Powercolor Radeon RX 6800 XT Red Devil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Magnus112233:

Nä, det skall dom inte. Något är fel. Ser ju fan ut som något från Toys R Us. Pinsamt.

hahah den var bra! Gillar kommentaren! Instämmer helt och hållet!

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

pinsam prisättning, vill dom ta död på PC gaming som faktiskt ökat lavinartat de senaste åren och låta konsolmarknaden ta tillbaka spelare som inte har råd att lägga 20k+ för att få en bra gaming dator?

en PS5 eller XSX börjar se extremt prisvärda ut för runt 6k nu om man bara är ute efter att spela de senaste titlarna.

själv kommer jag aldrig lämna PC eftersom jag mestadels lirar RTS / MMORPG men har helt klart funderat på att köpa mig en konsol för att bygga en liten setup för racingspel.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Inte för att vara sån. Men ska ett powercolor kort kosta lika mycket som Asus Rog Strix och Evga ftw3? Speciellt när 6800xt har $50 lägre msrp än 3080.

Skrivet av Magnus112233:

Nä, det skall dom inte. Något är fel. Ser ju fan ut som något från Toys R Us. Pinsamt.

Priserna är helt skeva just nu jämfört med MSRP, men i övrigt ser jag inte varför powercolor skulle vara "billigare". Red devil har varit i princip top of the line på tidigare serier så det är inte konstigt att det kostar mer, precis som ROG strix och FTW.

Problemet här är vad som hänt med priserna- Nvidia och AMD har tillsammans skapat en riktigt jävla röra och det hjälper verkligen inte med all misinformation rörande DXR, RTX och var stöd kommer finnas eller inte finnas osv.

Jag satte mitt acceptabla spann upp till 10k för 6800XT/3080 prestanda, vilket jag ändå klev över med 500kr för en förbokning.

Tyvärr finns det ju inte non-raytracing kort i high-end längre så man betalar nu ett premium för att få raytracing som duger i ett år eller något, annars får man kompromissa med ett lägre kort som är antingen i kapabel till raytracing (5700XT, 1080Ti) eller motsvarande som stödjer RT men inte driver det bra eller inte i native. (2070 Super)

Osäker på varför detta kort är fulare än något annat partnerkort dock- enda snygga denna generation tyckte jag var speedster Merc eller referens, AIB kort ser ju annars alltid ut som plastiga leksaker tyvärr.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Har du någon länk var PS5 satte rekord? För alla försäljningssiffror jag hittat säger att den sålde långt under vad PS4 gjorde, och det var på grund av dålig tillgång av konsoler.

De höga priserna beror nog snarare på höga inköpspris ifrån AMD. Sweclockers har ju redan skrivit om det, så vi kan nog glömma att AMD satt höga priser för att konsolerna ska vara kvar på hyllorna.

https://mobile.twitter.com/PlayStation/status/133158342166831...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Inte illa! Köpte han det i butik?

https://youtu.be/QwfAbGo9OJw

Nä, det verkar varit en binnad version. Han säger själv att det stod "limited 1000ex" på kortet. Så det säger inte så värst mycket tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Nä, det verkar varit en binnad version. Han säger själv att det stod "limited 1000ex" på kortet. Så det säger inte så värst mycket tyvärr.

Det verkar vara Red Devil Limited Edition han har-

https://www.powercolor.com/products?id=1492658578&type=149266...
https://hexus.net/tech/reviews/graphics/147022-powercolor-rad...

Vet inte varför han inte nämner det- specs är exakt samma som på vanliga Red Devil, den endra konkreta skillnaden verkar vara att de skickar med ett par keycaps och stämplar numret på baksidan.

Det kan givetvis vara binnat ändå, men tvivlar då priset åtminstone på inet var samma för Limited Edition som för vanliga Red Devil, dock kan man argumentera att det är meningslöst att diskutera skillnader i pris för produkter som inte existerar

Såg nu att Hexus's kort hade nummer 19/1000, om de redan är uppe i 19/1000 för prelaunch review cards så ser det plötsligt mörkt ut med min egen förbokning på limited edition på Inet

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Det där var ju pr. Inte en siffra.

I japan sålde man om jag nu minns det rätt 118k ps5 mot 320k ps4.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk

Tänk den som kniper det 666 exemplaret, går säkert och sälja för dubbla priset. Ett samlarobjekt om något, därför tror jag inte att just det exemplaret går att köpa, hade jag varit VD för företaget, hade jag paxat det direkt.

