Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

My email came 19:51 on 11/20 still nothing.. i think im pretty good in line though since yours got shipped

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanFalun:

21.47 😜

Skrivet av Govno_swe:

Jag fick mitt Mail 21:25, amazon

Skrivet av Holmq:

My email came 19:51 on 11/20 still nothing.. i think im pretty good in line though since yours got shipped

Did you choose priority delivery or standard?
Asking to see why mine at 21:23 still haven’t shown before some people here.

Last time (19/11) people ordered from Amazon it looked like people with priority delivery were actually getting less prioritised by receiving their consoles on Monday/Tuesday while standard were getting them the day after 😂

Permalänk
Skrivet av Donhoz:

Did you choose priority delivery or standard?
Asking to see why mine at 21:23 still haven’t shown before some people here.

Last time (19/11) people ordered from Amazon it looked like people without priority delivery were actually getting less prioritised by receiving their consoles on Monday/Tuesday while standard were getting them the day after 😂

Jag tror att de menar mailet. Alltså bara en kille som har fått konsolen från den 20:e...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Jag tror att de menar mailet. Alltså bara en kille som har fått konsolen från den 20:e...

Jamen säg det dååå hehe!
Sitter här helt svettig och nervös i onödan.

Permalänk
Medlem

I chose priority delivery

Permalänk
Medlem

Någon som vet/hört hur det ser ut hos de som skulle få i Dec från MM? När i Dec blir det tror ni?

Permalänk
Skrivet av sifri:

Du beställde 20.57 från Amazon 20/11?

Ja jag fick orderbekräftelsen då på mailen den 20/11

Permalänk
Skrivet av Donhoz:

Did you choose priority delivery or standard?
Asking to see why mine at 21:23 still haven’t shown before some people here.

Last time (19/11) people ordered from Amazon it looked like people with priority delivery were actually getting less prioritised by receiving their consoles on Monday/Tuesday while standard were getting them the day after 😂

Standard delivery.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Did you choose priority delivery or standard?
Asking to see why mine at 21:23 still haven’t shown before some people here.

Last time (19/11) people ordered from Amazon it looked like people with priority delivery were actually getting less prioritised by receiving their consoles on Monday/Tuesday while standard were getting them the day after 😂

Took priority....

Permalänk
Medlem
Skrivet av cj_chrisse:

Ja jag fick orderbekräftelsen då på mailen den 20/11

Har du fått din ps5 och vilken tid beställde du?

Permalänk
Medlem

Säger väl inte mycket men Dustin svarade såhär angående min order 2020-10-24.

Hej,

Det är okänd leveranstid, troligtvis blir inte leverans förens någon gång kvartal 1-2 nästa år.

Vänliga hälsningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Kunde idag hämta ut min på webhallen!

Order lagd 2019-10-22 15:32 om det skulle vara av intresse för någon.

Ursprungsuppskattning va 2021 så det va ju jävligt gött med en tidig julklapp

Härligt, då kanske min order 2019-10-23 kan komma vilken dag som helst!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Härligt, då kanske min order 2019-10-23 kan komma vilken dag som helst!

Haha, när som helst nu!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Någon som hört något från komplett? Min beställning från 2020-04-23 har fortfarande beräknad leverans 2021-03-03.
Det kanske är önsketänkande, men jag trodde det skulle rassla till lite efter första och andra leveransen med folk som avbokar osv.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Chatta med amazon ska komma in i lager igen om 7-10 dagar, lite irriterande att jag inte fick min order trots att jag beställt före andra suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Chatta med amazon ska komma in i lager igen om 7-10 dagar, lite irriterande att jag inte fick min order trots att jag beställt före andra suck.

Är ju ändå positivt om så är fallet. Då finns det ju hopp att man hinner få i år.
Stora frågan är ju hur många enheter de får in om 7-10 dagar...

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Skrivet av sifri:

Chatta med amazon ska komma in i lager igen om 7-10 dagar, lite irriterande att jag inte fick min order trots att jag beställt före andra suck.

Är det vi som beställde den 20:e som ska få dessa? Eller de som beställde den 19:e? Har alla som beställde den 19:e fått sina??

Permalänk
Medlem

Så jag blev desperat, kontaktade en på Blocket och bestämde tid och plats. Kommer dit, då visar det sig att två andra också är där och han ville ha en live budgivning, så jag säger bara de 11.000 han lagt ut den för men de andra börjar pressa upp så det slutade på 13.500kr!! Sjukt.. Iaf om någon här skulle få en extra PS5 digital eller disc, spelar ingen roll och inte till ocker-pris hör av er. Står i köer hos alla handlare med inte särskilt hoppfull

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mkmk:

Så jag blev desperat, kontaktade en på Blocket och bestämde tid och plats. Kommer dit, då visar det sig att två andra också är där och han ville ha en live budgivning, så jag säger bara de 11.000 han lagt ut den för men de andra börjar pressa upp så det slutade på 13.500kr!! Sjukt.. Iaf om någon här skulle få en extra PS5 digital eller disc, spelar ingen roll och inte till ocker-pris hör av er. Står i köer hos alla handlare med inte särskilt hoppfull

Herregud, det där är för fan next level shit xD.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sifri:

Chatta med amazon ska komma in i lager igen om 7-10 dagar, lite irriterande att jag inte fick min order trots att jag beställt före andra suck.

Du kommer nog få din långt innan Webhallen betat av 2019 års bokningar. Men förstår frustrationen.

