PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av padinni:

Jag med både disc och digital!

PM

Permalänk
Medlem

quite surprise only me so far, at least in this forum. I knew that lots of ppl booked on 11/20, so should be more, or I will get a bag of rice in a hour. Let's see, I will keep you guys posted.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akitokid:

last night, around 19.30

Sry, meant when you got the confirmation of your purchase on the 20/11, not the email that tour ps5 is being shipped.
just to try to descide how far behind i’m in the queue based on when i got my order confimation e-mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akitokid:

quite surprise only me so far, at least in this forum. I knew that lots of ppl booked on 11/20, so should be more, or I will get a bag of rice in a hour. Let's see, I will keep you guys posted.

That’s great news that your unit has been dispatched!
My order was placed a couple of hours later so I’m not exactly next in line, still being optimistic about recieving it before christmas though

Permalänk
Medlem
Skrivet av snav:

Sry, meant when you got the confirmation of your purchase on the 20/11, not the email that tour ps5 is being shipped.
just to try to descide how far behind i’m in the queue based on when i got my order confimation e-mail.

The confirmation? I don't get one this time. I got one email 2 mins after I booked and said "your order is placed, but we don't when we will ship it".
Then the 2nd email is the confirmation and shipment last night, togother with a notification from Postnord app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akitokid:

The confirmation? I don't get one this time. I got one email 2 mins after I booked and said "your order is placed, but we don't when we will ship it".
Then the 2nd email is the confirmation and shipment last night, togother with a notification from Postnord app.

The first mail you mentioned, "your order is placed" email, what exact time did you receive that?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ng1ng3:

That’s great news that your unit has been dispatched!
My order was placed a couple of hours later so I’m not exactly next in line, still being optimistic about recieving it before christmas though

I think you will get it, recently news said there will be more PS5 before the holiday, so hope you can get yours.

The said thing on mine is, last week I don't know whether I will get it from Amazon so I bought one on Tradea last week with a pretty high price, but the worse thing is, I got jackpot, my ps5 will just crash everytime I play any PS5 games (This issue has been discussed in Reddit), so I call SONY last week for a repair/return. I should've wait a bit, but who knows.

Now I am in a dilemma how should I do with my ps5s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

The first mail you mentioned, "your order is placed" email, what exact time did you receive that?

as I said, 2 mins after I booked on the website, you may check the thread to see when exactly.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akitokid:

as I said, 2 mins after I booked on the website, you may check the thread to see when exactly.

Nice dude!
I ordered mine from Amazon 20:03 so I hope I'll get it this week too

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Nice dude!
I ordered mine from Amazon 20:03 so I hope I'll get it this week too

I hope you can get yours asap, cheers!

Permalänk
Medlem

Chattade med Amazon precis för att kolla läget;

"
- Ja det kan stämma att vissa har fått sina konsoler utskickade. Vissa av dessa varor är returvaror som skickats tillbaka till oss oöppnade. Det stämmer även att vi har ett kösystem så om du beställde en kvart efter så borde du ligga ganska bra till i kön.
Jag har dock inget exakt datum för när just din leverans kan skickas ut, utan detta beror helt på hur det ser ut i vårat lager.

- Ja det står att den gjordes 20 november 2020 20.01
Så jag skulle säga att du ligger bra till i kön.

- Det är även främst digital edition som skickats ut nu på sistone, vilket du även beställt."

Permalänk
Medlem

Har min bekräftelse 21.52..... Känns som att det kan ta ett tag tills det är min tur

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Skrivet av bardbard:

Har min bekräftelse 21.52..... Känns som att det kan ta ett tag tills det är min tur

Haha min är 21.59 :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akitokid:

Got my confirmation e-mail 20:05 so i placed the order around 8-ish so hopefully i will recieve it before Q1 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av akitokid:

Do you mean the "around 19:50"? So you got your confirmation e-mail 19:52 exactly?

That'd be nice since that's the minute I got mine.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Do you mean the "around 19:50"? So you got your confirmation e-mail 19:52 exactly?

Han fick bekräftelsen 19.49 så förmodligen 19:47-48.
Måste varit en av de första... Inte hört någon innan den tiden.