Permalänk
Medlem

Som prisläget ser ut borde faktiskt ingen köpa, visa lite konsumentmakt. Tråkigt nog kommer inte det ske men jag hade önskat det så att såväl AMD som Nvidia får lära sig att det inte får gå till såhär.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av walkiii:

Inte för att vara sån. Men ska ett powercolor kort kosta lika mycket som Asus Rog Strix och Evga ftw3? Speciellt när 6800xt har $50 lägre msrp än 3080.

Asus AMD kort är lika bra som hästen på ängen med 3 ben. Bästa AMD grafikorten är sapphire nitro och power color red devil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

........va? av ditt meddelande inlägg att döma verkar du vara en fanboy eller ha undvikt allt vad or från AMD har varit.

Seså, lugn och fin... missade helt ärligt att detta var flame-war tråden.

Hur fick du det till ett fanboy-inlägg?

Tycker hur som helst att det är modigt av folk att ha högt ställda förväntingar på att något företag lyckas leverera bättre i år än under andra år sett till omständigheterna.

Ingen som postat "Oj vilken överraskning"-klippet ännu?
Go 2020!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Asus AMD kort är lika bra som hästen på ängen med 3 ben. Bästa AMD grafikorten är sapphire nitro och power color red devil.

Men som du ser, så jämförde jag mot Nvidia och inte amd.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

Är testerna gjorda med ray tracing på eller inte? Kan vara blind och ha missat men såg inte information om det någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Seså, lugn och fin... missade helt ärligt att detta var flame-war tråden.

Hur fick du det till ett fanboy-inlägg?

Tycker hur som helst att det är modigt av folk att ha högt ställda förväntingar på att något företag lyckas leverera bättre i år än under andra år sett till omständigheterna.

Ingen som postat "Oj vilken överraskning"-klippet ännu?
Go 2020!

Det känns lite udda att försvara AMD pga. Corona när det egentligen inte har ett dyft med detta att göra men det blir ju tydligt att du inte hängt med överhuvudtaget, därav att ditt meddelande framstod som fanboy. Oj vilken överraskning används ju ironiskt, här passar det inte riktigt in.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rafner:

Jo men det presterar ju knappast bättre än ett 3080 och är ändå dyrare. Visst, det är vad det är, men AMD är ena jävla rövhål när de hypar upp korten med prisrekommendationer under 7000 kr.

Ja det kan jag ju hålla med om.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det känns lite udda att försvara AMD pga. Corona när det egentligen inte har ett dyft med detta att göra men det blir ju tydligt att du inte hängt med överhuvudtaget, därav att ditt meddelande framstod som fanboy. Oj vilken överraskning används ju ironiskt, här passar det inte riktigt in.

Är fortfarande inte riktigt med på varför du tycker att jag tar ett speciellt företag i försvar, hela industrin har väl blivit drabbad, nVidia är ju inte heller något undantag?

https://www.sweclockers.com/nyhet/30875-brist-pa-geforce-rtx-...

https://www.gameinformer.com/2020/11/24/scalper-group-brags-a...

Om de inte har problem med tillverkningen så är supply-leden istället kapade...
Men det kanske är så att du syftar på något helt annat och jag syftar på fiaskot med tillgången av produkter på konsumentmarknaden samt priserna på dem, som inte kommer som någon direkt överraskning då alla sitter hemma och deppar ett år som detta, inkl. "scalpers".
Dock brukar det väl alltid vara kontroverser med AMD och MSRP, sist när en viss kryptoboom tog fart, och nu med tanke på BTC's toppnotering sedan 2018 är säkert den igång på nytt igen varesig det är grönt eller rött. Så nej, mycket av detta kom inte som någon överraskning för mig iaf. därav ironin.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Är fortfarande inte riktigt med på varför du tycker att jag tar ett speciellt företag i försvar, hela industrin har väl blivit drabbad, nVidia är ju inte heller något undantag?

https://www.sweclockers.com/nyhet/30875-brist-pa-geforce-rtx-...

https://www.gameinformer.com/2020/11/24/scalper-group-brags-a...

Om de inte har problem med tillverkningen så är supply-leden istället kapade...
Men det kanske är så att du syftar på något helt annat och jag syftar på fiaskot med tillgången av produkter på konsumentmarknaden samt priserna på dem, som inte kommer som någon direkt överraskning då alla sitter hemma och deppar ett år som detta, inkl. "scalpers".
Dock brukar det väl alltid vara kontroverser med AMD och MSRP, sist när en viss kryptoboom tog fart, och nu med tanke på BTC's toppnotering sedan 2018 är säkert den igång på nytt igen varesig det är grönt eller rött. Så nej, mycket av detta kom inte som någon överraskning för mig iaf. därav ironin.