Skrivet av Mkmk:

Så jag blev desperat, kontaktade en på Blocket och bestämde tid och plats. Kommer dit, då visar det sig att två andra också är där och han ville ha en live budgivning, så jag säger bara de 11.000 han lagt ut den för men de andra börjar pressa upp så det slutade på 13.500kr!! Sjukt.. Iaf om någon här skulle få en extra PS5 digital eller disc, spelar ingen roll och inte till ocker-pris hör av er. Står i köer hos alla handlare med inte särskilt hoppfull

Tanken som slår mig är att de två andra är kumpaner som försöker hetsa upp priset än mer.

Finns nog samtidigt gott om folk som kan betala de summorna. Utlandssemestern blev inte av i år så man kan ta kostnaden. Eller gnälliga barn som måste ha en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Du kommer nog få din långt innan Webhallen betat av 2019 års bokningar. Men förstår frustrationen.

Tanken som slår mig är att de två andra är kumpaner som försöker hetsa upp priset än mer.

Finns nog samtidigt gott om folk som kan betala de summorna. Utlandssemestern blev inte av i år så man kan ta kostnaden. Eller gnälliga barn som måste ha en.

Tänkte samma sak men en av de personerna kom från samma t-bana som mig så tveksamt att han var kumpan. Jag blir bara så förbannad att man för det första vill ha sjukt betalt och sedan är ännu girigare och pressar upp priset. Jag kommer nu betala Max 2000kr mer om jag inte för tag på en via handeln innan jul, jag har tagit 3,5 veckors semester som jag sparat från sommaren för att kunna sitta och spela, vilken waste om jag sitter utan 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mkmk:

Så jag blev desperat, kontaktade en på Blocket och bestämde tid och plats. Kommer dit, då visar det sig att två andra också är där och han ville ha en live budgivning, så jag säger bara de 11.000 han lagt ut den för men de andra börjar pressa upp så det slutade på 13.500kr!! Sjukt.. Iaf om någon här skulle få en extra PS5 digital eller disc, spelar ingen roll och inte till ocker-pris hör av er. Står i köer hos alla handlare med inte särskilt hoppfull

Varför gynna såna avskum?

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Ni som beställde från Elgiganten på launch day, med leverans nu i tidig december, har ni hört något avseende era ordrar?

I min beställningsbekräftelse stod det preliminärt leverans i slutet av denna vecka, men har inte hört något mer sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Varför gynna såna avskum?

Det sista jag vill göra med börjar bli desperat, sparade 3,5 veckors semester till nu under december som börjar nästa vecka och jag har bokstavligen inget att göra

Permalänk
Skrivet av Sushoz:

Ni som beställde från Elgiganten på launch day, med leverans nu i tidig december, har ni hört något avseende era ordrar?

I min beställningsbekräftelse stod det preliminärt leverans i slutet av denna vecka, men har inte hört något mer sedan dess.

Har varit i kontakt med dem några gånger. Verkar som att de räknar med att få in konsoler på fredag denna vecka och att de levereras i början på nästa vecka. De har via chatt och telefon lovat stt det inte blir några förseningar men hur mycket man kan lita på det är väl oklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mkmk:

Det sista jag vill göra med börjar bli desperat, sparade 3,5 veckors semester till nu under december som börjar nästa vecka och jag har bokstavligen inget att göra

Säga till chef "det blev ändrade planer, lumgt om jag jobbar ändå?" 👍

Permalänk

Hur: Online
Var: Ginza
När: 26/11/2020
Modell: Disc
Status: Okänt

Kan tillägga att när jag pratade med Ginza i torsdags sa de att jag hade plats 455 i kön, de beräknade att få in 4st innan årsskiftet. Så 451 kvar då efter årsskiftet tills min tur. De beräknade att få in resterande under Q1 (men det har de säkert inget bekräftat). Vet att jag var sent ute, hade hoppats att kunna norpa en vid release men där var jag lite väl naiv.

Så om någon ångrat sig och vill sälja en disc version som de fått över så skicka gärna PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Du kommer nog få din långt innan Webhallen betat av 2019 års bokningar. Men förstår frustrationen.

Tanken som slår mig är att de två andra är kumpaner som försöker hetsa upp priset än mer.

Finns nog samtidigt gott om folk som kan betala de summorna. Utlandssemestern blev inte av i år så man kan ta kostnaden. Eller gnälliga barn som måste ha en.

Sjuka är att de är min vän sons konsol haha inte min jag är bara trött på man ska få va i kö men de verkar va lotto ändå haha 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Har varit i kontakt med dem några gånger. Verkar som att de räknar med att få in konsoler på fredag denna vecka och att de levereras i början på nästa vecka. De har via chatt och telefon lovat stt det inte blir några förseningar men hur mycket man kan lita på det är väl oklart.

Tack för svar! Då är det bara att vänta ihärdigt tills nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mkmk:

Så jag blev desperat, kontaktade en på Blocket och bestämde tid och plats. Kommer dit, då visar det sig att två andra också är där och han ville ha en live budgivning, så jag säger bara de 11.000 han lagt ut den för men de andra börjar pressa upp så det slutade på 13.500kr!! Sjukt.. Iaf om någon här skulle få en extra PS5 digital eller disc, spelar ingen roll och inte till ocker-pris hör av er. Står i köer hos alla handlare med inte särskilt hoppfull

Mannen sådär kan du inte göra. Du kan inte gynna såna och speciellt med den där fejkbudgivningen. Du skulle spottat på honom och gått därifrån.