obalanserat..

JA!

Började spela på PS4 PRO och där var ljudet mycket bättre! PS5 ljudet måste vara buggat åt skogen.

Såg en tråd om det på reddit och ubisofts forum så förhoppningsvis vet ubisoft om det.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Vad kostar det att uppgradera till remastered?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

Vad kostar det att uppgradera till remastered?

210 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ok, synd.

Fråga, varför skulle du vilja konvertera ditt befintliga? Rocka vidare på det du har idag och skaffa bara ett Us konto också. Köp spelen därifrån men spela dom som vanligt på ditt konto. Jag har till och med Plus på mitt Us konto som man delar med sig utav till dom andra kontona på konsolen, alltså mitt vanliga Sve som jag använder. Har gjort så hela Ps4 generationen och har uteslutande köpt mina spel från Us psn butiken. Äger inte en enda Ps4 skiva.. Gissa vad jag köpte för Ps5 version? 😂
Köpte idag ett års Ps plus till Us kontot 290kr.
Köpte också 60 dollar psn kort från Amazon, kostade med den ruttna dollarn lite över 500kr.

Visa signatur

Firre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clarence_s:

210 kronor

A-haaaa! Man får med Remastered om man köper Miles Morales Ultimate Edition? Jag har inte spelat det första utan tänkte köpa det och spela när jag får PS5.

Permalänk
Medlem

Jag var en av de som lyckades få in ett beställning på amazon i fredags run 21.00 tiden (playstation med disk). Men jag känner att jag väntar lite med ett PS5 så jag tänkte avboka den. Skriver här eftersom de kanske går att beställa ett exemplar av just PS5 med disk, på amazon.se. Hoppas någon av er som inte fått någon enhet, lyckas knipa den

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttade ett sidospår som ej hörde hemma i denna tråden.*

Blivit lurad på PS5, finns det något sätt att få tillbaka pengarna?*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aligiggs:

Skrivet av tyvar1:

Håller tummarna!

Nu har Dustin sänkt 55” till 15k. Hoppas den går ner mer!!

Permalänk
Medlem

Nu har dustin sänkt priset på 65an till 19990.