3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Fick mitt 3080 Aoros master från webhallen.
beställt:
5/11 kl.16:01

Extremt stort kort. Inte det kortet jag hade som första val, men vad gör man i dessa tider. man behåller det.

En annan nyfikenhetsfråga som inte berör mitt kort.
Ni som kör 3x8-pin. Vet ni om man kan köra 2st. kablar från PSU:t varav den ena kabeln har en 8-pinförgrening på sig, eller måste det vara 3st separata kablar?

Ska gå att köra med en förgrening vad jag har sett. PSU power draw
Frågan är om man inte har en sån, går det att köpa nån splitter och köra med det? har två st 6+2 som sitter i mitt gtx 1080 atm men eftersom man är desperat vid det här laget att få nåt innan jul så sneglar jag även på de korten som har 3x8 pin...
Nån som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Fick en trevlig "one last thing" av Asus också.

Ytterligare tilldelning på TUF RTX 3080 OC som ska komma med nästa veckas leverans, tror nästan vi tömmer 17e september med det som är inkommande nu

/Patrik

Det var då själva fan att man skulle försöka få tag på ett Founders vid release, nu måste jag ju spela Cyberpunk utan raytracing i en hel vecka... :'(

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamdez:

Ska gå att köra med en förgrening vad jag har sett. PSU power draw
Frågan är om man inte har en sån, går det att köpa nån splitter och köra med det? har två st 6+2 som sitter i mitt gtx 1080 atm men eftersom man är desperat vid det här laget att få nåt innan jul så sneglar jag även på de korten som har 3x8 pin...
Nån som vet?

Jag kör exakt som 3:e bilden längst upp, med 2x8-pin. 2st kablar med en dinglande kabel kabel på varje. Då är det bra att veta att man kan använda den ena kabeln för att plugga in i 2st 8-pin.

Ser ut som webhallen tagit in en massa kablar i sortimentet, men inte mycket i lager just nu:
https://www.webhallen.com/se/search?searchString=8-pin&sort=s...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

läste precis proshops senaste uppdatering på 3080 tuf korten...
1/10 inkommande kort non-OC vs OC.

Skrivet av Asus.David:

@asus.david
Jag kollade lite vad du har skrivit tidigare om allokeringen av norden och att vi vanligtvis köper mer OC.
Det stämmer väl denna gången också men var hyffsat jämt vad gäller tuf-korten.
Dock har det gått 3 månader snart och en allokering borde man kunna justera.
Vet du om det är någon justering pågång?
Eller producerar Asus helt enkelt så mycket mindre non-OC kort totalt?

Lade till tom citering, vet inte hur bra ping fungerar på sidan.
Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Fick en trevlig "one last thing" av Asus också.

Ytterligare tilldelning på TUF RTX 3080 OC som ska komma med nästa veckas leverans, tror nästan vi tömmer 17e september med det som är inkommande nu

/Patrik

Hur ser det ut med 3080 Strix OC leveranser?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 5080 Astral OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Skrivet av kabex:

Det var då själva fan att man skulle försöka få tag på ett Founders vid release, nu måste jag ju spela Cyberpunk utan raytracing i en hel vecka... :'(

Honestly, with all the bug reports at Cyberpunk's launch I'm getting less and less stressed out about waiting. I started my build late and ordered 3080 Tuf OC from inet November 28. Earlier this week I checked and was 591 in queue. Watched partalert on twitter like a hawk and got signed up for all the notifications from every retailer in Sweden. Not gonna lose my mind anymore, my GTX 970 SC is huffing and puffing along in my new build and will hang tough even if I have to wait until February or later. Probably for the best to give them time to optimize drivers and iron out game issues.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Undrar hur det där funkar egentligen. Mitt slutar på 6207 och jag har samma som dig. Dock sa kundtjänst åt mig att jag är nummer fyra i kö. Antar att det gjordes 40 andra beställningar på andra prylar mellan oss typ.

