JBL Quantum 800 "brickade"

Permalänk
Medlem

JBL Quantum 800 "brickade"

Hej,

Jag beställde precis som många andra ett par JBL quantum 800 under Black Friday.

Jag följde processen med att ansluta dom till laptopen via USB med "2.4G-stickan".

När jag sedan installerade den nya programvaran som det stod att man skulle göra, så avbröts installationen runt 70 procent och det stod error. Trodde först att dom hade laddat ur eller någonting men efter att ha laddat som var dom typ helt stendöda förutom att LED-indikatorn fungerar när man ansluter dom så att dom laddas.

Läst på reddit att fler haft samma problem men lyckas lösa det på diverse sätt, har dock inte lyckats själv. Någon som har något tips på vad man kan göra för att lösa problemet eller hur man fabriksåterställer hörlurarna?

Permalänk
Avstängd

Läste runt att de som löst det använt sig av USB kabel och connectat genom USB3.0 (räcker ej med USB 2.0 i fronten på datorn) för att sedan fortsätta uppdatera firmware eller factory resetta dom i programmet.
Även om LED indikationerna inte visar att de fungerar så fungerar dom tydligen.

Vet inte hur bra firmware uppdateringar är med trådlösa medel

EDIT: Även mitt Astro A50 headset uppdateras i medföljande laddningsstation som är kopplad med USB till dator eller direkt med USB kabel mellan lurar och dator. Är nog bäst att köra just firmware uppdateringar med kabel även om företagen ber en försöka med trådlösa funktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Läste runt att de som löst det använt sig av USB kabel och connectat genom USB3.0 (räcker ej med USB 2.0 i fronten på datorn) för att sedan fortsätta uppdatera firmware eller factory resetta dom i programmet.
Även om LED indikationerna inte visar att de fungerar så fungerar dom tydligen.

Vet inte hur bra firmware uppdateringar är med trådlösa medel

EDIT: Även mitt Astro A50 headset uppdateras i medföljande laddningsstation som är kopplad med USB till dator eller direkt med USB kabel mellan lurar och dator. Är nog bäst att köra just firmware uppdateringar med kabel även om företagen ber en försöka med trådlösa funktioner.

Tack för tips, men det fungerade dessvärre inte, har suttit i typ 2h för att försöka på alla olika sätt som folk lyckats lösa problemet på. Valde att skicka tillbaka dom och förklara läget då jag anser att man inte ska behöva gå igenom all detta krångel när man köper lurar som kostar typ 2300 vid originalpris.