Permalänk

varning lek inte med fläktar

satt just och kollade villka fläktar som funkar o så...SPLATTT så sågar en 120mm fläkt mig i lillfingret..hmm måste stänga av vattenkokaren tänker man och går iväg för att göra det, sen får man se ett blodspår som skulle få alla världens hajar att hitta mig!! så nu sitter jag här med världens smärta i lillfingret >:)

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på en varningsetikett på en motorsåg. "Varning: Vidrör ej klingan vid gång".

Permalänk
Medlem

Hehe, ha gjort samma sak med en 80mm fläkt @ 12V.
Fint jack i fingret.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

.

Permalänk
Medlem

hehe.

brorsan körde ner pekfingret i våran kupé värmare när han var 2år jävlar vilken smäll det vart. hehe han klarade sig.

// 225MMX

Visa signatur

Det tror du..

Permalänk
Medlem

tror ni får slänga in en säkerhetsbegäran för ISO-bestämmelser om fläktgaller på datorfläktar så man inte kan skada sig

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem

Heh... häromdagen fick jag ett fläktblad på en 80mm, under nageln. Det var inte kul. :E

Permalänk
Medlem

ge fan i att stoppa fingrarna i fläktar som går!

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Hedersmedlem

Jag lyckades knäcka pekfingernageln, fingret med för den delen, på en 80mm panaflo fläkt för några år seden. Det gjorde inte lite ont kan jag säga...

Se upp för moderkort också, inte skönt att trampa på...

Farsan har förresten en 120x120x38 fläkt. Den ska jag nog hålla fingrarna borta från. Metallblad och cirka 2200 rpm skulle nog kunna göra större skada än en gammal 80mm

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

kör den på 30v och skiva gurka med den

Permalänk
Medlem

Jag har 4 st 120mm Papst fläktar. gjorda för 24v. testade dem på 40v. Låg ner på backen och fläkten svävade.. Skulle man komma åt den så *SPLATT* Som att hoppa in i en gräsklippare eller något. Fläktar är farliga och bör inte användas av folk under 18år.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

haha jag har gjort samma sak två dar i rad d:P sug på den du

Permalänk
Medlem

Jag brukar då stoppa fläktar i mitten, inte på bladen.. så sparar man på fingerspetsarna..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
ge fan i att stoppa fingrarna i fläktar som går!

Hahaha, exakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
ge fan i att stoppa fingrarna i fläktar som går!

Man ska pilla med allt som går att pilla med.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

ett annat kul sätt att demolera fingrarna på är att spetsa dom på den vassa sågtandade kanten som förekommer på nästan alla sorters tejphållare

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

har hackat upp knogen på ett finger med en cpu-fläkt som varvade 5000 r/m
jag har också slicat upp tummen med en sån här pennvässare med vev på, var nyfiken och skulle plocka sönder den slant och fick fyra jätte fin djupa jack i tummen.

Visa signatur

det är manligt att fela, och än mer manligt att stå för det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Man ska pilla med allt som går att pilla med.

Nä men titta, en transformatorstation.. FZZZT..PANG!! En styck död datornörd nästa.

Permalänk
Medlem

Undrar om jag ska prova samma sak med polarens 120mm 230V ;):rolleyes:

Permalänk

jag körde in pekfingret i en 120 millimetare när jag skulle svara i telefonen jag. Det känns ju iaf, ca 2 mm djupt jack i fingertoppen... jaja.... skit händer.

Visa signatur

Just cuz I'm not paranoid doesn't mean they aren't watching

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost
Nä men titta, en transformatorstation.. FZZZT..PANG!! En styck död datornörd nästa.

Det finns en risk att jag kommer att hålla på med såna eftersom jag går el.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

lite sjukt....

Jag fick en lite sjuk ide att stoppa något mera viktigt i fläkten ni som inte vill läsa mera sluta nu.

Det gjorde ass ont men fläkten klara sig och så körde jag inte så många varv men jag kunde inte runka på en väcka men man klarar sig heheh

Visa signatur

[size="-5"]:H_22/|p4 2000Mhz,|RAM 512 rdram|XP PRO |Geforce3 Ti 500 64mb|120gb Ibm, 60gb Seagate, och 2st 120 Maxtor|hemsida:
[/size][size="-5"]Hej mitt namn är Alexander och bor i maspelösa det är en liten by långt ut i skogen.
Så jag är en redig buch man.
[/size]

Permalänk

Jag har en ~130mm papst fläkt gjort för 220V...gjord i metal...inte kul att leka med

Permalänk
Medlem

Jag lekte med lite olika fläktar i datorn... skulle kolla hur högljudda dom var samt kolla hur bra dom blåste...

Jag stoppar in en NoName fläkt och tappar den... Den flyger runt i datorn och slår loss en bit av grafikkortet (Inget skadades dock, tror jag)... När jag försöker få tag i den, åker den på lillfingrets knoge och tummen... Sen orkade jag inte mer och stängde av datorn på nätagget.

Permalänk
Medlem

Re: lite sjukt....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_22
Jag fick en lite sjuk ide att stoppa något mera viktigt i fläkten ni som inte vill läsa mera sluta nu.

körde du in kuken i fläkten ? normalt eller ?

Det gjorde ass ont men fläkten klara sig och så körde jag inte så många varv men jag kunde inte runka på en väcka men man klarar sig heheh

Visa signatur

ErU?

Permalänk
Medlem

Gjorde samma sak med en 7000rpm's thermaltake orb en gång. Tänkte sätta fingret på lite försiktigt för att se om den snurrade (fan vet vad jag tänkte med den gången, den lät ju som en jävla vinkelslip så klart den var igång). TJONK sa det så hade fläkten kapat bort 1mm av pekfingertoppen.