Permalänk
Medlem

Tack vare denna tråd...

...har jag haft koll på NoN, drog precis iväg en beställning på 5900X någon minut innan det postades att den fanns igen. Hoppas på leverans under veckan nu. Skulle egentligen ha en 5600X men vad gör man

Permalänk

Min order till en 5900x från NetOnNet försvann idag på mina sidor... igår fanns den som "Mottagen". Undrar vad som hänt... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av zap117:

vågar inte chansa med beställningarna . har inte råd å ligga ute med 6k till innan jul heller

Faktura på NoN betalas 2021-01-31 om du inte vill ligga ute med pengarna

Permalänk
Medlem

Hur är det med Far Cry 6 på NoN, är det affärbundet och är de isf med i kampanjen? Har någon redan fått kod/processer från dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo:

Hur är det med Far Cry 6 på NoN, är det affärbundet och är de isf med i kampanjen? Har någon redan fått kod/processer från dom?

Jag har inte fått någon kod för Far Cry 6, haft min 5900X i 1,5 vecka ungefär från NON.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Jag har inte fått någon kod för Far Cry 6, haft min 5900X i 1,5 vecka ungefär från NON.

Det är väl bara Webhallen och Inet som är kopplade till den kampanjen tror jag, så om man är intresserad av det spelet är det en bra bonus att beställa från dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Det är väl bara Webhallen och Inet som är kopplade till den kampanjen tror jag, så om man är intresserad av det spelet är det en bra bonus att beställa från dem.

Skillnaden är att NON har cpuer, de har inte inet och webhallen. Såg att de finns 5900X på NON internet lager nu för beställning.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Skillnaden är att NON har cpuer, de har inte inet och webhallen. Såg att de finns 5900X på NON internet lager nu för beställning.

Exakt, har inne bokning på 5600X/5800X/5900X hos webhallen men där ligger jag nog 2021. Spelet hade varit en bonus men har inte direkt följt/spelat Far Cry-serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Skillnaden är att NON har cpuer, de har inte inet och webhallen. Såg att de finns 5900X på NON internet lager nu för beställning.

Tänk om vi alla har helt fel och det egentligen är brist på Far Cry 6 koder och att både Inet och Webhallen har massvis med CPUer som bara ligger och väntar på sin lilla bundlade Far Cry 6 kod innan dom får skickas iväg.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 White

ASUS ROG STRIX X570-E | AMD 5900X | EVGA RTX 3080
Corsair LPX 32GB | Samsung 970 1TB / Samsung 850 Pro 512GB / Samsung 870 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo:

Exakt, har inne bokning på 5600X/5800X/5900X hos webhallen men där ligger jag nog 2021. Spelet hade varit en bonus men har inte direkt följt/spelat Far Cry-serien.

@Zixel Haha eller hur. xD

Ja, jag beställde en 5900X hos webhallen kl 15:03 på releasedagen, hade ordernr 0135. Någon dag efter release la jag en extra beställning på netonnet. Så sjukt också för fick mail den 23:e att de inte visste när netonnet skulle ha cpun på lager, sen senare samma kväll får jag mail om att ett paket från netonnet är påväg. Ingen va gladare än jag.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Netonnet är räddaren i nöden!

Allt hänger på ett Noctua AM4 fäste nu

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt det här med leveransen från NoN, har inte fått någon uppdatering än (beställd 26/11) . Har instabox som leveranssätt. Supporten på NoN är förstås stängd helg också så får vackert vänta och se vad som händer, tufft i dessa tider 🤪

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Skrivet av brize:

Mycket märkligt det här med leveransen från NoN, har inte fått någon uppdatering än (beställd 26/11) . Har instabox som leveranssätt. Supporten på NoN är förstås stängd helg också så får vackert vänta och se vad som händer, tufft i dessa tider 🤪

Exakt samma sits som dig på alla punkter. Man får sitta lugnt i båten :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Mycket märkligt det här med leveransen från NoN, har inte fått någon uppdatering än (beställd 26/11) . Har instabox som leveranssätt. Supporten på NoN är förstås stängd helg också så får vackert vänta och se vad som händer, tufft i dessa tider 🤪

Såvida du inte tog ett betalalternativ som kräver kreditupplysning som av någon anledning nekats eller liknande så bör du få.

Rent logiskt tror jag inte deras system favoriserar vissa kunder.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Japp! 🙂

Orderstatus: Skickad
Den är även registrerad hos Postnord.

Snart sker det nog även för dig skulle jag tro.

Inte hänt med något med min än men jag beställde 2 dagar efter dig.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Såvida du inte tog ett betalalternativ som kräver kreditupplysning som av någon anledning nekats eller liknande så bör du få.

Rent logiskt tror jag inte deras system favoriserar vissa kunder.

Faktura så de har kört en liten koll, men det gjordes i samband med köpet för två veckor sedan utan något problem vad jag vet. Men det verkar som om de inte har någon prio på vad som packas när, säkert bf som ställer till det för deras lager som alla andra. Får se imorgon helt enkelt 🙂

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Inte hänt med något med min än men jag beställde 2 dagar efter dig.

