Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk

Är det värt att byta upp sig från WD Blue SN550 1 TB till Samsung 970 EVO plus 1 tb? Främst spelande det gäller.

Skulle man märka skillnad i daglig användning vid spelande och ibland dataförflyttningar eller tyngre program?

Förtydligar frågan.
Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av knugenwtf:

Lätt att hitta deals här när halva tråden går ut på om bahnhof kan prismatcha...

Skrivet av Hondaxl:

Rensa tråden!!

Skrivet av underwatch:

Håller med, scrollat igenom flera sidor som handlar om bahnhof och Telenor...

Ni kan se en kurerad lista utan diskussion här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ni kan se en kurerad lista utan diskussion här

Tyvärr följer ju inte alla standarden som krävs för att erbjudandena ska dyka upp där, så man blir tvungen att följa tråden om man vill se alla erbjudanden folk länkar. Bryter ni ut diskussionen om bredband till en separat tråd så lär ni rensa upp en hel del överflödig diskussion kring dessa fynd från denna tråd och alla kan följa denna i lugn och ro.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ganska roligt att folk ber om att rensa tråden när dem själv fyller den med något som inte bidrar alls till tråden. Dem andra diskuterar i alla fall något som är relaterat.

Någon här som vet ifall Elgiganten prismatchar till Samsung butiken med studentrabatt? Köpte en soundbar som jag kan få för 500 kronor billigare genom Samsung själva och en annan modell är tusen kronor billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smileduck:

Är det värt att byta upp sig från WD Blue SN550 1 TB till Samsung 970 EVO plus 1 tb? Främst spelande det gäller.

Skulle man märka skillnad i daglig användning vid spelande och ibland dataförflyttningar eller tyngre program?

Troligtvis inte om du inte behöver klämma ut marginalt mer hastighet.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

LG CX 65 NetOnNet 19.990:-

Skönt köpte min för 25 hos de, har öppet köpt och kommer få priset justerat!

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/oled/lg-oled65cx6la/...

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Nä, v2 har ingen rear usb c port medans den har usb c för front panelen.

Utöver det har de justerat vrm väldigt lite, men hur pass stor skillnad det egentligen har gjort är svårt att avgöra.

För mig så står det mellan den, tomahawk eller Rog f b550.

Prövat Rog f tidigare och funkade bra, men då var den för dyr så lämnade tillbaka. Nu finns den för väldigt rimlig peng men ska nog avvakta och se om den går ner ännu mer, alternativt om den kommer finnas tillgänglig hos annan återförsäljare.

Komplett och proshop säljer b550 för bäst pris nu typ, samt Amazon, men hade varit skönt o köpa från typ Inet eller webbhallen som har butiker om något skulle hända.

https://www.gigabyte.com/Comparison/Result/2?pids=7431,7520

Usb-C bak finns kvar. Support för SAM har tydligen lagts till. Samt usb-C intern.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Icte:

Tyvärr följer ju inte alla standarden som krävs för att erbjudandena ska dyka upp där, så man blir tvungen att följa tråden om man vill se alla erbjudanden folk länkar. Bryter ni ut diskussionen om bredband till en separat tråd så lär ni rensa upp en hel del överflödig diskussion kring dessa fynd från denna tråd och alla kan följa denna i lugn och ro.

Det bästa är att man hjälps åt att anmäla tips som ej följer den automagiska mallen så ser vi det tydligare.
Just är de flesta av oss (som inte tillhör redaktionen) på jobb/skola och då folk är sjukt duktiga på att tipsa hinner vi tyvärr inte alltid med 😩

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av ml9l:

LG CX 65 NetOnNet 19.990:-

Skönt köpte min för 25 hos de, har öppet köpt och kommer få priset justerat!

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/oled/lg-oled65cx6la/...

Nån som kan spå i spåkula och säga om övriga aktörer kommer lägga sig billigare under fredagen på denna TV? Eller ska man slå till på 20 papp....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ml9l:

LG CX 65 NetOnNet 19.990:-

Skönt köpte min för 25 hos de, har öppet köpt och kommer få priset justerat!

