PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av QviW:

Elgiganten gick ut på sin instagram precis att det inte kommer några fler PS5or iår...

Ja och nej, de skrev att de inte vet när det kommer fler. Inte att det inte kommer några fler i år.

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Ja och nej, de skrev att de inte vet när det kommer fler. Inte att det inte kommer några fler i år.

De skrev på IG att det gäller bara EU. Jag skrev till de att det stog på deras Europa Twiter konto. De svarar: EU/UK. Jag skriver att det står också på flera europeiska länder såsom Spanien. Då svarar de att de har frågat om norden....

Jag orkar inte längre med detta. Får en maskin till midsommar av Webhallen kanske...

Permalänk

Faaaan! EG som lovat att jag "helt säkert" kommer få en i december. "Ingen risk att de blir försenade". Helvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Någon som har haft ny kontakt med amazon gällande 20/11?

Talade med 4 olika igår, deras kundtjänst funkar verkligen kasst då samtalet blev frånkopplat ett par gånger. Men det enda man får som svar är att den inte finns i lager, att de hoppas att den kommer in snart och att vi inte kommer få veta något förrän den skickas från lagret.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Faaaan! EG som lovat att jag "helt säkert" kommer få en i december. "Ingen risk att de blir försenade". Helvete.

De menar väl att det ej kommer fler än de som de redan sålt?

Visa signatur

OLED83C1 | RTX 5080 | Elac/SVS 7.1.2 | Switch 2 |

Permalänk
Skrivet av tonpaa:

De menar väl att det ej kommer fler än de som de redan sålt?

Ja kanske det, får hoppas på det! Jag tolkade det som att de inte får in fler än de som redan skickats...

Permalänk
Medlem

Chattade precis med Elgiganten. Och vi som redan har hunnit lägga våra orderar kommer att få dom den 7 december.

Det inlägget gäller nya beställningar

Permalänk
Medlem

Jo, ni som köpte från Netonnet och fått konsolen skickad. Tog ni Expressfrakt?

Permalänk
Skrivet av Zynken:

Chattade precis med Elgiganten. Och vi som redan har hunnit lägga våra orderar kommer att få dom den 7 december.

Tack för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zynken:

You're the man!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Chattade också precis med Elgiganten som sa att min leverans som lades 19/11 har förväntat leverandsdatum satt till 7/12.

Frågade även lite kring kommande släpp och handläggaren sa faktiskt följande: "Vi kommer att ha ett nytt utsläpp i början på december vet jag. Det är informationen som gäller i dagsläget, sen kan ju allting förändras med tanken på världssituationen.", var på jag svarade: "Förstår. Med "nytt utsläpp" menar ni då att de som redan har lagt en order men inte fått konsolen än kommer bli tilldelade en, eller kommer det finnas möjlighet för de som inte har lyckats lägga en beställning ännu att göra det då?", hennes svar blev då: "Ja, precis. Dom som inte lyckats få en konsol kommer ha möjligheten att köpa ett."

Permalänk

Cdon

De släppte ju inget idag som de gjort varenda dag nu den här veckan 😢

Permalänk

Helvete!!! 😢

Man börjar bli lite smått triggade då man försökt och kämpat i 8 dagar nu för att lyckas säkerställa ett Playstation 5 innan julafton, så att man kan spela under julledigheten 😡.
Någon som sitter på någon info om något kommande släpp innan jul eller någon som sitter på en extra bokning som de kan tänkas skänka till mig 🙃 skulle uppskattas till 100000%

/Daniel🐵

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zynken:

Praised be.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Man börjar bli lite smått triggade då man försökt och kämpat i 8 dagar nu för att lyckas säkerställa ett Playstation 5 innan julafton, så att man kan spela under julledigheten 😡.
Någon som sitter på någon info om något kommande släpp innan jul eller någon som sitter på en extra bokning som de kan tänkas skänka till mig 🙃 skulle uppskattas till 100000%

/Daniel🐵

Mjo, vi är ett gäng i samma sits. Blir ingen kul julledighet med fyra barn hemma som hoppats på ett PS5.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

A fan

Skrivet av Yorg:

Mjo, vi är ett gäng i samma sits. Blir ingen kul julledighet med fyra barn hemma som hoppats på ett PS5.