Aningen konstigt då någon här nämnde att han beställt sin i fredags och verkar fått sin packad/skickad redan. Kanske har de bara inte hunnit packa alla reserverade ordrar idag och fortsätter imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Aningen konstigt då någon här nämnde att han beställt sin i fredags och verkar fått sin packad/skickad redan. Kanske har de bara inte hunnit packa alla reserverade ordrar idag och fortsätter imorgon?

Håller tummarna för att det är så. Beställde min i slutet av november och har också bara fått statusen ”mottagen”. Vore illa om de som har förhandsbokat skulle få vänta längre än de som beställde i fredags.

Permalänk
Medlem

Min beställning på en 5900x som jag gjorde i fredags (4/12) på Netonnet har haft status "Mottagen". Nyss när jag gick in på "Köphistorik" så är listan tom. Tidigare köp är också borta. Fick dock en orderbekräftelse i fredags. Men man börjar ju undra

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Håller tummarna för att det är så. Beställde min i slutet av november och har också bara fått statusen ”mottagen”. Vore illa om de som har förhandsbokat skulle få vänta längre än de som beställde i fredags.

Jag har ingen aning om hur det ser ut vid packningsavdelningen hos NoN, men de är såpass stora att det antagligen är väldigt många "packningsband" och att ni som hittills inte fått eran order uppdaterad helt enkelt låg i ett något långsammare flöde.
Arbetsdagen är kanske slut och de fortsätter väl imorgon, mitt paket kommer väl antagligen ändå ligga där till imorgon då jag är tveksam till att Postnord gör några upphämtningar på en söndag.

Misstänker att du bara behöver lida lite fram till imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Jag har ingen aning om hur det ser ut vid packningsavdelningen hos NoN, men de är såpass stora att det antagligen är väldigt många "packningsband" och att ni som hittills inte fått eran order uppdaterad helt enkelt låg i ett något långsammare flöde.
Arbetsdagen är kanske slut och de fortsätter väl imorgon, mitt paket kommer väl antagligen ändå ligga där till imorgon då jag är tveksam till att Postnord gör några upphämtningar på en söndag.

Misstänker att du bara behöver lida lite fram till imorgon.

Ah, jag tror att du har helt rätt

Det verkar f.ö. som att backloggen för orders börjar släppa nu. Hört på flera håll att butiker börjat få in större leveranser av Ryzen CPU:er så förhoppningsvis dröjer det inte allt för lång tid innan alla som har beställt en har fått en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

@Zixel Haha eller hur. xD

Ja, jag beställde en 5900X hos webhallen kl 15:03 på releasedagen, hade ordernr 0135. Någon dag efter release la jag en extra beställning på netonnet. Så sjukt också för fick mail den 23:e att de inte visste när netonnet skulle ha cpun på lager, sen senare samma kväll får jag mail om att ett paket från netonnet är påväg. Ingen va gladare än jag.
https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/201238?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjIwMTIzOCIsImZpbHRlcnMiOlsidD1zbGlkZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiIzYWExMjFmYjU0ZGFmNGFiZTYyMWE2NmMyYzEwY2E5MCJ9

snygg build ! får du för temps ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zap117:

snygg build ! får du för temps ?

5900x stock så toppade jag ca 60c i multitestet cinebench R23.
Med pbo +200mhz, x10 Scala toppar jag ca 75c.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Verkar som Inet får in ett stort lass med 5800x denna vecka som kommer, står att det skall skickas med instabox på onsdag för mig helt plötsligt.

(Beställde 30/11)

Permalänk
Medlem

Gällande Far Cry 6 via NetonNet så blev jag intresserad av vem som deltog i kampanjen och enligt AMD's Terms of Serice så är NetonNet med, se https://www.amdrewards.com/terms under EMEA

Participating Component and System Integrators by Region:
EMEA: ..., Inet, ..., Net On Net, ..., Webhallen

Så ni som är sugna på Far Cry 6 och har handlat på NetonNet borde kolla med supporten.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Hade grön bock på min 5900x på Webhallen igår, men idag är den gul igen. Vad hände där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Hade grön bock på min 5900x på Webhallen igår, men idag är den gul igen. Vad hände där?

den transporteras

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ni som beställt den 4:e december från Netonnet och fått era cpu:er skickade, vilken tid beställde ni och vilken leveransmetod tog ni?

Permalänk
Medlem

Jag beställde en 5950X 5 november kl 15:02 enligt bekräftelsen från WH. Jag hade hyfsat lågt turordningsnummer. Exakt vet jag inte men det bör ha varit ca 100-300 enligt diskussioner tidigare. Igår fick jag sms och idag hämtade jag ut den. Men, både moderkort och GPU är på väntlistan, så det finns inget att testa den med...

EDIT: 5 november menade jag, inte december

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jickel:

Skulle precis skriva detta. Såg det för ca 15 minuter sen och la direkt en beställning som bekräftades 14:58, uppdaterar här med hur det utvecklar sig.

Edit: Om någon Göteborgare är ute efter en 5950X så verkar det finnas i Järnbrottsbutiken? https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...

Min 5900x från NoN bekräftades också idag och ska levereras med Best imorgon måndag.