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/oled/lg-oled65cx6la/...

Jag kommer få presentkort, var det så även för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Ganska roligt att folk ber om att rensa tråden när dem själv fyller den med något som inte bidrar alls till tråden. Dem andra diskuterar i alla fall något som är relaterat.

Någon här som vet ifall Elgiganten prismatchar till Samsung butiken med studentrabatt? Köpte en soundbar som jag kan få för 500 kronor billigare genom Samsung själva och en annan modell är tusen kronor billigare.

Deras prisgaranti säger något i stil med "Ska gå att köpa på samma villkor" och jag tror att studentrabatt kan vara lite av en gråzon för det för det gäller ju inte "alla kunder". Ingenting är ju omöjligt men tror det är risk att de säger nej. Kan vara värt att testa dock

Permalänk
Medlem

Hade tänkt köpa en Samsung 980 Pro med PCIe 4.0 till mitt nya bygge, men Amazon.se hade för bra pris på 970 Evo Plus 1TB så det blev en sån istället. Halva priset mot en 980 Pro och väldigt lite skillnad i spel-scenarion enligt många tester.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Nymannen:

Nån som kan spå i spåkula och säga om övriga aktörer kommer lägga sig billigare under fredagen på denna TV? Eller ska man slå till på 20 papp....

Jag tror 20 kommer vara smärtgränsen för 65", c9 gick som lägst för det förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Det här är egentligen inget fynd utan mer ett normalpris för denna högtalaren. Dyker upp i för mellan 990-1290 i någon form i någon butiks rea ungefär 1-2 gånger per månad.

Okej, ingen koll på den direkt, såg en sänkning på den bara.
Bra att veta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Deras prisgaranti säger något i stil med "Ska gå att köpa på samma villkor" och jag tror att studentrabatt kan vara lite av en gråzon för det för det gäller ju inte "alla kunder". Ingenting är ju omöjligt men tror det är risk att de säger nej. Kan vara värt att testa dock

Värsta fall får man avboka. Är fri frakt och retur på både Elgiganten och Samsung

Permalänk
Medlem

Ica Maxi har dragit igång BF på sin hemsida och butiker

Kan vara så att de kör olika erbjudanden beroende på butik, jag fick upp mina erbjudanden när jag var inloggad "för min lokala butik". Hittade inga erbjudanden när jag inte var inloggad dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Värsta fall får man avboka. Är fri frakt och retur på både Elgiganten och Samsung

Har man möjlighet att hämta ut från MediaMarkt-butik kan man som någon tipsade om välja avhämtning och betala direkt vid beställningstillfället (alltså inte betalning i butik), då reserverar de produkten i 14 dagar. Slipper man hämta ut om tvn skulle bli billigare under BF-veckan. Jag betvivlar iofs starkt att den kommer att krypa lägre ned än 19990.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av buurman:

Nice! Vist går den att para ihop med andra högtalare som stödjer Chromecast (har en H&K Citation) för att spela musik samtidigt i olika rum?

Jag skulle inte ta gift på det men den är en högtalare i google home så det borde gå att para den via google home.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Hade tänkt köpa en Samsung 980 Pro med PCIe 4.0 till mitt nya bygge, men Amazon.se hade för bra pris på 970 Evo Plus 1TB så det blev en sån istället. Halva priset mot en 980 Pro och väldigt lite skillnad i spel-scenarion enligt många tester.

Vanligt 970 Evo duger lika bra, speciellt för det priset den har just nu (1084kr).
Vill du satsa på Pcie 4 så kan jag rekommendera Sabrent https://www.amazon.de/-/en/dp/B07TLYWMYW/ref=twister_B08D7BH2...
De gick för ca 150€ för 1Tb och ca 300€ för 2Tb för ett par veckor sen, kanske kommer tillbaka till de priser under BF igen. Billigaste pcie4 nvme och med väldigt bra betyg i de tester jag sett. Dock man ska också tänka på att pcie4 nvme kommer att utvecklas mer framöver och det kommer bli snabbare och billigare diskar om ett par år.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem

Produkt: Asus 27" skärm ProArt PA278QV
Länk: https://www.komplett.se/product/1164956/datorutrustning/bilds...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5371529
Pris: 3495kr

Permalänk
Medlem

Tycker hela "black friday" grejen här i sverige blivit totalt sämst.. Förra året var det nästan inget på endast fredagen utan halvtråkiga "deals" under hela veckan..