Skrivet av Luttz:

@Swifty
Ursäkta, tiden jag skrev i först stämde inte. Det var kl 14.42 jag hade lagt ordern, och den ändrade status till "skickad" kl 15.24. Mitt ordernr slutar på 6140. Jag måste ju ha varit en av dom sista som fick tilldelning!
Så om jag förstår det korrekt så hamnade du 21 beställningar bakom mig? Du borde ligga bra till, men du kanske måste vänta på nästa batch

Skrivet av relaxer:

14:42 här med men jag fick inget, måste varit sekunder ifrån :/

Skrivet av parenek4:

Min med 14:42!!?? Ingen leverans dock(: står i lager den 9e

Drumroll.... Köplats 25 Verkar som att man inte kan gå på ordernummer överhuvudtaget, alternativt att de smällde till med sjukt många ordrar vid den tidpunkten! Sjukt skumt dock att du har köplats 4 med order 6207 och jag har 25 med order 6161

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4,5 Ghz | Asus Sabertooth Z77 | Gigabyte GTX 780 3GB SLI | Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB CL9 | SSD 128GB Samsung 840 | 4 TB Western Digital | Corsair AX860i

Permalänk
Skrivet av Swifty:

Drumroll.... Köplats 25 Verkar som att man inte kan gå på ordernummer överhuvudtaget, alternativt att de smällde till med sjukt många ordrar vid den tidpunkten! Sjukt skumt dock att du har köplats 4 med order 6207 och jag har 25 med order 6161

Sitter i chattkö nu, ska kolla igen vilken köplats jag har. Jag återkommer

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Inaktiv

Ett gäng 3070, 3080 & 3090 i Inets fyndhörna 🏃‍♂️

Permalänk
Medlem
La till 3070
Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4,5 Ghz | Asus Sabertooth Z77 | Gigabyte GTX 780 3GB SLI | Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB CL9 | SSD 128GB Samsung 840 | 4 TB Western Digital | Corsair AX860i

Permalänk

Lyckades få tag i en 3080 Eagle! Såg 4-5 st 3080's komma upp på fyndhörnan men alla borta nu. Finns några 3070's & 3090's kvar. Kan rekommendera att sitta på fyndhörnan och spamma f5 kl 10-10:05 dom verkar uppdatera den då med några kort åt gången!

Permalänk
Skrivet av Swifty:

Fick helt plötsligt följande svar: "Køplasser får vi dessverre ikke sett.
Listene vi har på salgene av varen har ikke nummer på seg og viser ikke hvem ordre som har fått varen eller ikke er je redd"

Varpå jag sa att igår fick jag minsann höra att jag hade köplats 4 och att folk på sweclockers fått reda på sina platser.

"Kan være at vedkommende du pratet med gikk i listen for å telle 1 og 1 ordre / sjekket dem 1 og 1"

Han säger vidare att jag nog har "runt köplats 4", men att personen jag pratade med igår förmodligen bara hade kollat den svenska sidan. Att prata med kompletts kundtjänst är lite som att ställa en fråga till en politiker, man får alla svar utom det mest relevanta

edit: Sista ordern som fick tilldelning lades 14:41:14 och min order lades 2 minuter efter det. Men supporten säger också att eftersom att min ligger som beställning, så kunde han garantera mig ett kort nästa batch eftersom att de får de antalet kort de beställer av leverantör. Men när det blir, det kunde han inte svara på. Tillbaka på ruta 1 - väntan.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

Nu verkar proshop få in en hel del ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC kort under nästa vecka, mitt kort beräknas skickas den 18.e dec synd bara att man precis har köpt ett 3070 kort jaja får väl sälja det

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900X 3.8 GHz 64MB, Asus ROG Strix B450-F Gaming, Corsair 16gb 3200mhz, ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC, corsair hydro h80i v2, kingston a2000 ssd 500gb, samsung 860 qvo 1tb, Corsair RM850 850W, Corsair Carbide 275R Midi Tower Svart.

Permalänk
Medlem

Slut för länge sen, iaf lätt tio minuter sen.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Ett gäng 3070, 3080 & 3090 i Inets fyndhörna 🏃‍♂️

Skrivet av Mattekillert:

Lyckades få tag i en 3080 Eagle! Såg 4-5 st 3080's komma upp på fyndhörnan men alla borta nu. Finns några 3070's & 3090's kvar. Kan rekommendera att sitta på fyndhörnan och spamma f5 kl 10-10:05 dom verkar uppdatera den då med några kort åt gången!

Skrivet av Näbbdjuret:

Slut för länge sen, iaf lätt tio minuter sen.

Fan missade detta idag också!
Men grattis till alla som lyckas få kort!

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Segafreakone:

Fan missade detta idag också!
Men grattis till alla som lyckas få kort!

