PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Jag tror att det finns goda skäl att inte specificera för distributören vad det är. Förvånar mig inte om man har emballerat rejält för att dölja innehållet.

Detta gällde EG’s mail till mig om Leveransbekräftelse. Det står bara ”Produkt/produkterna skickas från vårt lager idag.”, d.v.s. inte ens ett beställnings- eller order-nummer. 🙂

Permalänk
Medlem

Det ballar uuuuur

Stod utleverans påbörjad kl 07:31
Och nyss uppdaterades det med Utleverans påbörjad kl 12:19
Måste ha gått snett där någonstans.

Detta från ett ställe ca 40min härifrån.
Tur att mitt ombud har öppet till 21, så jag hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Med lite tur kanske de som köpt från övriga butiker får lite andrum inom kort. Era frågor har tyvärr drunknat i flödet emellanåt. Men snart så.

Haha ja! 😄 Tråden förvandlades till "Logistik - Elgiganten & Bring"

Visa signatur

//Richard

Permalänk
Medlem

Nu står det bara ”Hoppsan något gick fel! Vänligen kontrollera dina uppgifter” när jag trycker spåra... jaha det var det det...

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Nu står det bara ”Hoppsan något gick fel! Vänligen kontrollera dina uppgifter” när jag trycker spåra... jaha det var det det...

Samma här! Nu har det ballat ur på riktigt, haha 😆

Permalänk

Någon som har samma problem?Jag kan inte spåra sändningen.Var på väg till ombud.
https://imgshare.io/image/NKnOK9

Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

Samma här, gissar att deras spårningssystem ligger nere för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweClockersUser:

EN upplysning för folk som vill ändra destination - > så som leveransadress/ombud på paketen, GÖR INTE DET om ni vill ha de tidigare.
Kundsupporten på Bring sade att det dröjer 3 dagar innan de gör den ändringen och paketet kommer att ligga i terminalen/stilla under den tiden och det kan dröja så länge som hela december månaden då Bring har otroligt mycket paket att hantera. Tålamod Boys/Girls!

Så om man vill ta hemleverans istället för ombud?

Permalänk
Medlem

Köpte min den 19/11 12:20 från EG, blev skickad igår och imorse stod det ligger för utleverans men nu fungerar inte spårningen längre.
Står bara "nop" efter man tryck Spåra och under spåraknappen "Hoppsan! Något gick fel. Vänligen kontrollera dina uppgifter och försök igen"
Undra om deras system ligger nere eller om den 'råkat försvinna'.

Permalänk
Skrivet av mirre55:

Köpte min den 19/11 12:20 från EG, blev skickad igår och imorse stod det ligger för utleverans men nu fungera inte språngningen längre.
Står bara "nop" efter man tryck Spåra och under spåraknappen "Hoppsan! Något gick fel. Vänligen kontrollera dina uppgifter och försök igen"
Undra om deras system ligger nere eller om den 'råkat försvinna'.

Det ligger nere, inte konstigt med tanke på hur många som märkte att det hände inom några minuter. Lär vara en armé som sitter hemma och f5ar hela dagen idag och belastar systemet.

Permalänk

Det går att använda chatten på Brings sida. Bara tryck in spårnummer så talar boten om status.

Permalänk
Medlem

Brings spårningsportal gick också ner samma dag som EGs första utlevererans skedde. Men paketen kom fram den dagen ändå. Gissar att det är/var massa F5 på sidan. Vet att jag gjorde det i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sagittarius A:

Det ligger nere, inte konstigt med tanke på hur många som märkte att det hände inom några minuter. Lär vara en armé som sitter hemma och f5ar hela dagen idag och belastar systemet.

Haha, ja bristen på PS5or och att man var säker på att man skulle få en först i slutet på Q1 har gjort en lite lätt störd när det gäller denna sändningen.

Som du säger jag har tryckt på spåraknappen mer än en gång för o utrycka det milt.

Permalänk
Skrivet av iTox:

Så om man vill ta hemleverans istället för ombud?