Nej, skillnaden var att AMD gick ut å jabbade om att det skulle vara gott om kort och minsann ingen papperslansering bara veckor före korten faktiskt släppte, utöver det så var det hittepåpriser för korten. Nvidia hade tveksamma slides med grafer, men AMD tog verkligen priset. Kritiken bottnar helt enkelt i att man förnekade bristen på kort och att man gick ut med hittepå-priser. Attt det är ont om kort generellt är en annan femma, scalpers, extremt högt intresse och coronapandemin är ju inga kanonkombinationer.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Brutalt kort! Vill/måste ha faktorn skenar iväg....tills man såg priset.
Rena galenskaperna.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Det verkar vara Red Devil Limited Edition han har-

https://www.powercolor.com/products?id=1492658578&type=149266...
https://hexus.net/tech/reviews/graphics/147022-powercolor-rad...

Vet inte varför han inte nämner det- specs är exakt samma som på vanliga Red Devil, den endra konkreta skillnaden verkar vara att de skickar med ett par keycaps och stämplar numret på baksidan.

Det kan givetvis vara binnat ändå, men tvivlar då priset åtminstone på inet var samma för Limited Edition som för vanliga Red Devil, dock kan man argumentera att det är meningslöst att diskutera skillnader i pris för produkter som inte existerar

Såg nu att Hexus's kort hade nummer 19/1000, om de redan är uppe i 19/1000 för prelaunch review cards så ser det plötsligt mörkt ut med min egen förbokning på limited edition på Inet

Varför bry sig om att göra 1000ex av ett kort kan man fråga sig? Jag tror jag har svaret på det. Man gör 1000st extremt binnade kort. Skickar dessa till reviewers och säljer resterande. På så vis får det massproducerade kortet som heter samma fast utan "limited" ett extremt bra rykte. Der8auer klockar detta kort utan problem till 2.8Ghz på luft. Om du kollar runt lite på andra sidor så är ingen in närheten av detta. inte ens med Asus vattenkylda variant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Varför bry sig om att göra 1000ex av ett kort kan man fråga sig? Jag tror jag har svaret på det. Man gör 1000st extremt binnade kort. Skickar dessa till reviewers och säljer resterande. På så vis får det massproducerade kortet som heter samma fast utan "limited" ett extremt bra rykte. Der8auer klockar detta kort utan problem till 2.8Ghz på luft. Om du kollar runt lite på andra sidor så är ingen in närheten av detta. inte ens med Asus vattenkylda variant.

Kan vara- såg att det faktiskt var en annan skillnad, nämligen en extra displayport på Limited Edition tydligen. Topmodeller hos AIB är väl nästan alltid binnade utifrån deras urval, vilket är logiskt.

Jayztwocents kommer upp i 2700mhz med Speedster Merc, gamer meld kommer upp i 2700 med referens men inte helt stabilt på luft- stabilt på 2675 dock. Binnat eller ej så sa väl alla som hade Red Devil att det var rätt overkill i pcb-design, och de har tidigare varit top of the line på AMD's serier.

Behövs nog lite mer reviews och seriösa försök till overclocking på low-end kort innan jag skulle hålla med om att det verkar vara någon slags "golden sample" fuskeri på gång för reviewers här. Med tanke på att korten knappt existerar än så är det lite tidigt

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Kan vara- såg att det faktiskt var en annan skillnad, nämligen en extra displayport på Limited Edition tydligen. Topmodeller hos AIB är väl nästan alltid binnade utifrån deras urval, vilket är logiskt.

Jayztwocents kommer upp i 2700mhz med Speedster Merc, gamer meld kommer upp i 2700 med referens men inte helt stabilt på luft- stabilt på 2675 dock. Binnat eller ej så sa väl alla som hade Red Devil att det var rätt overkill i pcb-design, och de har tidigare varit top of the line på AMD's serier.

Behövs nog lite mer reviews och seriösa försök till overclocking på low-end kort innan jag skulle hålla med om att det verkar vara någon slags "golden sample" fuskeri på gång för reviewers här. Med tanke på att korten knappt existerar än så är det lite tidigt

Nä. Det är klart bara spekulationer. Men mycket tyder på att många chipp av 6700 XT är väldigt bra. AMD vet om detta och har därför spärrat dom vid 2,8GHz för att kunna få en rimlig segmentering. Powercolor har tagit 1000 av dom bästa dom fått och gjort denna specialserie, Powercolor är ju AMD exklusiva, så det är inte orimligt att anta att AMD försett Powercolor med extra bra chipp.