Som någon annan skrev tidigare: Håll koll på inets fyndhörna runt kl 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Som någon annan skrev tidigare: Håll koll på inets fyndhörna runt kl 10

Hade ingen aning om det. Har flera sidor uppe sen tidig morgon och uppdaterar hela tiden. Även Inets fyndhörna. vid 10 så gjorde jag något annat snabbt men visste inte att dom la upp då, så det är anledningen till att jag missade dom korten!

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av Segafreakone:

Hade ingen aning om det. Har flera sidor uppe sen tidig morgon och uppdaterar hela tiden. Även Inets fyndhörna. vid 10 så gjorde jag något annat snabbt men visste inte att dom la upp då, så det är anledningen till att jag missade dom korten!

Det kom upp kort igår också runt klockan 10 så håll koll imorgon så kanske du får tag i ett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Listene vi har på salgene av varen har ikke nummer på seg og viser ikke hvem ordre som har fått varen eller ikke er je redd"

Varpå jag sa att igår fick jag minsann höra att jag hade köplats 4 och att folk på sweclockers fått reda på sina platser.

"Kan være at vedkommende du pratet med gikk i listen for å telle 1 og 1 ordre / sjekket dem 1 og 1"

Han säger vidare att jag nog har "runt köplats 4", men att personen jag pratade med igår förmodligen bara hade kollat den svenska sidan. Att prata med kompletts kundtjänst är lite som att ställa en fråga till en politiker, man får alla svar utom det mest relevanta

edit: Sista ordern som fick tilldelning lades 14:41:14 och min order lades 2 minuter efter det. Men supporten säger också att eftersom att min ligger som beställning, så kunde han garantera mig ett kort nästa batch eftersom att de får de antalet kort de beställer av leverantör. Men när det blir, det kunde han inte svara på. Tillbaka på ruta 1 - väntan.

Haha känns nästan som vi har pratat med exakt samma person.. Nästintill identiskt svar! Hahaha det kan jag hålla med om! Har vi tur nu plockade jag ett 3080 på inets fyndhörna. Ligger just nu som bokad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur mycket lägger de upp 3090 för i fyndhörnan? (Inet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

igår såg jag ett för 16990 tror jag ett msi. Missade den då betalning misslyckades!

Visa signatur

Internminne:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Segafreakone:

Vet ju inte om det är en tid som alltid är samma, men både igår & idag har de släppt några 3070, 3080 & 3090 i fyndhörnan runt kl 10.
Lycka till imorgon! 🤞

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Vet ju inte om det är en tid som alltid är samma, men både igår & idag har de släppt några 3070, 3080 & 3090 i fyndhörnan runt kl 10.
Lycka till imorgon! 🤞

Känner mig som en nörd!
Sitter med dessa sidor uppe:

Komplett, Inet, Webhallen, Elgiganten, DustinHome, Alina, Proshop, computersalg, netonnet

Får hoppas på imorgon eller om någon kanske får in nåt i lager under dagen!

Visa signatur

Internminne:

Permalänk
Webhallen

Get your dazzle's on dazzlefans!

10st Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G bekräftade.

Alla som har beställt på och innan 3e december ska ha ett kort i den leveransen.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swifty:

Betalningsalternativ samt om du behöver göra konto innan kan nog spela roll också, såg nån kille med lågt ordernummer igår som inte fick sitt men han var tvungen att göra konto innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Du får mkt bättre svar än vad jag får jag får: "vi kan inte säga något om köplats" & "vi har inte packat upp korten ännu?"

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Från dagens fyndhörna:

edit: Verkade inte fungera med bildlänk. Testar url:
http://www.bilddump.se/bilder/20201210105439-98.128.229.40.png

Permalänk
Skrivet av relaxer:

Du får mkt bättre svar än vad jag får jag får: "vi kan inte säga något om köplats" & "vi har inte packat upp korten ännu?"

Haha, vilket udda svar att de inte packat upp korten ännu. Eller kan det vara batch 2 de inte packat upp? Hoppas

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Get your dazzle's on dazzlefans!

10st Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G bekräftade.

Alla som har beställt på och innan 3e december ska ha ett kort i den leveransen.

/Patrik

Efter den där reklamen skulle jag inte ens ta emot kortet som en gåva. Någon form av standard lär man ju ha, även i dessa tider 😁

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRAKKISH:

Betalningsalternativ samt om du behöver göra konto innan kan nog spela roll också, såg nån kille med lågt ordernummer igår som inte fick sitt men han var tvungen att göra konto innan.

Såklart! Tog faktura denna gången, antar att kort möjligtvis är snabbare?

Visa signatur