Det är förjävligt att scalpers är så egoistiska och bokar upp den lilla mängden vi i Sverige fick 😡🐵

Permalänk
Medlem

/Daniel🐵

Vet hur det känns! Har kämpat varje dag sen release, lyckades som sagt knipa en på Cdon igår och har inget bättre tips än att grinda vidare!! Förhoppningsvis lättar det snart, PS sa ju igår att det kmr påfyllning innan jul. Hoppas det avser norden också, den finaste julklappen hade varit att se alla scalpers stå med ett överflöd av konsoler som dom måste sälja under inköpspris.

Permalänk
Skrivet av Maiooo:

Vet hur det känns! Har kämpat varje dag sen release, lyckades som sagt knipa en på Cdon igår och har inget bättre tips än att grinda vidare!! Förhoppningsvis lättar det snart, PS sa ju igår att det kmr påfyllning innan jul. Hoppas det avser norden också, den finaste julklappen hade varit att se alla scalpers stå med ett överflöd av konsoler som dom måste sälja under inköpspris.

fan blev förvånad att de inte släppte några konsoler idag som de gjort i mån,tis,onsdag
Norden ingick inte i påfyllningen av ps5 nämnde Elgiganten

Permalänk
Skrivet av Andbert:

Chattade också precis med Elgiganten som sa att min leverans som lades 19/11 har förväntat leverandsdatum satt till 7/12.

Frågade även lite kring kommande släpp och handläggaren sa faktiskt följande: "Vi kommer att ha ett nytt utsläpp i början på december vet jag. Det är informationen som gäller i dagsläget, sen kan ju allting förändras med tanken på världssituationen.", var på jag svarade: "Förstår. Med "nytt utsläpp" menar ni då att de som redan har lagt en order men inte fått konsolen än kommer bli tilldelade en, eller kommer det finnas möjlighet för de som inte har lyckats lägga en beställning ännu att göra det då?", hennes svar blev då: "Ja, precis. Dom som inte lyckats få en konsol kommer ha möjligheten att köpa ett."

Du ger mig min sista hopp... EG har tagit bort storyn från IG med... De brukar hänga med i 24 timmar va??

Permalänk
Medlem

Har släppt mina bokningar på Inet, Amazon samt Elgiganten nu så några stackare kanske har tur att hugga dessa

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

It's happening?!? Har tidigare varit någon gul symbol

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem

Beställde på Webhallen 3:e september 2019. Diskversionen.

Var inne strax innan lunch på hemsidan för att titta status och då stod det "Finns att hämta" med gröna bokstäver.
Samtidigt stod artikeln som "saknas i lager".

Mailade dom för att förstå om jag verkligen kan hämta eller inte (inget svar ännu).
Men tittar jag nu är statusen "Mottagen" igen...

Någon annan som fick samma?

Visa signatur

En gång i tiden hade jag värstingrigg

Permalänk
Medlem

Skickad från Ginza idag tydligen, beställd 22/9.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Skrivet av BengaBang:

Skickad från Ginza idag tydligen, beställd 22/9.

hur? står ju leverans 2021? magic?

Permalänk
Medlem

Loggade in på Inet nu för att kolla min order.
Nu står det "I lager imorgon".
Diskversionen, bokad 2020-05-19.

Permalänk
Skrivet av Andbert:

Den personen som ta hand om IG kontot säger att de kommer inte att göra det...

Permalänk
Medlem

hur? står ju leverans 2021? magic?

Ingen aning faktisk, men fick informationen från postnord appen att dom registrerat ett paket och det är det enda som jag beställ därifrån. Kan ju också var något som blivit fel nu under Black Week.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoij:

Loggade in på Inet nu för att kolla min order.
Nu står det "I lager imorgon".
Diskversionen, bokad 2020-05-19.

Skumt.. har beställning lagd 18e som fortfarande är kvar på okänd

Permalänk

Playstation 5 Black Friday

någon som har någon info om ett kommande släpp ikväll?

Permalänk
Medlem

någon som har någon info om ett kommande släpp ikväll?

lär inte ske. alla är bokade för länge sedan