Med detta sammantaget känns denna spekulation för mig väldigt trolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Nä. Det är klart bara spekulationer. Men mycket tyder på att många chipp av 6700 XT är väldigt bra. AMD vet om detta och har därför spärrat dom vid 2,8GHz för att kunna få en rimlig segmentering. Powercolor har tagit 1000 av dom bästa dom fått och gjort denna specialserie, Powercolor är ju AMD exklusiva, så det är inte orimligt att anta att AMD försett Powercolor med extra bra chipp.

Med detta sammantaget känns denna spekulation för mig väldigt trolig.

2,8Ghz spärren är inte logisk oavsett tycker jag, så liten andel av folk som köper grafikkort som någonsin klockar ändå, känns konstigt. Sapphire och XFX bygger också enbart Radeon-kort, och AMD brukar såvitt jag vet ta hjälp av sapphire för sina referenskort så vore konstigt om de valde powercolor åtminstone över sapphire. Jag gissar att med tillgången som den är så lär powercolor inte ha tillverkat alla 1000 kort redan, det som blir intressant att se är huruvida det är någon betydlig skillnad mellan limited edition och vanliga red devil.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

2,8Ghz spärren är inte logisk oavsett tycker jag, så liten andel av folk som köper grafikkort som någonsin klockar ändå, känns konstigt. Sapphire och XFX bygger också enbart Radeon-kort, och AMD brukar såvitt jag vet ta hjälp av sapphire för sina referenskort så vore konstigt om de valde powercolor åtminstone över sapphire. Jag gissar att med tillgången som den är så lär powercolor inte ha tillverkat alla 1000 kort redan, det som blir intressant att se är huruvida det är någon betydlig skillnad mellan limited edition och vanliga red devil.

Nja, håller delvis med. Visst är det så att väldigt få överklockar alls. Så du har klart rätt vad gäller det.

Men det är inte därför spärren är viktigt för AMD. Det är mediabilden av produkten som är intressant. Dom vill inte se recensioner som visar att överblickade 6800 XT är snabbare än ett 6900 XT. Det skulle skada försäljningen av 6900 XT som är kortet som kommer dra in dom stora pengarna då marginalen är väldigt mycket högre. Då dom troligen kommer vara snabbaste GPU'n på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Nja, håller inte helt med där. Visst är det så att väldigt få överklockar alls. Så du har klart rätt vad gäller det.

Men det är inte därför spärren är viktigt för AMD. Det är mediabilden av produkten som är intressant. Dom vill inte se recensioner som visar att överblickade 6800 XT är snabbare än ett 6900 XT. Det skulle skada försäljningen av 6900 XT som är kortet som kommer dra in dom stora pengarna då marginalen är väldigt mycket högre på dessa då dom troligen kommer vara snabbaste GPU'n på marknaden.

Då kan man ju ställa sig frågan om 6900 XT har något överklockningsutrymme att tala om.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Då kan man ju ställa sig frågan om 6900 XT har något överklockningsutrymme att tala om.

Det har dom aldeles säkert. Dom har du samma power rating med fler transistorer med samma frekvenser.

Och hur kan det vara möjligt da? Jo genom binning givetvis. Dom behöver mindre spänning för samma frekvens. Och det är detta som skapar förutsättningen för OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Ska bli spännande att se var priserna hamnar när lagren blivit stabila om en månad eller tre.

Scrollar genom kommentarerna och såg din kommentar. ”Ja eller hur? När skrev hen detta”?

Tre månader senare.... Ser fortfarande skit ut

Visa signatur

5800X - 2080ti - DDR4 32gb 3200mhz - B550-F - Arctic LF II 240 - RM750X - H510 flow

Permalänk

Är 7500kr ett bra pris för en helt ny?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalvatioN:

Är 7500kr ett bra pris för en helt ny?

I dagens läge. Väldigt.
Allt under 9500:- får anses "billigt".

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Viking
Skrivet av SalvatioN:

Är 7500kr ett bra pris för en helt ny?

Ja, det är det absolut. Så länge du inte blandar ihop det med 6700 XT. För att 7500kr är riktigt bra för ett 6800 XT i dagsläget.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalvatioN:

Är 7500kr ett bra pris för en helt ny?

Ja, jag har beställt 6800 versionen för 9

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P