Permalänk

Aldrig har väl tilliten till återförsäljare varit så låg som den varit under PS5-releasen. Ingen som verkar tro att konsolerna skickas ut i tur och ordning utan ska besvära supporten med icke-ärenden eller jaga tid på bekräftelse-mejl. 😁 Vore det så att konsoler ändå levereras till personer som stått kortare tid i kö (t. Ex pga returer eller särskilda butikssaldon som på inet) så hade jag personligen hellre varit lyckligt ovetandes då man med all säkerhet inte kommer att få den tidigare för att man ger butikerna en knäpp på näsan.

Jag blev dock lite hoppfull över att åtminstone en konsol skickats från Amazon. Jag beställde 20.20 för den som undrar. 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

The disc version is 19.51 and the digital version is 19.49

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggelump:

Aldrig har väl tilliten till återförsäljare varit så låg som den varit under PS5-releasen. Ingen som verkar tro att konsolerna skickas ut i tur och ordning utan ska besvära supporten med icke-ärenden eller jaga tid på bekräftelse-mejl. 😁 Vore det så att konsoler ändå levereras till personer som stått kortare tid i kö (t. Ex pga returer eller särskilda butikssaldon som på inet) så hade jag personligen hellre varit lyckligt ovetandes då man med all säkerhet inte kommer att få den tidigare för att man ger butikerna en knäpp på näsan.

Jag blev dock lite hoppfull över att åtminstone en konsol skickats från Amazon. Jag beställde 20.20 för den som undrar. 😉

Du missförstår nog, det handlar inte om misstro mot ÅF, det handlar om att försöka göra en bedömning av chansen att få den till jul eller om jag behöver jaga andra julklappar till en bunt mycket besvikna barn.

Skrivet av akitokid:

The disc version is 19.51 and the digital version is 19.49

Thanks!

Visa signatur

Permalänk

Beställde också från Amazon 20/11, fick bekräftelsemail klockan 20:00 prick. Men har låga förväntningar för att hålla mig sansad.

Visa signatur

Main: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 9070 XT | Phanteks P600S | Endeavour
HTPC: Ryzen 5 7600 | ASRock B650M-HDV | 32GB DDR5 | RX 5500 XT | A3-mATX | Bazzite
NAS: Ryzen 7 5700G | Gigabyte B550 GX | 64GB DDR4 | 4x4TB | Enthoo II SE | TrueNAS Scale
Släpbar: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 32GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora/W11
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Skrivet av Yasasin88:

21.47 😜

Permalänk
Skrivet av StefanFalun:

21.47 😜

Haha Nice, hoppas vi både får något besked snart, för min del blir nog ett tag haha.

Permalänk
Skrivet av Yasasin88:

Jag fick mitt Mail 21:25, amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av akitokid:

I ordered it on 20 Nov around 19.50, and will arrive today. Disc version, also booked Digitial version, I think I may need to cancel it.

I ordered 19:53 still no update

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasasin88:

Mitt kom 21:08

Permalänk
Skrivet av NorBiz:

Mitt kom 20:57 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av cj_chrisse:

Mitt kom 20:57 🙂

Du beställde 20.57 från Amazon 20/11?

Permalänk
Skrivet av DonviiCorleone:

Varför var det på deras europeiska kontot då?

Från EG:
"VI FÅR MYCKET FRÅGOR JUST NU..

Vi vet för tillfället inte när vi får in fler PS5or.

Sony gick ut med en Tweet igår om att det kommer fler PS5 innan December slut. Vi har fått bekräftat att detta endast gäller USA.

Men så fort vi vet så går vi ut med all info på vår Instagram. Så håll utkik!"

Permalänk
Skrivet av NorBiz:

20:07 här

Permalänk
Skrivet av PriPPs123:

Från EG:
"VI FÅR MYCKET FRÅGOR JUST NU..

Vi vet för tillfället inte när vi får in fler PS5or.

Sony gick ut med en Tweet igår om att det kommer fler PS5 innan December slut. Vi har fått bekräftat att detta endast gäller USA.

Men så fort vi vet så går vi ut med all info på vår Instagram. Så håll utkik!"

Till mig sa den personen som tar hand om IG kontot att var USA/UK. Vem vet vad som kommer hända...