Nä lägg ner hela konceptet säger jag

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Produkt: Asus 27" skärm ProArt PA278QV
Länk: https://www.komplett.se/product/1164956/datorutrustning/bilds...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5371529
Pris: 3495kr

Citerar mig själv för en kommentar här - detta ska vara en vettig skärm för de som inte har spel som huvudfokus, har fått bra betyg på exempelvis rtings:

https://www.rtings.com/monitor/reviews/asus/proart-display-pa...

Har beställt en själv som en allroundskärm, ifall det dyker upp något bättre så kan man ju allt returnera utan kostnad till komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:
Skrivet av Bl4ckIce:

Den enda skillnaden verkar vara 16/32 GB ram och 512 / 1TB SSD? För 5000kr extra?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Så, nu har även jag fått förlänga mitt 500/500 hos Telia 1 år till för 299:-/mån. "Vanliga" kundtjänst ville inte göra något men när jag kontaktade "uppsägning" så gick det bra.

Det är för vanliga kundtjänst har inte befogenhet att göra samma sak.
Medans uppsägningsavdelningen har möjlighet att göra egna deals och även tillgång till andra erbjudande modeller som inte kundtjänst har, detta för att kunna behålla kunder.
Samma hos alla bredbandsföretag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

Tycker hela "black friday" grejen här i sverige blivit totalt sämst.. Förra året var det nästan inget på endast fredagen utan halvtråkiga "deals" under hela veckan..

Nä lägg ner hela konceptet säger jag

Det är en naturlig utveckling för majoriteten av reor, särskilt när det flyttar online.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Produkt: BenQ EX2780Q 144Hz IPS 2560 x 1440
Länk: https://www.proshop.se/Bildskaerm/BenQ-Bildskaerm-EX2780Q-144...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5189143
Pris: 4290kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Någon här som vet ifall Elgiganten prismatchar till Samsung butiken med studentrabatt? Köpte en soundbar som jag kan få för 500 kronor billigare genom Samsung själva och en annan modell är tusen kronor billigare.

Pratade med dem precis gällande TVn 65" Q80T som kostar 1000kr billigare med Benify Privat. Den jag pratade med var inte helt säker men han sa att eftersom det inte är en deal som alla kan ta del av så gäller inte prismatchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Det här måste jag säga stör mig en aning. Netonet har inte direkt några erbjudanden värda att springa benen av sig, men ändå inför de något de kallar Expresshantering. Jag uppfattar det som att man i praktiken infört en straffördröjning på 4-9 dagar innan man får HÄMTA sina varor, om man inte väljer att betala 99 kr. Men visst, pengarna ska ju in på något sätt.

Jag har ett (gratis) NetOnNet kort och beställde en sak från deras Black Friday rea igår vid kl 20.30 och valde Instabox som leverantör.

När man har NetOnNet kort får man automatisk gratis expressleverans - jag fick ett pling i telefonen att jag kunde hämta ut paketet 09:30 imorse - nu har jag hämtat det

Från Söndag till Måndag drygt 13 timmar senare alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Angående bredband.

Pratade med Telenors chatt som hänvisade mig vidare till att ringa dem. Jag ringde dem, de sa att 250mbit är max det jag kan få på min adress eftersom det verkar vara låst. Sade då att jag ju kan få 1000mbit genom bahnhof. Hon skruvade lite på sig men sa att det ändå bara är 250mbit som de kan erbjuda på min adress.

Konstigt. Men ja..

Samma sak för mig men de kunde bara leverera 100/100 pga avtal med fibernätsägare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Produkt: Deltaco GAM-075 60% nordiskt
Länk: https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/compact-rgb-me...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5046305
Pris: 390kr

Finns även med bruna switchar och i vitt