Permalänk
Medlem

Avbeställa dator?

Hejsan jag har kikat runt och planerat för mitt första datorbygge. Kan i princip ingenting vilket gör det extremt svårnavigerat och tillsammans med långa väntetider på rätt cpu/gpu har jag inte kunnat bestämma mig samtidigt som min nuvarande stationära helt håller på att säcka ihop. Satt för någon dag sedan vid datorn när den helt plötsligt stängdes av extremt olämpligt och i ilskan så spontanbeställde jag en ny dator. Nu när röken lagt sig undrar jag om det är ett dåligt köp och om jag ska avboka eller helt enkelt nöja mig med den tills vidare.

Här är datorn https://www.lenovo.com/se/sv/desktops-and-all-in-ones/legion-... och som ni ser betalar jag 11 000 kr för den.

Är det en hyfsad dator för pengarna eller hade ni avbokat direkt?

Tacksam för synpunkter!

Permalänk
Medlem

Den ser väldigt prisvärd ut, svårt att bygga matchande på samma budget till och med (i varje fall om man betalar för Windows osv)

Permalänk
Inaktiv

Håller med föregåene talare. 11 000 är ett superbt pris för den datorn. Delarna kanske inte är "bleeding edge" längre, men du kommer ha prestanda så det räcker och blir över i flera år framåt. Om du endast kört konsol tidigare kommer det vara en helt ny upplevelse.

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag låter den ordern står kvar då och så ser jag nu att priset är sänkt till 9300 så annullerade ordern. Nu blir det nog istället att vänta på rätt delar och få en datorn jag kan vara riktigt nöjd med länge även om det är ett riktigt bra pris.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonsj:

Tänkte att jag låter den ordern står kvar då och så ser jag nu att priset är sänkt till 9300 så annullerade ordern. Nu blir det nog istället att vänta på rätt delar och få en datorn jag kan vara riktigt nöjd med länge även om det är ett riktigt bra pris.

9300 är ett absurt pris. Du kommer få en sämre egenbyggd dator för pengarna!

Permalänk
Medlem

Helt klart en fin dator för pengarna!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)