Yeah, undvik det. Dessutom tar hemleveransen faktiskt längre tid enligt supporten då det är mycket paket i deras hemleverans avdelning. Detta gäller Stockholmsområdet, kan inte tala för andra regioner dock.

Permalänk
Medlem

Även jag har nu fått mejl från EG, det är påväg! 🥳

Version: DE
Beställt: 19/11

Permalänk
Medlem

Yeah, undvik det. Dessutom tar hemleveransen faktiskt längre tid enligt supporten då det är mycket paket i deras hemleverans avdelning. Detta gäller Stockholmsområdet, kan inte tala för andra regioner dock.

Yes, ska nog undvika det. Jag har typ 3 min promenad till ombudet

Permalänk
Skrivet av iTox:

Yes, ska nog undvika det. Jag har typ 3 min promenad till ombudet

Same xD
Önskar bara jag kunde ha valt ombud istället för hem.

Permalänk
Medlem

Same xD
Önskar bara jag kunde ha valt ombud istället för hem.

Men det är ju lyxigt att få det till dörren

Permalänk
Skrivet av iTox:

Men det är ju lyxigt att få det till dörren

Inte när du får det sent och ska åka iväg o vara borta i 2 veckor. Ingen finns hemma som kan ta emot heller för alla har åkt före dig xD

Permalänk
Medlem

NU HAR JAG FÅTT DEN! Tog hemleverans

Har heller inte särskilt långt till ombudet men jag har jäkligt ont i ländryggen så ville inte ta någon chansning och få ett ryggskott på vägen hem från ombudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

NU HAR JAG FÅTT DEN! Tog hemleverans

Har heller inte särskilt långt till ombudet men jag har jäkligt ont i ländryggen så ville inte ta någon chansning och få ett ryggskott på vägen hem från ombudet.

Fick du något SMS tidigare, eller den levererades direkt hem?
Grattis!

Permalänk
Medlem

Jag lyckades ändra tid på hemleverans från bring igår kväll till idag 17-22. Hoppas bara det funkar då jag inte fått någon typ konfirmation på att jag ändrat tid.

Permalänk
Medlem

Ni som tar hemleverans från Bring, har ni fått bestämma dag och tid? Jag får bara välja "leverans mellan 8:00-17:00" och inte ens dag.

Kändes lite för risky, 5 minuter promenad med hundarna under dagtid någon gång under veckan då jag är ensam hemma så får jag 99% säkert leverans just då ))

Permalänk
Medlem
Skrivet av downwind:

Ni som tar hemleverans från Bring, har ni fått bestämma dag och tid? Jag får bara välja "leverans mellan 8:00-17:00" och inte ens dag.

Kändes lite för risky, 5 minuter promenad med hundarna under dagtid någon gång under veckan då jag är ensam hemma så får jag 99% säkert leverans just då ))

Jag har inte ens fått SMS.
Min har suttit fast i Jönköping sedan igår 17:34
En vän till mig på samma ort har fått utkörning bekräftad till Ombud och hans har anlänt till rätt terminal.

Så det där med expressfrakt och hemleverans, va sista gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabatsu:

Fick du något SMS tidigare, eller den levererades direkt hem?
Grattis!

Det enda jag fick var att den var utlastad för leverans i morse. Sen så ringde chauffören upp mig och sa att han var här nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downwind:

Fick bara välja dagtid mellan 8-17.

Permalänk
Medlem

Min är på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubernice:

Min är på gång!

fun, får du din ps5 9/12?

Permalänk
Medlem

”Just nu vill många handla tryggt på nätet. För att underlätta för de som jobbar hårt för att alla ska få sin leverans ber vi dig hämta paketet så fort du kan.
/ Bring”

Tro mig Bring, jag är PÅ VÄG 😀

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Hur kan ni som har beställt 19 nov få en konsol när man själv beställde en den 6 okt fast jag beställde från Mediamarkt då men dom är väl ändå lika stora som Elgiganten?